sablabra Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Jeg stusser fortsatt litt på hvorfor du ikke har vannkjøling feks. når resten av pcen koster så utrolig mye . Jeg hadde ikke vært i tvil i hvert fall! Men da forsvinner kanskje denne "garantien" til hattelco? Lenke til kommentar
R@ge Skrevet 26. april 2006 Forfatter Del Skrevet 26. april 2006 Kjører skjermkortet på 666 MHz? Er ikkje det litt lite? XFX selger vel 7900 GTX kort fabrikkoverklokket(eller hva det nå heter ) til 700 MHz. Vet ikkje om dette har allverden å si for ytelsen men 34 MHz mer ville vel vært bedre enn ingenting. 5993240[/snapback] Jeg har ikke klokket noe som helst jeg da... Dette er slik maskinen var når den kom: Klikk på bildet for stor versjon Hvor finner jeg Coolbits på maskinen egentlig? Hva er det egentlig? Jeg stusser fortsatt litt på hvorfor du ikke har vannkjøling feks. når resten av pcen koster så utrolig mye . Jeg hadde ikke vært i tvil i hvert fall! Men da forsvinner kanskje denne "garantien" til hattelco? 5993632[/snapback] Helt korrekt ja... Hattelco kunne ikke levere en "Ferdig PC" med 3 års garanti dersom de skulle levere med vannkjøling. De erfaringene de hadde med dette var at sluttbruker måtte vedlikeholde dette i større grad, og at faren for lekasjer og annet var mye større. Lenke til kommentar
Daffa Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Coolbits er bare en fil som blir lagt til i registeret. Så har du "Overklokkingsfunksjonen" ved skjermkortinnstillingene. Lenke til kommentar
R@ge Skrevet 26. april 2006 Forfatter Del Skrevet 26. april 2006 Coolbits er bare en fil som blir lagt til i registeret. Så har du "Overklokkingsfunksjonen" ved skjermkortinnstillingene. 5993907[/snapback] Så når de sier at Hattelco kun "har benyttet coolbits" så mener de altså at de har klikket på "detect optimal frequencies" og denne informasjonen lagres i en fil som kalles Coolbits.. Det er altså ikke et eget program, eller noe jeg skal tenke mer på da.. Lenke til kommentar
stinger82 Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 (endret) Helt riktig.. Det var det jeg mente med at hettelco hadde tatt en litt for lettvint løsning.. Eller, netsen helt riktig da. Det som skjer når du legger inn coolbits er at du får opp en "fane" på skjermkortinstillingene som heter overklokking.. Den funksjonen er der ikke fra før. Endret 26. april 2006 av stinger82 Lenke til kommentar
R@ge Skrevet 26. april 2006 Forfatter Del Skrevet 26. april 2006 Helt riktig.. Det var det jeg mente med at hettelco hadde tatt en litt for lettvint løsning.. Eller, netsen helt riktig da. Det som skjer når du legger inn coolbits er at du får opp en "fane" på skjermkortinstillingene som heter overklokking.. Den funksjonen er der ikke fra før. 5994566[/snapback] hummmm.. du har vel et poeng der ja..... Det var jo rimelig simpel akkuratt det der..... Vel.. nå fikk jo Hattelco muligheten til å vise hva de kunne få til, og dette var altså det beste resultatet de kunne klare. De har satt sammen en fabrikk klokket maskin med 3 års garanti på kjøpet, og det er forsåvidt ganske konge. Jeg må innrømme at jeg er skuffet over minnebrikkene, men totalt sett så skjønner jeg jo at de var tvunget til å sette maskinen opp til et 24/7 oppsett.... I morgen skal jeg i sammarbeid med PS Østereng montere nye minnebriikker og se om vi kan dra denne over 10k. Jeg kan ikke si annet en at jeg både gleder meg og gruer meg... Som den selvutnevnte bios hateren skal jeg nå altså bli helt "nerd".. Lenke til kommentar
Taggart Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 (endret) "Trodde aldri jeg skulle bli så syk i hue at jeg trengte en registrert versjon av 3DMark, men i går kjøpte jeg lisens for den også.. Jeg brydde meg egentlig ikke sååå mye om dette før etterhvert, så sklei det litt ut ja... Jeg føler at jeg MÅ konfigurere maskinen litt anderledes for å få tilfredstillt mine forventinger totalt sett. De GeiL brikkene som Hattelco leverte ødelegger alt og jeg gleder meg til å få inn noen nye... Synd at ikke Hattelco kunne levere noen bedre RAM brikker Jeg tror uansett ikke det er noen vitts å få CPU til å gå på 2900 MHz, for 2800 holder i massevis sånn ellers, men jeg tror at lave timings og høy HTT vil gi et heeelt annet resultat. Jeg håper Corsair TWINX2048-3500LLPRO brikkene skal klare å levere 256 X 11, og går det stabilt og greit skal jeg forsøke 280 X 10 Viss jeg klarer det, så skal jeg la det være med det, og se på hvor langt jeg kan kjøre grafikk kortene... " Du er langt i fra syk, unge mann. Dette er noe jeg antar de fleste av oss har vært borti i en eller annen sammenheng, og i alle fall når det