Gå til innhold

Monster PC ++: Prosjekt 2006 (avsluttet!)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En ting jeg lurer litt på. Gir det ikke bedre ytelse med fex 280x10 enn 200x14? Selv om han må ha divider på rammen.. På superpi fikk han 32s på 2.8Ghz med 200x14. Jeg får 31s med 290x9.. (har ddr 333 på rammen da.. så den ligger vel på ca 500mhz)

 

edit: leif

Endret av Daffa
Lenke til kommentar

Som du sier selv så ligger RAM'en din på høyere frekvens, og det er det som gjør at du får bedre resultat. HT-hastigheten er ingen flaskehals, og det gir minimalt eller ingen ytelsesforskjell med høyere HTT så lenge CPU-hastigheten er den samme.

 

edit: Så du skrev 290x9 nå, får vel bare skylde på RAM'en da :)

Endret av LenniZ
Lenke til kommentar
Ok. Så hvis jeg bytter til 2x1024Mb valueram, og bruker devider på rammen, vil jeg da få en "dårligere pc" ?

5989480[/snapback]

 

Ja, selvsagt avhengig av hvilken divider du kjører vil en maskin med divider i de fleste tilfeller være "tregere" enn en maskin som kjører 1:1.

Kjører jeg 275x10 og 1:1 på RAM får jeg bedre score enn hvis jeg kjører 280x10 på 9/10-divider (252MHz), selv om klokkefrekvensen på CPU har gått opp.

Lenke til kommentar
Ja du er jo ekspert på å vente

5989385[/snapback]

 

*ler* Han skal ha for tålmodigheten, det vil jeg si :)

Nå har jeg akkurat ringt og purret på mine skjermkort, sendes idag BP Express over natten. Eneste aberet med i morgen er at svigermor kommer på besøk noen dager *vrææl!*

5989392[/snapback]

Dette blir vel en av de få gangene du helst ikke ville ha besøk av svigermor da...

 

*kremt* Kremt* tenk om jeg går over 10K før deg da...

 

Det ville jo vært litt surt da.... :tease:

Lenke til kommentar
Mer sannsynlig at helvete fryser over før du får 10k før meg :p hehe

Men ja - Det ville definitivt ødelagt min helg, arg, forbanna svigermødre!

5989924[/snapback]

Vi får nå se da.... :dontgetit:

 

Du fant ikke tilfeldighvis en link på den alienware maskinen vel?

 

Lurer forsåvidt fortsatt på hva maskinen til Rob Halford fikk før han kjørte AI Booster på den. :hmm:

 

Og er det noen som kan finne en link eller lignende på en maskin som yter mer enn 9393 poeng ved levering...

Lenke til kommentar
Mer sannsynlig at helvete fryser over før du får 10k før meg :p hehe

Men ja - Det ville definitivt ødelagt min helg, arg, forbanna svigermødre!

5989924[/snapback]

Vi får nå se da.... :dontgetit:

 

Lurer forsåvidt fortsatt på hva maskinen til Rob Halford fikk før han kjørte AI Booster på den. :hmm:

 

Og er det noen som kan finne en link eller lignende på en maskin som yter mer enn 9393 poeng ved levering...

5990464[/snapback]

Er så lenge siden jeg kjørte 3dMark06 nå at jeg er neimen ikke sikker. Synes å erindre at jeg fikk vel 9600 på første kjøring, men tror at også dette var med AI Booster på + 10%, så det hjelper vel ikke noe særlig det heller. Husker imidlertid at forskjellen på CPU scoren var ca 150 poeng, men det gir jo også litt ringvirkninger på resten av systemet...

 

Nå er imidlertid skjermortene mine noe hvassere enn kortene dine, og det har jo litt å si. Vet at jeg vil klare 10.000 merket dersom jeg får hjelp av kompetene personer til å håpndtere CPU, minne, etc. på en ordentlig måte, men når alt kommer til alt, så er det jo spillingen som er hele morroa... Har brukt altfor mye tid på å "sitte å se på" gliset, nå skal det spilles mer... :p

Lenke til kommentar
Er så lenge siden jeg kjørte 3dMark06 nå at jeg er neimen ikke sikker. Synes å erindre at jeg fikk vel 9600 på første kjøring, men tror at også dette var med AI Booster på + 10%, så det hjelper vel ikke noe særlig det heller. Husker imidlertid at forskjellen på CPU scoren var ca 150 poeng, men det gir jo også litt ringvirkninger på resten av systemet...

 

Nå er imidlertid skjermortene mine noe hvassere enn kortene dine, og det har jo litt å si. Vet at jeg vil klare 10.000 merket dersom jeg får hjelp av kompetene personer til å håpndtere CPU, minne, etc. på en ordentlig måte, men når alt kommer til alt, så er det jo spillingen som er hele morroa... Har brukt altfor mye tid på å "sitte å se på" gliset, nå skal det spilles mer...  :p

5992045[/snapback]

Trodde aldri jeg skulle bli så syk i hue at jeg trengte en registrert versjon av 3DMark,

men i går kjøpte jeg lisens for den også.. :blush:

 

Jeg brydde meg egentlig ikke sååå mye om dette før etterhvert, så sklei det litt ut ja...

 

Jeg føler at jeg MÅ konfigurere maskinen litt anderledes for å få tilfredstillt mine forventinger totalt sett.

De GeiL brikkene som Hattelco leverte ødelegger alt og jeg gleder meg til å få inn noen nye...

Synd at ikke Hattelco kunne levere noen bedre RAM brikker :(

 

Jeg tror uansett ikke det er noen vitts å få CPU til å gå på 2900 MHz, for 2800 holder i massevis sånn ellers, men jeg tror at lave timings og høy HTT vil gi et heeelt annet resultat.

 

Jeg håper Corsair TWINX2048-3500LLPRO brikkene skal klare å levere 256 X 11, og går det stabilt og greit skal jeg forsøke 280 X 10 :dribble:

 

Viss jeg klarer det, så skal jeg la det være med det, og se på hvor langt jeg kan kjøre grafikk kortene...

Lenke til kommentar
Klarer du 280x10 lett, så fyrer du jo opp med 280x11 ^^

5992455[/snapback]

hehehehe...

må inrømme at jeg sikkert kommer til å teste det viss temperaturen holder seg under 45 grader ... :blush:

 

Men jeg ser ikke noe poeng i å kjøre maskinen så overklokket til vanlig...

Lenke til kommentar
Kjører skjermkortet på 666 MHz? Er ikkje det litt lite? XFX selger vel 7900 GTX kort fabrikkoverklokket(eller hva det nå heter :hmm: ) til 700 MHz. Vet ikkje om dette har allverden å si for ytelsen men 34 MHz mer ville vel vært bedre enn ingenting.

5993240[/snapback]

 

Selv om coolbits anbefaler 666/1700 på skjermkortene så kan det godt være du kan klokke de lengre enn det når du bare bencher å leker deg litt. Ville lagt inn powerstrip eller noe lignende å prøvd meg på 700/1800 jeg da. Funker dette, så er det jo bare å ta små steg videre. Værste som kan skje er at ting låser seg. Når du bencher, så bør du også gå inn i driveren å velge fastest på oppsettet, ikke quality som det står til default.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...