Gå til innhold

Monster PC ++: Prosjekt 2006 (avsluttet!)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Eg vil nå bare si at det er helt utrolig at vi har brukt 20 sider på å diskutere en PC som ikkje engang er montert  :tease:

5937507[/snapback]

Godt poeng egentlig.....

 

Vel.. jeg synes nesten folk fortjener et svar da ... :blush:

 

Vel.. det er da morsomt i alle fall.... :p

Lenke til kommentar
Da hadde eg kjøpt grafikkort i en annen butikk og sendt de til Hattelco  :whistle:

 

Du veit at du kan bestille og betale online på Komplett og så sende til en alternativ adresse?  ;)

5788018[/snapback]

Det der hørtes fornuftig ut, og det var det PS Østereng også hadde håpet på.

De forsøkte således å få dette til men fikk NEI av Hattelco.

 

Årsaken var veldig enkel; Hattelco kan ikke garantere for produkter de ikke har levert. Dvs. at dersom maskinen skal instaleres og klokkes hos dem så må samtlige komponenter være levert av dem.

 

Og vet du hva, det forstår jeg godt.. Jeg kjøper jo en slags ferdig PC da...

 

Så da var alternativet å få maskinen levert uten skjermkort, noe som ville medført at maskinen ville blitt levert uten operativ system osv.. Noe som var helt uaktuelt for min del.... Da venter jeg heller litt til... så sparer vi heller noen penger, og eller bruker de ekstra pengene på noe annet...

 

EDIT: la til link...

5788545[/snapback]

 

Har lest gjennom hele tråden nå, og utenom all klagingen fra alle som er misunnelige, reagerer jeg på en ting.

Du skryter Hattelco opp i skyene, men med en slik innstilling som de viste over, ved å ikke kunne bestille kortene fra en annen leverandør, sier litt om hvor lite de gjør for en kunde som virkelig bruker en del kroner på en pc.

 

Da jeg bestilte min pc i fjor høst på Netshop, skaffet de enkelte deler fra konkurenter, slik at de leverte pc'en til avtalt tid.

Flere av delene var ikke en gang i vareutvalget til Netshop, men de tok inn delene for min skyld (faktisk kom flere av delene i vareutvalget den dagen jeg fikk bekreftet orderen min).

 

Det jeg vil frem til er, skal du skryte av en leverandør, skryt av en leverandør som faktisk gjør det lille ekstra. Jeg ser at du har ventet på pc'en i snart halv annen måned nå, og den kommer først denne uken.

 

Synd at du ikke lyttet til rådene til flere av HW.no brukerene som anbefalte deg å bruke en annen leverandør. Du hadde nok hat pc'en i hus for lengst. I tillegg kunne du ha skrytt av virkelig god service.

 

Ellers er du nok i samme posisjon som meg, som hadde noen kroner til overs, og prioriterte pc fremfor annet. Må innrømme at gleden av å ha den råeste pc'en ikke var langvarig, siden jeg egentlig ikke er typen som spiller så mye.

Men det var kult i starten. Pc'en jeg endte opp med å bruke mest, er faktisk den bærbare. Hoved pc'en kan stå avslått i mange dager.

 

Lykke til med ny pc denne uken (hvis alt går etter planen) og nye rekorder i 3dMark06 er vel nesten garantert med denne pc'en. Og neste gang (siden du sier at du garantert kjøper deg ny pc i løpet av 3 år) velg en leverandør som er verdt å skryte av.

 

Jeg vet i alle fall hvor jeg kommer til å kjøpe min nye pc...enten i år, eller neste år...og det er hos Netshop. :thumbup:

Lenke til kommentar
Da jeg bestilte min pc i fjor høst på Netshop, skaffet de enkelte deler fra konkurenter, slik at de leverte pc'en til avtalt tid.