gjelder slike duppe dinger som dette... Slapp av og la ikke dette ødelegge gleden over ny Monster PC, som tross alt er det viktigste oppe i dette. Lett å glemme at de færreste vil få en slik maskin som det du har nå. Selv om nye RAM brikker vil kunne hjelpe NOE, så er det ikke sikkert at det bringer deg helt hjem slik jeg leser ting hos deg. God OC er ikke enkelt og de fleste bruker lang tid på å mestre dette i en slik grad at de vil kunne klare det du nå gir deg ut på... Jeg er ikke i nærheten av å klare dette, og må ha hjelp skal det gå for mitt vedkommende. Skal du klare 10.000 tror jeg at CPU må opp på minimum 2.95 og skjermkort opp til 750/1750-1800, i alle fall dersom jeg legger erfaringene med min maskin til grunn. Minnet på skjermkortene er det første som tar kvelden, og der klarte jeg ikke å komme stabilt over 1775. Kjernen gikk greit på 735 uten for mye artifacts, så der hadde jeg nok noe å gå på. Og dette er det enkleste å klokke; du justerer litt opp og ser om det er stabilt og går det bra så tar du litt til... MEN det som satte en stopper hos meg var definitivt CPU og RAM problematikken, og der skal du vite hva du gjør for å ikke dumme deg ut, for å si det slik. Ingen grunn til å starte med å ødelegge ett eller annet første uken, det tror jeg de fleste av oss er enig i. Selv fikk jeg korrupte filer og blokker på HD og måtte formatere HD og reinstallere OS flere ganger før ting fungerte igjen etter mine spede forsøk på OC... Ikke noe morro! Det er heller ingen grunn til å bli nerd oppe i det hele; dersom du ønsker dette så sterkt bør du heller leie inn en eller annen som kan hjelpe deg med å bryte barrieren for slik å bli ferdig med det. MEN det er også litt viktig å se ting i perspektiv noen ganger... Dersom du ser på resultatene til Jim Ramse, så ligger han litt over meg på 3dMark06 score, og han er vel blant de bedre i landet på OC problematikken. Og det sier litt om hva du begir deg ut på nå, så pust dypt og slapp av... Akkurat som om det er enkelt for deg nå... https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=525520&hl= ps. det er antagelig også en grunn til at Jim Ramse med all den kompetansen han besitter ikke klarte å passere 10.000, og det har vel antagelig litt med hardware å gjøre. Kanskje det rett og slett ikke lar seg gjøre uten betydelig mer ekstremt OC utstyr? Endret 26. april 2006 av Rob Halford Lenke til kommentar
smy Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Kan jeg for spør hvorfor du ikke vent til cornoe? For om 3mnd så blir den cpu "avlags" Lenke til kommentar
Taggart Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Kan jeg for spør hvorfor du ikke vent til cornoe? For om 3mnd så blir den cpu "avlags" 5995397[/snapback] Kanskje en ide å vente til Conroe offisielt er sluppet og man får anledning til å se mer objektivt på hva denne yter før vi ruller over og legger oss flate, og det basert på noe som i alle fall inntil videre er et bra PR stunt fra Intel. Den debatten bør vi antagelig ikke ta her og nå. Lenke til kommentar
smy Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 alle som har lest litt vet at cornoe er gansk mye bedre. Der faktis en tråd om den cpu undre prossosser Lenke til kommentar
Taggart Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 alle som har lest litt vet at cornoe er gansk mye bedre. Der faktis en tråd om den cpu undre prossosser 5995442[/snapback] Har sett den diskusjonen og de forventninger som finnes til Conroe hos enkelte, og kan ikke si noe annet enn at vi får vente å se hva den objektivt er god for når den slippes og testes av markedet. Har lært såpass at hva en produsent sier før en lansering og realitetene etter lansering ikke nødvendigvis samsvarer, for å si det slik. Tiden vil vise. Men det gjør uansett ikke CPUen til Rage avlegs, den vil være akkurat like bra om 3 måneder som den er i dag. Maskinen har vært i bestilling i flere måneder og er tross alt levert nå, ikke om 3-5 måneder. For undertegnede utgjør det trolig alt, å slippe å være uten PC i flere måneder altså. Lenke til kommentar
na_X Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 (endret) Conroe er testet, og da er den ca. 40% kjappere på 2.66GHz enn en FX60 som er kjørt på 2.8GHz. http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=97593 say no more... :!: Endret 26. april 2006 av na_X Lenke til kommentar
