Gå til innhold

Monster PC ++: Prosjekt 2006 (avsluttet!)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

3500 vs 4400 brikkene er litt kinkig. hovedargumentet til 4400 brikkene er at de er farantert opp til 550 mhz, noe som burde dekke behovet ditt, men dersom du får et sett 3500 som klokker bra, så er det nok et bedre valg. spørsmålet som du vil gamble på 3500 eller safe med 4400.

 

personlig hadde jeg gått for ocz eb (4000, 500mhz med 3-3-2-8 garantert)

Endret av Spirre
Lenke til kommentar
3500 vs 4400 brikkene er litt kinkig. hovedargumentet til 4400 brikkene er at de er farantert opp til 550 mhz, noe som burde dekke behovet ditt, men dersom du får et sett 3500 som klokker bra, så er det nok et bedre valg. spørsmålet som du vil gamble på 3500 eller safe med 4400.

 

personlig hadde jeg gått for ocz eb (4000, 500mhz med 3-3-2-8 garantert)

5982432[/snapback]

 

Får 508 på 2,5.3.2.5 1T med mine 3500ll brikker..

Lenke til kommentar
3500 vs 4400 brikkene er litt kinkig. hovedargumentet til 4400 brikkene er at de er farantert opp til 550 mhz, noe som burde dekke behovet ditt, men dersom du får et sett 3500 som klokker bra, så er det nok et bedre valg. spørsmålet som du vil gamble på 3500 eller safe med 4400.

 

personlig hadde jeg gått for ocz eb (4000, 500mhz med 3-3-2-8 garantert)

5982432[/snapback]

 

Ved valg av RAM til mitt system var OCZ aldri et reellt alternativ. Søker du litt rundt på nettet så vil du fort se at ustabilitet på ASUS sine hovedkort i mange tilfeller skyldes valg av OCZ brikker. Har prøvd OCZ ved to tidligere anledninger på to forskjellige maskiner og var ikke i nærheten av stabilitet. Andre igjen er veldig fornøyd.

Lenke til kommentar
Først vil jeg få gratulere deg med maskinen og bare minne deg om at det også er lov å nyte "våren" den første uken...  :tease: Ser ellers at du har gjort deg samme erfaringen som undertegnede; 10.000 merket er ikke lett, og med den starten du har fått, så må jeg ærlig si at jeg ikke kan forstå hvordan du skal kunne klare det, selv med nye RAM-brikker...

 

Når det er sagt, så kan jeg trygt anbefale Corsair 3500 LL PRO brikkene, og legger ved en del linker som har omtale og erfaringer i forbindelse med bl.a. klokking. Vet dog ikke hvordan de vil fungere med MSI kortet ditt, men på ASUS A8N32 SLI Deluxe fungerer de strålende.

 

http://www.corsairmemory.com/corsair/produ...8-3500LLPRO.pdf

http://www.hardware.no/tester/minne_ram/co...500ll_pro/24463

http://www.hardware.no/nyheter/minne_ram/n...a_corsair/19414

http://www.techfear.com/articles/2006/3/co...3500llpro.shtml

http://www.driverheaven.net/reviews/CorsairXMS3500LL/

http://www.overclockersonline.com/index.ph...rticles&num=325

http://www.viperlair.com/reviews/memory/corsair/DDR1/3500ll/

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=88354

 

Kan også anbefale Mushkin brikkene (Redline 2 GB settet som det er referert til tidligere) som Digital Impuls importerer. Ring Sturla der og få litt hjelp av ham på dette, og kanskje han hjelper deg med å klokke resten av systemet ditt også. Tror det er han som har WR, dersom jeg ikke tar helt feil. Utrolig sympatisk fyr.

5982343[/snapback]

 

Tusen takk Rob Halford....

 

Hattelco har snakket med Sturla og funnet ut at vi vil gå for Corsair TWINX2048-3500LLPRO brikker...

 

PS Østereng regner med at jeg har dem allerede i morgen... :love:

 

Så skal vi se hvor langt vi kan dra denne galskapen...

 

Og apropo "nyte" våren...

Det første jeg gjorde når jeg kom hjem fra jobb i går var å så gress ute i hagen, det var i grunnen ganske greit for det var fint vær.......

