Gå til innhold

Monster PC ++: Prosjekt 2006 (avsluttet!)

Anbefalte innlegg

Jeg fikk faktisk nesten 20.000,- for min 3 år gamle maskin som kostet litt over 30 i utgangspunktet. Hadde blant annet en 2,8 Ghz. Intel, 1024 Ram, 2x18" Hitachi LCD skjermer og 3x200GB HDer og et Parhelia 512MB Skjermkort...

Eneste jeg hadde lagt til underveis var støydemping av kabinettet samt en Digital Doc viftestyring....

5906184[/snapback]

Mye rart i den pcen din som jeg aldri har hørt om, MEN HAN FÅR IKKE 35K FOR PCEN SIN OM ET ÅR! Da skal jeg gå og piske kjøperen :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En datamaskin taper seg ca. 30% pr. år i verdi, nesten uansett utgangspris. Det er i allefall hva man generelt regner og som ser ut til å stemme i de fleste tilfeller.

5906114[/snapback]

Det er rett og slett tullprat. Det er bare ligningskontoret som bruker 30% i året på pc-på-jobben-avtaler. Det som bestemmer prisen på brukte PCer er kor mye tilsvarende ytelse ksoter nytt når du prøver å selge den brukte. Eg vil si at en PC taper minst 50% første året og ytteligere 30-40% det andre. Etter to år er en PC som i utgangspunktet kostet 20 000 verdt 1500-2500.

Lenke til kommentar
Hjelp, du har byttet navn jo HeAtHeN[R@ge]!

Men hvordan blir det med pcen nå? Dumper du hattelco og går for quad sli?? :green:

Jeg hadde ikke vært i tvil i hvert fall...

5905793[/snapback]

Jupp nytt nick ja...

Heathen er død, lenge leve [email protected]..

Det er ikke en prosessor i verden som klarer å utnytte Quad SLI uansett, så det blir bortkasta.... Og selv om den maskinen var litt rimeligere enn den jeg har bestillt så føler jeg meg fortsatt fornøyd med den Hattelco setter opp..

Jeg må si jeg synes synd på HeAtHeN / R@ge... snart 4 måneder siden han bestilte og når han nå etterhvert får den, er den allerede utdatert...

5905869[/snapback]

Ingen utdaterte deler der enda da, men det nærmer seg skummelt DDR2 og AM2. :)

Synes det er mer synd at han må sitte inne med en svindyr i hele sommer hvor vi andre koser oss på stranda og vi kjøper samme oppsettet til 1/4 av prisen i høst. :)

5905891[/snapback]

Jeg er vel egentlig litt lei av å vente jeg nå, og det kunne ikke falle meg inn å vente på det neste HOTTE som var på vei...

Er rimelig sikker på at jeg hadde fått MYE pepper om jeg hadde utsatt dette for å få med meg en eller annen ting som var på vei..

Man kommer ingen steder da...

Jeg betaler uansett for hva maskinen er verd ved levering, så jeg har i hvert fall spart mye penger på dette... :p

EDIT:leif

Endret av R@ge
Lenke til kommentar
Jeg fikk faktisk nesten 20.000,- for min 3 år gamle maskin som kostet litt over 30 i utgangspunktet. Hadde blant annet en 2,8 Ghz. Intel, 1024 Ram, 2x18" Hitachi LCD skjermer og 3x200GB HDer og et Parhelia 512MB Skjermkort...

Eneste jeg hadde lagt til underveis var støydemping av kabinettet samt en Digital Doc viftestyring....

5906184[/snapback]

Mye rart i den pcen din som jeg aldri har hørt om, MEN HAN FÅR IKKE 35K FOR PCEN SIN OM ET ÅR! Da skal jeg gå og piske kjøperen :p

5906239[/snapback]

Tipper markedspris om ett år er ca. 25 tusen (eller mindre)

og for å være helt ærlig trn100, så tror jeg du gjorde en meget god handel der... :whistle:

Lenke til kommentar

5906184[/snapback]

5906239[/snapback]

Tipper markedspris om ett år er ca. 25 tusen (eller mindre)

og for å være helt ærlig trn100, så tror jeg du gjorde en meget god handel der... :whistle:

5906351[/snapback]

Markedspris om 1 år er vel knappest 15 tenker jeg, jeg vil si at trn100 har lurt den stakkars karen som kjøpte det utstyret...

Lenke til kommentar

Så galt er det vel ikke... Når jeg regner på nypris i dag, kun på skjermkort, HD'er, CPU, skjermer og minne kommer jeg til ca. 15 tusen... Fulgte også med et Platinum ZS lydkort, 5.1 Høytalere. trådløst tastatur/mus av nyere dato, DVD-brenner + leser, nye vifter all over samt en relativt ny Mist PSU og et veldig bra Chieftec kabinett.

Og ja, supporten er gullkantet! :) Innebærer at jeg må møte opp hver gang noe feiler, uten kostnader!

Endret av trn100
Lenke til kommentar

Oi oi, 3 års gratis support? Du milde, det er vel for godt til å være sant! Bare det alene må jo være verdt 10.000 kroner! ... *urk*

20.000 kroner er en ublu overpris, uansett hva du måtte finne på å påstå trn100. Du fikk nytt for samme prisen. But hey - Du må jo ha gjort en god deal... For all del.

Lenke til kommentar

HAHAHAHHAHAHAHAH....

ser du sliter litt nå trn100...

Her skal du være forsiktig med hva du skriver.. de er over deg som sultne hauker.. :yes:

hehehe.. tror jeg dør av latter her.....

EDIT:

Oi oi, 3 års gratis support? Du milde, det er vel for godt til å være sant! Bare det alene må jo være verdt 10.000 kroner! ... *urk*

5906710[/snapback]

:p

higst..higst.. jeg klarer ikke mer.. hahahahah

Endret av R@ge
Lenke til kommentar
Nåvel, er ikke så veldig bekymret da :)

5906893[/snapback]

heheheh.. nei tenkte meg det...

Vel..vel... jeg gleder meg uansett til min maskin kommer på plass...

Synd jeg ikke får skjermen før godt ut i mai, kjedelig sak det der... :ermm:

Lenke til kommentar
Nåvel, er ikke så veldig bekymret da :)

5906893[/snapback]

heheheh.. nei tenkte meg det...

Vel..vel... jeg gleder meg uansett til min maskin kommer på plass...

Synd jeg ikke får skjermen før godt ut i mai, kjedelig sak det der... :ermm:

5907018[/snapback]

Kan du bare svare på ett spørsmål? Hva ender prisen på uten skjerm, altså kun maskinen? :innocent:

Lenke til kommentar
Så galt er det vel ikke... Når jeg regner på nypris i dag, kun på skjermkort, HD'er, CPU, skjermer og minne kommer jeg til ca. 15 tusen...

5906709[/snapback]

Og da er prisen på en brukt med tilsvarende komponenter maks 10 000. Eg hadde ikkje hatt samvittighet til å ta så mye som du har gjort.........

Lenke til kommentar
Man skal ikke tjene penger på venner? og hjelpe dem gratis gjør man uansett.

Noe jeg har missforstått her?

5907738[/snapback]

Skulle jeg møtt opp å hjulpet vennene mine hver gang de har problemer med PC'en, så hadde jeg ikke hatt noe privatliv etterhvert. Gjorde dette i begynnelsen, å det tok helt av. Nå hjelper jeg ikke før de har testet det meste selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...