Gå til innhold

Monster PC ++: Prosjekt 2006 (avsluttet!)


Anbefalte innlegg

Grunnen til Hattelco sier at 4x512MB er bedre en antaglivis fordi de enste 1024MB brikkene jeg kan finne på siden deres er oppgitt til cl.3 -4 -4 -8. Disse er også veldig dårlige klokkere. De mener vel da at 4x512MB brikker som klokker langt er bedre. Har ikke testet selv, men regner med det er det de tror ihvertfall. Uansett, man merker ikke forskjell på 2x1024MB å 4x512MB i vanlig bruk. Må nok kjøre minne benchmark's for å se forskjellen.

 

Over til noe annet. Hva faen er poenget med å slenge masse dritt til en fordi han vil kjøpe seg dyr maskin? Skjønner at dere kanskje er uenige i noen av valgene hans, men å kalle han idiot å andre ting jeg ser her er vel litt drøyt....... Vær uenig for all del, men skulle jeg kalt alle idioter jeg var uenig med på dette forumet kunne jeg vært her inne å postet hele dagen. Forsett gjerne å komme med forslag til han for å forbedre det han skal kjøpe, men kutt ned på dritt slengingen.

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Forrige post var 90% bullshit^^ :wee:

Men nå skal jeg ikke plage deg mer, jeg bare lurer på hvor mye du betaler for denne... pcen...?

 

EDIT: Nå sier ikke jeg at du skal vente på conroe, men det er faktisk en liten revolusjon med tanke på hva intel har levert de siste åra... AM2 derimot forventer jeg ikke noen særlig stor ytelsesøkning fra.

 

EDIT2: enig med JimRamse at det har blitt litt mye drittslenging til tider her, MEN IKKE KOM HER OG SI AT VI IKKE HAR KOMMET MED FORSLAG TIL FORBEDRINGER! :mad:

5909984[/snapback]

Synes det bare var 10% bullshit^^ :wee:

tror vi ser litt motsatt på det bare... hehehhe

 

det med conroe var ikke spessielt rettet mot deg, men det er ganske mange her som synes det er dustete å kjøpe pc da.. det er jo ironisk i seg selv.... :roll:

 

Ok, la oss summere litt her sablabra, hvilke forslag har kommet?

1. andre billigere komponenter

2. RAM problematikken.

 

Den første er grei nok forsåvidt, men jeg har vurdert komponentene opp i mot hva jeg er villig til å betale for maskinen, og jeg finner derfor ikke grunnlag for å gå for en billigere løsning....

 

RAM problematikken er jo en varm potet, men dette skal sjekkes, og jeg kan bytte til hva det skulle være dersom jeg ønsker dette.... Så det er forsåvidt ikke noe problem..

 

Noe jeg har glemt sablabra?

Lenke til kommentar
Noe jeg har glemt sablabra?

5910058[/snapback]

 

At du har veldig lite utvalg, i hvert fall hvis det som JimRamse sier om ram-brikkene stemmer.

Også er det det med prisen da, jeg ANER ikke hvor mye du betaler for det her(selv om jeg kan tenke meg at det er ca. 50k??). Hvis den virkelig koster så mye, så er jo det her røveri. Greit nok at du vil ha en lokal forhandler... blablablatillitblabla... Men SÅ viktig er det vel ikke?

Lenke til kommentar
Hva er problemet med å kjøpe ram fra en annen leverandør? Hattelco kan vell akseptere at du gjør det?

 

4 x 512 er ikke  bra å klokke med. Noen brikker klarer dette, men oftest byr det på problemer. 4 brikker er lettere å få stabilt på Intel platformen enn Nforce4.

5910289[/snapback]

Men hvorfor skal jeg kjøpe RAM brikker fra en annen leverandør, når jeg kan få 2X1024 av Hattelco gratis?

 

Viss det viser seg at jeg kommer opp et ytelses problem, eller de skulle gi begrensninger under klokking, så byttes de ut kostnadsfritt....

 

Men Hattelco mener at de som er satt opp, er det beste alternativet, og jeg mener de burde få sjansen til å bevise det også...

Lenke til kommentar
Hva er problemet med å kjøpe ram fra en annen leverandør? Hattelco kan vell akseptere at du gjør det?

 

4 x 512 er ikke  bra å klokke med. Noen brikker klarer dette, men oftest byr det på problemer. 4 brikker er lettere å få stabilt på Intel platformen enn Nforce4.

5910289[/snapback]

Men hvorfor skal jeg kjøpe RAM brikker fra en annen leverandør, når jeg kan få 2X1024 av Hattelco gratis?

 

Viss det viser seg at jeg kommer opp et ytelses problem, eller de skulle gi begrensninger under klokking, så byttes de ut kostnadsfritt....

 

Men Hattelco mener at de som er satt opp, er det beste alternativet, og jeg mener de burde få sjansen til å bevise det også...

5910325[/snapback]

 

 

blæh.. den pcen din er jp utadert før du får den jo så lenge du venter på den.. be dem bytte RAM brikkene til https://prisguiden.no/product.php?product_id=37262]DISSE[/url] så slipper du å vente på t de tester RAM brikkene dine. da er du garantert max performance med en gang.

Lenke til kommentar
Ville fremdeles gått for Gamern til komplett.. :) Nå får du jo FX60 på den igjen såeh.. :)

5931973[/snapback]

Nei har du sett...... den Quad SLI maskinen ble litt råere med en gang der ja...

Men jeg mener fortsatt at du vil trenge en mye kraftigere prosessor enn FX60 for å utnytte Quad SLI, men det er et flott tilbud de har satt sammen, det er ingen tvil om det.. :thumbup:

 

Noe jeg har glemt sablabra?

5910058[/snapback]

Også er det det med prisen da, jeg ANER ikke hvor mye du betaler for det her(selv om jeg kan tenke meg at det er ca. 50k??). Hvis den virkelig koster så mye, så er jo det her røveri. Greit nok at du vil ha en lokal forhandler... blablablatillitblabla... Men SÅ viktig er det vel ikke?

5910121[/snapback]

Jeg betaler det det koster.....

Men viss du tar frem kalkulatoren så ser du at denne maskinen hadde rundet 50 laken ganske kjapt.... viss vi tar utgangspunkt i en skikkelig skjerm da altså...

 

Denne maskinen mangler også lydkort....

Og du skal ikke se bort fra at denne godsaken her hadde blitt dyrere enn hva jeg må betale...

 

AMD Athlon 64 FX-60 2.6GHz Socket 939,

Western Digital Raptor 150GB SATA

Asus A8N32-SLI Deluxe, nForce4 SLI X16,

Corsair TWINX2048-3500LLPRO DDR 2048MB

Seagate Barracuda 7200.9 500GB SATA2

MS Royalty Microsoft XP Pro

Coa Label Microsoft Win XP Pro SP2 Norsk

MS XP Pro SP2 Norsk

Manualer MS Win XP Pro Norsk SP2

Support 3 år - Komplett sin egen support

XFX GeForce 7900GX2 1GB GDDR3, Bulk,

XFX GeForce 7900GX2 1GB GDDR3, Bulk,

Vantec USB2 multikortleser 3.5" sort /

Silverstone SST-TJ05S-T E-ATX, Sølv,

Fortron Source Epsilon 700W, Blå Vifte,

Corsair TWINX2048-3500LLPRO DDR 2048MB

Strømkabel PC m/Jord 2m

Nero Express 6.0 Norsk/Engelsk

CyberLink DVD Solution 3.0, 6Channel,OEM

EA FIFA 2005, OEM

Norman IC,1 år lisens, Virus Control,

Støtsikker PC-eske

SoftThinks Installasjons og recovery

Steelpad 4D Gaming Musematte

Garanti 3 år - Infocare 24 Timer

Sony Diskettstasjon 3,5" 1,44MB Sølv

Sony DVD-brenner DWQ30SV IDE OEM Silver

Pris: 39943.62

Eksl. skjerm, som da blir Dell 2407WFP når den kommer....

 

Du kan begynne å regne.... Det blir fort en såkalt "røveri" pris...

 

Jeg har min maskin levert ferdig klokket og fintunet til uken, kunne ikke falle meg inn å kanselere den bestillingen....

Lenke til kommentar

[color=green*sensurert*

 

Hva fa**.. Trodde du hadde fått maskinen til nå :D

Har læst alt av innlegg til nå, å du har enda ikke fått maskinen....

Jeg skal bygge meg monster maskin jeg også men havner ikke på langt nær din sum..(heldigvis)

Tar å bygger den sjæl.. Har hatt lokale forhandlere+dell opp igjennom tidene til å sette sammen maskin til meg.. Ser du har masse penger til å bygge din egen maskin.. Du kan jo prøve sjæl å sette i sammen komponenter.. Det er jo faktisk ganske lett, å tar ik no særli m tid.. Har kansellert hele kjøpet etter så lang tid uansett trygghet,har det vært meg så. Nåja du har enda tid til å gruble over alternativ :innocent:

Regner med at jeg kommer på ca 17000 kr på min maskin

 

Spennende :p:p:yes:

 

Lykke til med ny maskinen, hvis den kommer i det hele tatt :tease:

Lenke til kommentar
MS Royalty Microsoft XP Pro

Coa Label Microsoft Win XP Pro SP2 Norsk

MS XP Pro SP2 Norsk

Manualer MS Win XP Pro Norsk SP2

EA FIFA 2005, OEM

Norman IC,1 år lisens, Virus Control,

Støtsikker PC-eske

Nero Express 6.0 Norsk/Engelsk

CyberLink DVD Solution 3.0, 6Channel,OEM

 

Tror de legger på ca 7000kr for dette, mulig de tar en del for 3 års garanti. Her for du da 1 år mer en vanlig det er jo greit å ha.

 

 

De fleste på forumet ønsker å få det best og billigst, derfor for d mye pes om dette. Jeg kan heller ikke forstå hvilken unik sikkerhet dette gir deg, men det blir uansett morsomt å høre om du blir fornøyd nå når du endelig får den ;)

Lenke til kommentar
Du la nå til mye rart da R@ge, jeg kom til 32k... :roll:

Med fx-60 og raptor

5934518[/snapback]

joda, dro den kanskje litt langt, men det er ikke såååå stor forskjell...

 

Du må jo ta med det samme som jeg har i mitt oppsett da....

 

Quad SLI maskinen var da ikke så ille pris for den faktisk :yes:

Med FX-60 og greier :)

5934561[/snapback]

Nei det var en ekstrem pris ja.. og spessielt med tanke på at komplett er de eneste i hele norge som kan levere dette pr. i dag.

 

Har selv 4 stik 512 brikker i min maskin. De er av høyeste Corsair kvalitet (PC4400, DDR 550).

 

De klokket mye bedre når jeg kun hadde 2 enn 4.

5935382[/snapback]

Ja det skal bli spennende å se hvordan Hattelco har tenkt å løse det problemet...

Gir det ingen ekstra ytelsen så byttes de ut med 2 X 1024 brikker umiddelbart.

Endret av R@ge
Lenke til kommentar
Hvis du skal ha monsterpc, så er jo 4 skjermkort en god del bedre enn 2 skjermkort :p

5935109[/snapback]

 

Ikke hvis ikke resten av maskinen klarer å holde følge. Ingen vits i å kjøpe TarOx-bremser til en 1-liter Micra-motor. Ting må stå i forhold til hverandre.

5935201[/snapback]

 

Så den kraftigste prosessoren vi vanlige dødelige kan få tak i dag - i 2006 - er ikke kraftig nok for quad sli? FX60 - klokket?

 

Hvis ikke den er kraftig nok, hva i svarte er vitsen med å i det hele tatt "finne opp" quad sli da? :dontgetit:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...