Taggart Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 (endret) Conroe er testet, og da er den ca. 40% kjappere på 2.66GHz enn en FX60 som er kjørt på 2.8GHz. 5995506[/snapback] Conrope er såvidt meg bekjent ikke testet objektivt av markedet, og det Intel har gjort høres like bra ut som det Apple drev på med de gangene selskapet annonserte at Mac var 50-100% raskere enn tilsvarende på PC. Ingen fikk selvfølgelig tilgang til maskinene for å se hva de hadde gjort med MACen eller PCen. Tiden vil vise hva Conroe objektivt vil klare, og med det forventes det tester utført av andre enn Intel selv. Dersom det er problematisk å forstå det, så kan jeg fortelle deg at i "mine tester" går Conroe 50% langsommere enn en AMD 3800+ nedklokket til 1,6 GHz. MEN du får selvfølgelig IKKE tilgang til "min testbenk" for å se og gjennomgå utstyr og oppsett. Det høres vel antagelig like seriøst ut som det Intel har presentert, tenker jeg. Time will show, antar jeg. Endret 26. april 2006 av Rob Halford Lenke til kommentar
Vod kaNockers Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Conroe kommer ikke før om flere måneder, hvem er det som gidder ¨å vente? Synes det tok allerede nokk venting på den PCen her. Lenke til kommentar
ArneJ. Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 (endret) Er da andre enn intel som har kommet med tidlige tester av conroe nå: http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=97593 som i denne tråden om du ORKER å lese. De gutta stoler jeg rimelig mye på. De har enda ikke løyet som jeg har sett. Endret 27. april 2006 av Onanias Lenke til kommentar
Taggart Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Er da andre enn intel som har kommet med tidlige tester av conroe nå: http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=97593 som i denne tråden om du ORKER å lese. De gutta stoler jeg rimelig mye på. De har enda ikke løyet som jeg har sett. 5995581[/snapback] Det er referert til denne tråden tidligere, og jeg har sett gjennom den. Dette er en forum tråd, er såvidt jeg forstår ikke gjennomført i regi av Extreme Systems, og jeg kjenner ikke til gutta, så er det sagt. Gjentar igjen at jeg vil se objektive tester, og antar at det vil dette inn slike i løpet av de neste månedene. Er ikke noe problemer for meg om Intel leverer så bra som de påstår, men jeg vil se det validert av andre også. Og det er vel ikke så vanskelig å forstå... Er nok av eksempler hvor produsenter hauser opp ting før lansering, og hvor ting ikke viser seg å holde vann når man får ta ting i øyesyn. Tiden vil vise. I mens får Rage kose seg med en maskin som ble levert denne uken... Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Altså, det er helt i det kommer en prosessor på markedet som er bedre, slik vil det alltid være, men inntil det kommer noen "legit" review på dette, tenker jeg at jeg hopper glatt over å orke å bry meg. Conroe er, som allerede sagt, ikke lansert enda, og det går enda en stund før den vil bli. Noen ES'er vil det alltid være rundt forbi, men det blir sjelden veldig objektivt når noen tester disse lenge før release. Om Intel endelig har begynt å lære, så er jo det vel og bra, de må forstå at høy klokkefrekvens ikke er synonymt med høy ytelse uten videre - noe det ser ut til at de begynner å skjønne nå. Jeg synes vi skal la R@ge få kose seg med maskinen sin - de færreste har en slik maskin "stock" (evt. alt kjøper over ett) - jeg har iallefall ikke, hehe. Lenke til kommentar
R@ge Skrevet 27. april 2006 Forfatter Del Skrevet 27. april 2006 Kan jeg for spør hvorfor du ikke vent til cornoe? For om 3mnd så blir den cpu "avlags" 5995397[/snapback] Det jeg har hørt om dette lover jo bra, men jeg hadde rett og slett ikke lyst å vente lenger. Jeg ville sikkert ikke hatt muligheten til å få kjøpt dette før om 4-5 måneder, og jeg har jo allerede holdt på med dette prosjektet siden nyttår. En mager trøst er det at når jeg omsider skal kjøpe ny pc igjen, så er det nok kommet noe nytt som får conroe til å virke som en vitts. Og så skal du ta deg F#¤@$ på at det sikkert vil være noe annet som skal komme rett etter conroe, som jeg bare måååå ha... Det er det paradoksale med PC kjøp egentlig: Man vil helst ha det som kommer i morgen i dag, og når man har det, så vil man helst ikke at det skal komme noe nytt i det hele tatt. Joda, det ville sikkert vært smart å vente, men jeg hadde to valg; kjøpe ny PC nå, eller oppgradere den gamle. sistnevte var ikke like fristende. Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 (endret) Vel R@ge - Da har jeg mottatt 6stk 7900GTX-kort. May the very best win *glad* Endret 27. april 2006 av oysfaerg Lenke til kommentar
John Deere Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Vel R@ge - Da har jeg mottatt 6stk 7900GTX-kort. May the very best win *glad* 5996283[/snapback] Hva skal du med seks av de der? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå