sablabra Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 Kan du bare svare på ett spørsmål? Hva ender prisen på uten skjerm, altså kun maskinen? 5907214[/snapback] Hvor mye mener du jeg burde betale for dette da? 5907959[/snapback] Bestemmer du prisen selv?? På komplett så satte jeg sammen en pc med x2 4800+, quad sli, 2x1gb minne og 150gb raptor til 29000. Så jeg ville nok ikke betalt så mye for den pcen hos hattelco nei Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 Kan du bare svare på ett spørsmål? Hva ender prisen på uten skjerm, altså kun maskinen? 5907214[/snapback] Hvor mye mener du jeg burde betale for dette da? 5907959[/snapback] Bestemmer du prisen selv?? På komplett så satte jeg sammen en pc med x2 4800+, quad sli, 2x1gb minne og 150gb raptor til 29000. Så jeg ville nok ikke betalt så mye for den pcen hos hattelco nei 5908673[/snapback] det er jo sablabra ( ) Lenke til kommentar
dahwan Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 jeg vet ikek om folk her er helt seriøse... men trenger jeg egentlig en 250 tusens monster PC for å kjøre windows vista? kan jeg ikke kjøre vista på en PC med intel centrino dual core 1.6 ghz, 1024 MB ram og X1600 skjermkort? Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 jeg vet ikek om folk her er helt seriøse... men trenger jeg egentlig en 250 tusens monster PC for å kjøre windows vista? kan jeg ikke kjøre vista på en PC med intel centrino dual core 1.6 ghz, 1024 MB ram og X1600 skjermkort? 5909172[/snapback] Det går nok helt fint å kjøre vista med den pcen der, men den er ikke så mye å spille med Lenke til kommentar
MiRaCL Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 R@ge: Hvorfor har du valgt 4x512mb ram brikker? Er et utrolig dumt valg da du ikke får kjørt 1T på rammen,kun 2T som resulterer i dårlig ytelse. Gå heller for et 2x1024mb sett. Lenke til kommentar
R@ge Skrevet 12. april 2006 Forfatter Del Skrevet 12. april 2006 Kan du bare svare på ett spørsmål? Hva ender prisen på uten skjerm, altså kun maskinen? 5907214[/snapback] Hvor mye mener du jeg burde betale for dette da? 5907959[/snapback] Bestemmer du prisen selv?? På komplett så satte jeg sammen en pc med x2 4800+, quad sli, 2x1gb minne og 150gb raptor til 29000. Så jeg ville nok ikke betalt så mye for den pcen hos hattelco nei 5908673[/snapback] Jeg mener nå fortsatt at Quad SLI er helt bortkastet, og 2,4 GHz prosessor blir for tamt... Men hallo.. det tilbudet er unikt bra altså... Til og med Norek, som er Komplett.no leverandør av alt de selger kunne ikke forstå hvordan de kunne reklamere med slikt... så all ære til dem for det.... Men jeg tror ikke jeg tar feil viss komplett er de eneste som sier at de kan levere dette i Norge pr. i dag... snodig det der .. Du ville jo trenge en prosessor på godt over 3 GHz for å klare å svelge unna det der, så hvor optimalisert det egentlig er stiller jeg meg litt tvilende til. Jeg er i hvert fall veldig fornøyd med det jeg har fått forespeilet av Hattelco, og dersom de leverer det de lover så er jeg utrolig fornøyd jeg i hvert fall... Det er ikke normalt å få en blodklokket maskin levert på døren, og det med 3 års garanti på kjøpet. har ikke fått eksakte spesifikasjoner på hvor høyt de skal kjøre den, men det kommer nok litt an på temperaturer og slikt....... De har vel akkurat begynt skulle jeg tro, så vi får se hva de får til... Men selv om maskinen til Komplett kanskje var noen tusen billigere, så kunne det faktisk ikke falle meg inn å kansellere min bestilling hos Hattelco. Jeg kjøper maskinen av en lokal forhandler, og det synes jeg også er viktig. Men joda, viss de ikke leverer et topp konfigurert system, så blir jeg rasende, det er i hvert fall sikkert, men viss de leverer det de lover, så kommer jeg til å kjøpe min neste maskin der også... Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 Kan du bare svare på ett spørsmål? Hva ender prisen på uten skjerm, altså kun maskinen? 5907214[/snapback] Hvor mye mener du jeg burde betale for dette da? 5907959[/snapback] Bestemmer du prisen selv?? På komplett så satte jeg sammen en pc med x2 4800+, quad sli, 2x1gb minne og 150gb raptor til 29000. Så jeg ville nok ikke betalt så mye for den pcen hos hattelco nei 5908673[/snapback] Jeg mener nå fortsatt at Quad SLI er helt bortkastet, og 2,4 GHz prosessor blir for tamt... 5909298[/snapback] Ok, hvis jeg hadde satt deg på en pc med fx-60 og en med x2 4800+, så hadde du med stor sikkerhet IKKE MERKET FORSKJELL!! 200mhz merker du rett og slett nesten ingen forskjell på! Tro meg, jeg kjører min x2 3800+ på 2.7ghz til vanlig, og når jeg spiller merker jeg nesten INGEN forskjell fra stock 2.0ghz! Og i hvert fall ingen forskjell fra 2.4ghz til 2.6ghz... Og du skal spille på 1920x1200, sant? På oblivion feks. med den oppløsningen kommer du til å dra STOR nytte av quad sli(selv om jeg ikke har sett noen tester enda). Men som sagt, jeg vet jo ikke hvor mye du betaler for pcen fra hattelco Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 hva i **** kjøper du 4x512MB RAM til en ny maskin for? Finnes INGEN fordeler med det. Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 hva i **** kjøper du 4x512MB RAM til en ny maskin for? Finnes INGEN fordeler med det. 5909356[/snapback] Vi har skrevet det side opp og side ned nå, men han ser ikke ut til å komme til fornuft... Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 Da kan vi vel offesielt stemple han en tosk? Lenke til kommentar
R@ge Skrevet 12. april 2006 Forfatter Del Skrevet 12. april 2006 hva i **** kjøper du 4x512MB RAM til en ny maskin for? Finnes INGEN fordeler med det. 5909356[/snapback] Vi har skrevet det side opp og side ned nå, men han ser ikke ut til å komme til fornuft... 5909370[/snapback] Heheheh.. hvorfor skal jeg det, når begge alternativer skal testes? Viss det viser seg at Hattelco tok feil, så får jeg 2X1024 brikker gratis... Så derfor så synes jeg at de burde få muligheten til å gjøre det sånn.. De vet godt hvor flaut det hadde vært om det skulle vise seg at de tok feil... Lenke til kommentar
smy Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 (endret) hvorfor kjøpe fx60 nå? hva med x2 4400-4800 eller en 170? og klokk til 2.6-2.8ghz? eller vent til cornoe ? Men 4*512mb ram er tull nå du kjøpe ny pc Endret 12. april 2006 av lordsmygen Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 (endret) Må si meg enig der. Å kjøpe en dyr FX nå når du kan få en billig conroe snart til langt under halve prisen som yter mye bedre, det er teit. Jeg vet ikke om du innser det selv, men det er PENGER UT AV VINDUET. Endret 12. april 2006 av LenniZ Lenke til kommentar
MiRaCL Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 Hvis Hattelco mener at 4x512mb er best,så har de ikke snøring. Du kommer til å få dårlig minneytelse med 4x512mb. Og skal systemet klokkes,så kommer du kort med 4x512mb Og hvorfor går du ikke heller for en x2 4800+ og sparer litt penger? hvis systemet skal klokkes,så er det hipp som happ hvem cpu du bruker,vil ikke være noe serlig ytelses forskjell. Og hvordan firma kan bruke så lang tid på å bygge en pc? De skal optimalisere pc'en for deg? De kommer til å legge inn xp og alle drivere og gi deg pc'en. Må være utrolig mye billigere å bygge denne pc'en selv,men nå vet ikke jeg hva den koster totalt. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 Bare la han kaste bort pengene sine Uansett ikke vårt problem.. Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 Irriterer meg at folk faktisk kan bli så ignorant. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 Snakket du om meg eller han? Lenke til kommentar
R@ge Skrevet 12. april 2006 Forfatter Del Skrevet 12. april 2006 (endret) Må si meg enig der. Å kjøpe en dyr FX nå når du kan få en billig conroe snart til langt under halve prisen som yter mye bedre, det er teit. Jeg vet ikke om du innser det selv, men det er PENGER UT AV VINDUET. 5909419[/snapback] Sikkert teit å kjøpe PC nå, men det virker jo som om det alltid er teit å kjøpe PC. Det kommer alltids noe nytt, og når denne conroe prosessoren kommer, så er det sikkert noe annet som lokker, som er sååååå mye bedre.... Sånn er det hele tiden, så er det AMD2, så er det G80 skjermkort, og et nyere og bedre hovedkort, og så er det ditt, og så er det datt... Du er litt for seint ute min venn, jeg spurte om hva man måtte ha, og hva man burde vente på i denne tråden. og dette blant mye annet, dannet på en måte selve grunnlaget for min faktiske bestilling. Ja og at min maskin som jeg har nå, rett og slett er for dårlig, så jeg må enten oppgradere, eller kjøpe ny.... Skal man tolke noen rent bokstavelig, så er man jo komplett idiot om man kjøper PC i det hele tatt..... Og kjøper du PC nå, så er man jo super dust.... (humm.. hva skal man da si om de som kjøpte pc i høst) Hadde det ikke vært for at Hattelco ikke klarte å levere skjermkortene, så hadde jeg hatt en maskin med 2 stk. 7800GTX kort i slutten av februar, og det ville jo vært en dyrere fornøyelse tatt i betrakting at jeg da ikke ville fått med meg 4 måneders prisfall. Burde jo være helt topp for de fleste pengegniere at man kjøper "litt" gammel teknologi vel.... PC er et taps prosjekt, ja jeg fullt klar over det. Viss jeg ville spare penger, så var vel PC det siste jeg ville vurdert å kjøpe.. Egentlig så kan man vel si at å kjøpe PC i det hele tatt er "penger ut av vinduet". Det beste "PC kjøpet" er jo å kjøpe en maskin til 4-5 tusen, og virkelig kose seg med en oppløsning på utrolige 1024x768 og frame rate på hele 10. Det i seg selv er jo også et taps prosjekt, for hva skal man egentlig med PC da? Men hallo... jeg er enig i at det har tatt litt lang tid dette her.... Men så blir det jo bare billigere for meg da... og det er vel ok? Og for å være helt ærlig så er det svært få av dere som kan dokumentere noen forskjell på 1T og 2T, eller hvor stort problem det er å klokke 4X512 brikker. Det spiller jo ingen rolle heller, jeg kan jo bare bytte dem viss de blir ett problem. Jeg sier ikke at dere tar feil, men svært mange her mener det samme som han andre fordi han har sakt det osv... Og jeg personlig synes det blir litt snodig å gi Hattelco så mye pepper for noe ingen kan dokumentere at er feil, men alle bare sier er feil.... La dem nå få bevise sin teori da, og så får jeg jo bare bytte dem ut viss det ikke gikk,,, det er jo bare noen RAM brikker, en liten del i et stort maskineri.... Det er ikke verdens ende dette her... EDIT: leif ++ Endret 12. april 2006 av R@ge Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 (endret) Forrige post var 90% bullshit^^ Men nå skal jeg ikke plage deg mer, jeg bare lurer på hvor mye du betaler for denne... pcen...? EDIT: Nå sier ikke jeg at du skal vente på conroe, men det er faktisk en liten revolusjon med tanke på hva intel har levert de siste åra... AM2 derimot forventer jeg ikke noen særlig stor ytelsesøkning fra. EDIT2: enig med JimRamse at det har blitt litt mye drittslenging til tider her, MEN IKKE KOM HER OG SI AT VI IKKE HAR KOMMET MED FORSLAG TIL FORBEDRINGER! Endret 12. april 2006 av sablabra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå