Gå til innhold

Monster PC ++: Prosjekt 2006 (avsluttet!)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Må si at jeg smilte litt når jeg leste forrige innlegget til R@ge... går ut fra at de fleste vet hvorfor ;)

Det blir spennende å se hva Hattelco klarer å få ut av maskinen når de _endelig_ klarer å bruke huet.

5961593[/snapback]

Hehhehe... det har ikke vært få her inne som har vært rimelig oppgitt over at jeg ikke bare gikk for 1024 brikker med en gang, men det så jeg ingen grunn til faktisk...

Og med det mener jeg at når Hattelco påsto at det skulle være bedre, så skulle de få muligheten til å bevise dette..

Nå gikk deres teorier litt i vasken ja, og jeg fikk derfor 2X1024 i steden....

Men disse Geil brikkene var heller ikke de beste til å klokke på, så det er nok veldig mye å hente dersom disse byttes ut...

Men nå har jo Hattelco optimalisert maskinen og brukt 2 dager på å optimalisere og klokke den, så jeg er litt usikker på om jeg kommer til å gjøre noe med det.....

Vi får se hva den klarer å prestere....

De har fabrikk klokket den til et 24/7 oppsett, som for meg da vil være stock.

Jeg skal derfor kjøre to forskjellige tester i 3DMark06, en hvor jeg da ikke endrer på noe som helst, og en som jeg overklokker litt...

Jupps.. dette blir spennende... kan være jeg klarer å hente den i morgen, ellers så får jeg hente den til Mandag....

Lenke til kommentar
hvorfor ikke asus eller dfi hovedkort

og hvorfor ikke bedre psu?

5961490[/snapback]

hiper psuen er en av de beste på markedet, lavt støynivå, god ytelse, bra design, veldig bra montering av kabler og god pris.

eneste den mangler er 2xpci-e plugger, men det følger med overgang fra 2x molex til pci-e så det har lite å si.

Lenke til kommentar
hvorfor ikke asus eller dfi hovedkort

og hvorfor ikke bedre psu?

5961490[/snapback]

hiper psuen er en av de beste på markedet, lavt støynivå, god ytelse, bra design, veldig bra montering av kabler og god pris.

eneste den mangler er 2xpci-e plugger, men det følger med overgang fra 2x molex til pci-e så det har lite å si.

5961685[/snapback]

Som nevnt på forrige side så måtte de bytte ut strømforsyningen på grunn av plassmangel....

Har ikke helt fått med meg hvilken de puttet inn, men det får jeg jo snart vite :roll:

Lenke til kommentar
det er sikkert en *grøss* qtec *grøss*

5961740[/snapback]

hehehehe.. skulle være like god i følge Hattelco....

Problemet med den andre var rett og slett at det ikke var plass til alle kablene, så de tok en som hadde en litt annen løsning på kontaktene.... eller noe sånnt

Lenke til kommentar
Blir spennende å se hva de klarer å få ut av maskinen din, sitter og gleder meg til neste uke jeg, når de to 7900GTX-korta mine kommer i posten ;)

**EDIT** Kash: Nei, vi jobber ;)

5961822[/snapback]

Jupp.. det blir spennende.....

Men jeg kommer ikke til å bruke så veldig mye tid på å Benchmark altså...

Det er ikke så suuper vikrig liksom..

For å si det sånn.. jeg gidder ikke kjøpe nye RAM brikker KUN for å gå over 10.000 poeng, viss det er det som må til....

Men jeg skal kjøre et par omganger sånn for å ha testa i hvert fall....

Lenke til kommentar
Må si at jeg smilte litt når jeg leste forrige innlegget til R@ge... går ut fra at de fleste vet hvorfor ;)

Det blir spennende å se hva Hattelco klarer å få ut av maskinen når de _endelig_ klarer å bruke huet.

5961593[/snapback]

Hehhehe... det har ikke vært få her inne som har vært rimelig oppgitt over at jeg ikke bare gikk for 1024 brikker med en gang, men det så jeg ingen grunn til faktisk...

5961650[/snapback]

Synest dette er en veldig grei holdning eg egentlig. At Hattelco bare finner ut det samme som 99,9% av alle some har prøvd å klokke 4 brikker har funnet ut før er jo helt greit :innocent:

Nå blir det jo det som vi alle har annbefalt hele tiden :whistle:

Men jeg kommer ikke til å bruke så veldig mye tid på å Benchmark altså...

Det er ikke så suuper vikrig liksom..

For å si det sånn.. jeg gidder ikke kjøpe nye RAM brikker KUN for å gå over 10.000 poeng, viss det er det som må til....

Men jeg skal kjøre et par omganger sånn for å ha testa i hvert fall....

5962052[/snapback]

Døøøh, alvorlig talt altså!

Du har bare å kjøre en full reinnstalering av Windows og kjøre ALLE benchmarks uten brannmur og antivirus og slikt slik at du får maks på testene. Har du ikkje skjønt at det er det viktigste! :tease:

Endret av Dragavon
Lenke til kommentar

Gratulerer! Nå venter vi alle i spenning på benchmarken. Måtte du bli den første til å passere 10.000 grensen. Men er stygt redd for at jeg i så fall kommer til å leie inn en eller annen som kan klokke CPU og minne for meg, om ikke annet så enn bare for å slå deg med en liten pinne... :D

Lenke til kommentar
:hmm: Har jo sett "flust" av FX-60+7900GTX SLI sys. de siste dagene, og ingen har kommet over 10k?! Dårlig! :p

5962824[/snapback]

har du tilfeldighvis noen compare url eller noe mer info om de andre....

Vel.. det finnes vel få eller ingen garanti for at jeg skal klare det heller....

Det krever litt å kjempe i toppen der.. :blush:

Men jeg bruker ikke timevis i tweeking for å klare det liksom, selv om jeg må inrømme at det hadde vært litt kult å passere 10k..

EDIT:

Jeg også, det er derfor det blir så artig å bryte 10k-grensa med 3800+'n min :p

5962927[/snapback]

Det er jo ingen ting som skulle tilsi at du ikke skulle klare det viss prosessoren går noegnlunde likt...

Og du har sikkert bedre RAM brikker enn hva jeg har oxo vil jeg tro....

Endret av R@ge
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...