Flere av delene var ikke en gang i vareutvalget til Netshop, men de tok inn delene for min skyld (faktisk kom flere av delene i vareutvalget den dagen jeg fikk bekreftet orderen min).

5937969[/snapback]

Det var jo flott av dem da... Men så solgte de deg vel ikke en maskin med 3 års garanti?

Jeg synes det er utrolig at en butikk går til en konkurent og kjøper inn en vare, for så å risikere å måtte dekke denne varen på garanti... men..men... utrolig flott av dem da...

Nå skal det sies at Hattelco er Scandinavisk distributør, og PS Østereng er forhandleren jeg kjøper maskinen av... Og jeg kunne få deler fra konkurenter, men de kunne da ikke selge meg en ferdig pc med 3 års garanti....

Det jeg vil frem til er, skal du skryte av en leverandør, skryt av en leverandør som faktisk gjør det lille ekstra. Jeg ser at du har ventet på pc'en i snart halv annen måned nå, og den kommer først denne uken.

 

Synd at du ikke lyttet til rådene til flere av HW.no brukerene som anbefalte deg å bruke en annen leverandør. Du hadde nok hat pc'en i hus for lengst. I tillegg kunne du ha skrytt av virkelig god service..

5937969[/snapback]

At dette har tatt altfor lang tid er det ingen som er uenig i, men først var det meningen å kjøpe to stk. 7800GTX kort. Dette ble det jo som alle på dette forumet sa problemer med å skaffe... Og siden leverings datoen på disse kortene kom så tett opp mot lanseringen av 7900GTX kortene ble det liksom naturlig å vente på dem...

 

Om jeg burde ha lyttet til HW.no brukerene er vel litt tidlig å si... :hmm:

 

Må innrømme at gleden av å ha den råeste pc'en ikke var langvarig, siden jeg egentlig ikke er typen som spiller så mye.

Men det var kult i starten. Pc'en jeg endte opp med å bruke mest, er faktisk den bærbare. Hoved pc'en kan stå avslått i mange dager.

5937969[/snapback]

jeg tror nok også gleden blir over ny PC blir kortvarig.. sånn er det alltid... PC er ferskvare, desverre, men sånn er det... Ny i dag, gammel i morgen.. Var forsåvidt ganske høy når jeg kjøpte ny bil i høst også, men etter en tid blir man liksom bare vant til det...

 

Lykke til med ny pc denne uken (hvis alt går etter planen) og nye rekorder i 3dMark06 er vel nesten garantert med denne pc'en. Og neste gang (siden du sier at du garantert kjøper deg ny pc i løpet av 3 år) velg en leverandør som er verdt å skryte av.

5937969[/snapback]

Takker og bukker.... jeg gleder meg til å få monsteret i hus kan man si....

Det finnes få garantier om at denne skal klare å slå noen 3DMark rekorder da...

Men den klarer sikkert kabal uten særlig lugging vil jeg tro...

Lenke til kommentar
Da jeg bestilte min pc i fjor høst på Netshop, skaffet de enkelte deler fra konkurenter, slik at de leverte pc'en til avtalt tid.

Flere av delene var ikke en gang i vareutvalget til Netshop, men de tok inn delene for min skyld (faktisk kom flere av delene i vareutvalget den dagen jeg fikk bekreftet orderen min).

5937969[/snapback]

Det var jo flott av dem da... Men så solgte de deg vel ikke en maskin med 3 års garanti?

Jeg synes det er utrolig at en butikk går til en konkurent og kjøper inn en vare, for så å risikere å måtte dekke denne varen på garanti... men..men... utrolig flott av dem da...

Nå skal det sies at Hattelco er Scandinavisk distributør, og PS Østereng er forhandleren jeg kjøper maskinen av... Og jeg kunne få deler fra konkurenter, men de kunne da ikke selge meg en ferdig pc med 3 års garanti....