Sikkert ikke så mange som hadde klart å vente nesten 5 timer før de startet maskinen... :whistle:

 

EDIT: opprydding :)

Endret av R@ge
Lenke til kommentar

Hahahaha.. :!:

mest geniale tråden jeg har lest ever assa.. ja vaffal på dønn lenge :p

Mange kommentarer her jeg gapskratta høyt til.. naboen tror sikkert det har klikka for meg,hehehe. :tease:

Menne.. mange venter på siste 3d mark scoren din så venter jeg på oppdateringer på om kabalen går uten slægg,og ikke minst om den går opp? :hmm:

Hohoho.. :thumbup:

Lenke til kommentar
Hehe :) Du får ha lykke til med diskusjonen ;)

Jeg fikk ikke akkurat mindre blod på tann når jeg så scoren din *smiler* Korta mine sendes på onsdag :)

5982400[/snapback]

Det skal bli veeeeeeeldig spennende dette her da....

hvem klarer 10k først, alternativt klarer vi det i det hele tatt...

 

Høy score er en ting, men jeg synes det er viktig å sette opp maskinen slik at den fungerer sånn ellers også. Det er jo primært en maskin som yter max hele tiden jeg er ute etter, og ikke en sinnsyk 3DMark score.

Lenke til kommentar

*** Gratulerer Hattelco ***

 

25.april 2006 - 3'rd run, stock fra Hattelco

 

*** 9393 poeng i 3DMark06 ****

 

som forløpig er den råeste scoren fra en ferdig bygd pc noen sinne levert..

Synd at RAM brikkene ikke var helt optimale,

og nå skal det bli spennende å se hvor langt vi kan kjøre dette vill dyret...

 

 

R@ge Out

Endret av R@ge
Lenke til kommentar
*** Gratulerer Hattelco ***

 

25.april 2006 - 3'rd run, stock fra Hattelco

 

    *** 9393 poeng i  3DMark06 **** 

 

som forløpig er den råeste scoren fra en ferdig bygd pc noen sinne levert..

Synd at RAM brikkene ikke var helt optimale,

og nå skal det bli spennende å se hvor langt vi kan kjøre dette vill dyret...

 

 

R@ge Out

5988848[/snapback]

 

 

Tror du bør endre på den gitt... Alienware har levert en maskin som er kraftigere. Skal finne link til deg i morgen jeg.

Lenke til kommentar
*** Gratulerer Hattelco ***

 

25.april 2006 - 3'rd run, stock fra Hattelco

 

    *** 9393 poeng i  3DMark06 **** 

 

som forløpig er den råeste scoren fra en ferdig bygd pc noen sinne levert..

 

 

R@ge Out

5988848[/snapback]

 

Stemmer vel kanskje ikke helt det, nei... Min maskin ble levert på døren av Digital Impuls her i Oslo, og var på alle måter en ferdig bygget pc. Ikke klokket ved levering, og det eneste jeg gjorde var å sette OC av CPU til + 10% i AI Booster og jekke opp skjermkortene litt i etterkant.

 

Til tross for at det er artig med 3dMark06 de første dagene, så er vel det viktigste at maskinen leverer varene i forhold til det du skal bruke den til. Antar spill står sentralt her ettersom du har investert såpass i CPU og grafikk, så da er det bare å prøve hvordan det funger i de spillene som interesserer deg.

 

Dersom du har lyst til å spille BF2 en dag så får du gi beskjed, så kanskje vi kan lage en klan og klarer å "springe litt fortere" enn de andre... Igjen gratulerer, og kos deg i tiden fremover!

Endret av Rob Halford
Lenke til kommentar
Tror du bør endre på den gitt... Alienware har levert en maskin som er kraftigere. Skal finne link til deg i morgen jeg.

5988928[/snapback]

ÆSJ...... Så var det ikke den kraftigste likevel da.... : :whistle:

 

Jaja... nesten da.... hehehehe....

 

Skal sette inn nye RAM brikker i dag, det skal bli spennende å se resultater av det ja...

 

Stemmer vel kanskje ikke helt det, nei... Min maskin ble levert på døren av Digital Impuls her i Oslo, og var på alle måter en ferdig bygget pc. Ikke klokket ved levering, og det eneste jeg gjorde var å sette OC av CPU til + 10% i AI Booster og jekke opp skjermkortene litt i etterkant.

5989053[/snapback]

Hvor mye scorte din FØR du tuklet med AI Booster? og jekket opp skjermkorten?

 

Er spent på hvor mye den Alienware maskinen scoret ved levering også ja...

 

jaja.. er i hvart fall ganske fornøyd sålangt....

Endret av R@ge
Lenke til kommentar
Og HVIS komplett har fått levert ut quad sli maskinen så må du regne med å bli gruset av den :)

5989322[/snapback]

Jeg ville i hvert fall blitt meget skuffet viss den ikke gjorde det ja

 

Norek har ikke sendt brikkene før idag, da er de her imorgen. :mad:

Dette var synd. Men den som venter på noe godt....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...