Det jeg vil frem til er, skal du skryte av en leverandør, skryt av en leverandør som faktisk gjør det lille ekstra. Jeg ser at du har ventet på pc'en i snart halv annen måned nå, og den kommer først denne uken.

 

Synd at du ikke lyttet til rådene til flere av HW.no brukerene som anbefalte deg å bruke en annen leverandør. Du hadde nok hat pc'en i hus for lengst. I tillegg kunne du ha skrytt av virkelig god service..

5937969[/snapback]

At dette har tatt altfor lang tid er det ingen som er uenig i, men først var det meningen å kjøpe to stk. 7800GTX kort. Dette ble det jo som alle på dette forumet sa problemer med å skaffe... Og siden leverings datoen på disse kortene kom så tett opp mot lanseringen av 7900GTX kortene ble det liksom naturlig å vente på dem...

 

Om jeg burde ha lyttet til HW.no brukerene er vel litt tidlig å si... :hmm:

 

Må innrømme at gleden av å ha den råeste pc'en ikke var langvarig, siden jeg egentlig ikke er typen som spiller så mye.

Men det var kult i starten. Pc'en jeg endte opp med å bruke mest, er faktisk den bærbare. Hoved pc'en kan stå avslått i mange dager.

5937969[/snapback]

jeg tror nok også gleden blir over ny PC blir kortvarig.. sånn er det alltid... PC er ferskvare, desverre, men sånn er det... Ny i dag, gammel i morgen.. Var forsåvidt ganske høy når jeg kjøpte ny bil i høst også, men etter en tid blir man liksom bare vant til det...

 

Lykke til med ny pc denne uken (hvis alt går etter planen) og nye rekorder i 3dMark06 er vel nesten garantert med denne pc'en. Og neste gang (siden du sier at du garantert kjøper deg ny pc i løpet av 3 år) velg en leverandør som er verdt å skryte av.

5937969[/snapback]

Takker og bukker.... jeg gleder meg til å få monsteret i hus kan man si....

Det finnes få garantier om at denne skal klare å slå noen 3DMark rekorder da...

Men den klarer sikkert kabal uten særlig lugging vil jeg tro...

5939821[/snapback]

DE fleste levrandører kan levere 3Års garanti.

Jeg kjøpte min ''gamle'' Pc fra netshop for 2 år siden og den var inn til reprasjon for noen mnd. siden.

Så 3 Års garanti er bare noe man betaler litt extra for! :p

Lenke til kommentar

Selvsagt fulgte det med 3 års garanti....

og de tok bare 350 kroner for å bygge pc'en og for den garantien. Ellers fikk jeg beste pris på alle delene (enkelt deler pris) så hadde kun spart de 350 kronene ved å bygge pc'en selv, men da mistet 2 års garanti.

 

Kunne selvsagt også spart noen kroner hvis jeg hadde kjøpt deler fra ulike leverandører og satt sammen pc'en selv, men det hadde tatt me tid, og jeg hadde måtte forholde meg til en rekke forskjellige leverandører i ettertid.

Lenke til kommentar
Selvsagt fulgte det med 3 års garanti....

og de tok bare 350 kroner for å bygge pc'en og for den garantien. Ellers fikk jeg beste pris på alle delene (enkelt deler pris) så hadde kun spart de 350 kronene ved å bygge pc'en selv, men da mistet 2 års garanti.

5940628[/snapback]

Det der var ganske enkelt imponerende...

Fabrikk klokket de den også? Jeg får jo maskinen klokket og med garanti.

Normalt sett kan man glemme alt av garantier viss noe ryker....

Kunne selvsagt også spart noen kroner hvis jeg hadde kjøpt deler fra ulike leverandører og satt sammen pc'en selv, men det hadde tatt me tid, og jeg hadde måtte forholde meg til en rekke forskjellige leverandører i ettertid.

5940628[/snapback]

Det var nettopp det jeg også vil slippe.... og så ville jeg at fagfolk skulle optimalisere maskinen...

 

Som da kan finne problemer, og løse dem før de leveren den....

 

Og apropo problemer....:

Hattelco fant ut at det var bedre å bytte til et annet hovedkort.

Kort forklart fordi de hadde et annet kort som kunne gi bedre muligheter for kjøling.. på dette hovedkortet står vistnok ikke skjermkortene like tett....

 

Har ikke fått sjekket alle detaljene enda, men det heter:

 

K8N DIAMOND PLUS info ()

MSI Mainboard S-939 nForce-4 SLI ATX 2xPCI-E Audio 2xGbLAN 1349 SATA-II Raid

 

EDIT: (Test av HK)

Endret av R@ge
Lenke til kommentar

Er du sikker på at du i det hele tatt får PC'n?

Virker som de utsetter veldig.

Profisjonelle fagfolk ville vist helt fra starten at Diamond + hadde bedre plass så hvorfor oppdaget de ikke det før nå?

Husker ikke hvilket kort du hadde før dette, men er det ikke best plass i SLI med et Asus A8N32 SLI - Deluxe? (correct me if I'm wrong)

Og selvom Hiper sin 580W er kraftig tviler jeg på at den drar både FX60 OG Quad SLI med 7900GTX som suger masse POWER.

Hadde du bestilt fra evt. Netshop eller Kobplett bille du hatt en knall PC for lenge siden... det er jeg ganske sikker på.

Endret av mossing91
Lenke til kommentar
Er du sikker på at du i det hele tatt får PC'n?

Virker som de utsetter veldig.

Profisjonelle fagfolk ville vist helt fra starten at Diamond + hadde bedre plass så hvorfor oppdaget de ikke det før nå?

Husker ikke hvilket kort du hadde før dette, men er det ikke best plass i SLI med et Asus A8N32 SLI - Deluxe? (correct me if I'm wrong)

Og selvom Hiper sin 580W er kraftig tviler jeg på at den drar både FX60 OG Quad SLI med 7900GTX som suger masse POWER.

Hadde du bestilt fra evt. Netshop eller Kobplett bille du hatt en knall PC for lenge siden... det er jeg ganske sikker på.

5941601[/snapback]

 

QUAD SLI burde vel MINST ha en Seasonic 600w, helst ~700w tipper jeg.

Lenke til kommentar
Er du sikker på at du i det hele tatt får PC'n?

Virker som de utsetter veldig.

Profisjonelle fagfolk ville vist helt fra starten at Diamond + hadde bedre plass så hvorfor oppdaget de ikke det før nå?

Husker ikke hvilket kort du hadde før dette, men er det ikke best plass i SLI med et Asus A8N32 SLI - Deluxe? (correct me if I'm wrong)

Og selvom Hiper sin 580W er kraftig tviler jeg på at den drar både FX60 OG Quad SLI med 7900GTX som suger masse POWER.

Hadde du bestilt fra evt. Netshop eller Kobplett bille du hatt en knall PC for lenge siden... det er jeg ganske sikker på.

5941601[/snapback]

heheheh... tja.. jeg velger å tro at det ikke skal gå mange dagene nå...

 

Nå har ikke jeg kompetanse til å vurdere om de burde ha sett dette for lenge siden, men det er i hvert fall greit at de bytter det ut, viss det gir et bedre resultat..

 

PS: jeg skal ikke ha Quad SLI altså...

Lenke til kommentar

Og apropo problemer....:

Hattelco fant ut at det var bedre å bytte til et annet hovedkort.

Kort forklart fordi de hadde et annet kort som kunne gi bedre muligheter for kjøling.. på dette hovedkortet  står vistnok ikke skjermkortene like tett....

 

Har ikke fått sjekket alle detaljene enda, men det heter:

 

K8N DIAMOND PLUS info ()

MSI Mainboard S-939 nForce-4 SLI ATX 2xPCI-E Audio 2xGbLAN 1349 SATA-II Raid

 

EDIT: (Test av HK)

5941509[/snapback]

 

Er det ikke det kortet som har en skikkelig dårlig spenningsregulator til CPUen??

I tilfellet så kommer det ikke til å klokke like langt som andre kort.

Lenke til kommentar

Jeg bruker Hiper 580W Type R PSU'en på min pc, og tror den ikke har alt for mye å gå på. For når jeg bruker CPU og skjermkort en del, hører du at den "girer" opp og ned....men så lenge det funker, bryr jeg meg ikke.

 

AMD bruker jo mindre strøm en Intel, men på den andre side har du 2 x 7900 GTX kort, mens jeg kun har et 7800 GTX kort....

 

Så blir spennende å se hva du ender opp med.

 

Og når det gjelder overklokking, så er Netshop ganske runde i kantene....uten å gå i detaljer.

Men nå klokker ikke jeg pc'en min da...har ikke behov for det.

Lenke til kommentar

Har nå bladd meg gjennom alle de til 20 sidene av denne tråden...

Makan til frustrerende post har jeg sjelden vært borti(4x512 :wallbash: ).

Min sympati går ut til den erverdige mr. he@then/r@ge/whatever, kona hans, folka ved den lokale datasjappa(pga alt det sinnsyke arbeidet denne bestillingen har medført) og sist men ikke minst alle andre som har lest denne tråden og blitt like frustrert.

Personlig tar jeg meg en kald dusj... :cool:

Lenke til kommentar

Ja riktig stakkars... men synes litt synd på kjøperen og som har ventet SÅ lenge på Highend Pc'n sin!.

Men har han ikke bestemt seg for 2x1024?

De fleste vet jo at AMD kjører bedre på 1024Mb brikker enn 512Mb brikker!

Og nå må han jo kanskje endre PSU og... blir vel en Mnd til å vente og enda 10 sider til med diskusjon og erging over ventetiden på at han skal slå bechmark rekorder....

Lenke til kommentar
Har nå bladd meg gjennom alle de til 20 sidene av denne tråden...

Makan til frustrerende  post har jeg sjelden vært borti(4x512 :wallbash: ).

Min sympati går ut til den erverdige mr. he@then/r@ge/whatever, kona hans, folka ved den lokale datasjappa(pga alt det sinnsyke arbeidet denne bestillingen har medført) og sist men ikke minst alle andre som har lest denne tråden og blitt like frustrert.

Personlig tar jeg meg en kald dusj... :cool:

5942474[/snapback]

hehehehe.... :dribble:

 

Er da ikke frustrert jeg di hvert fall... selv om det kanskje virker sånn av og til...

Jeg tar dette med knusende ro... om det går den ene eller den andre veien...

 

Det er jo tross alt bare en PC da... :p

Lenke til kommentar

Jeg prøvde en gang å bla igjennom posten, men klarte det ikke.. Om jeg hadde tvunget meg ei side lenger hadde det garantert resultert i fysisk og psykisk skade, kanskje t.o.m. selvmord i ytterste konsekvens.

Jeg kunne aldri holdt på så lenge med planlegging ved kjøp av pc, jeg vil ha glede nå, ikke om 6 måneder.. :hm:

Lenke til kommentar
Jeg prøvde en gang å bla igjennom posten, men klarte det ikke.. Om jeg hadde tvunget meg ei side lenger hadde det garantert resultert i fysisk og psykisk skade, kanskje t.o.m. selvmord i ytterste konsekvens. 

Jeg kunne aldri holdt på så lenge med planlegging ved kjøp av pc, jeg vil ha glede nå, ikke om 6 måneder..  :hm:

5942904[/snapback]

 

Å ta selvmord,er vell å ta litt hardt i :D . Har aldri møtt en mere tålmodig mann :p

Klarer selvfølgelig ikke å la være å følge med tråden nå, etter å ha lest hele storyen :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...