R@ge Skrevet 22. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2006 WTF!... 3 og en halv måned for å kjøpe pc... Har du enda ikke bestillt, var det bare for å skryte at du startet tråden eller.. Skulle klart å fikset en monstermaskin på noen dager om jeg ville det... 5794569[/snapback] Du skal vite at du har min fulle forståelse for at du ikke har lest gjennom alle disse postene i denne tråden, men joda den er bestillt... skjermkort er stikkordet, forsinket sådan.... Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Men du kan likvel bare kjøpe grafikkort en annen plass og får de til å sette dem inn i maskinen din 5792658[/snapback] Han har forklart at; nei, dette går ikke. Bare les de siste postene igjen.. 5792769[/snapback] Det han faktisk sier er jo at han ikke vil avbestille hele maskinen for å få den tidligere, men det trenger han jo ikke, så jeg skjønner ikke problemet. Er ikke vannkjøling noe du kan ordne med selv da? Kjøper du sett av bra kvalitet må du være klønete for å få til lekasjer (satt litt på spissen(?)) Lenke til kommentar
Battone Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 WTF!... 3 og en halv måned for å kjøpe pc... Har du enda ikke bestillt, var det bare for å skryte at du startet tråden eller.. Skulle klart å fikset en monstermaskin på noen dager om jeg ville det... 5794569[/snapback] Du skal vite at du har min fulle forståelse for at du ikke har lest gjennom alle disse postene i denne tråden, men joda den er bestillt... skjermkort er stikkordet, forsinket sådan.... 5794748[/snapback] Jeg sluttet å lese etter 1 mnd... Lurer faktisk litt på hva du får i benchmarks uten OC.. Er egentlig bare litt lei av å se posten... Lenke til kommentar
NoWiSee Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Hehe.. begynner å bli ganske lenge siden de første delene ble bestilt.. litt sånn btw, Alienware har lansert pc med PhysX kort.. noe som kan være litt obligatorisk hvis du skal ha High-End pc som skal være slik i 3 år. Alienware maskinen Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 (endret) Jeg kom nettopp over den her: http://www.komplett.no/k/config.asp?ConfigSystemId=10208 Kanskje noe for deg HeAtHeN? Ca. 30k for noe som blir langt bedre enn det oppsettet du har nå... EDIT: Merk deg: Quad NVIDIA® SLI technology featuring four GeForce® 7900 GPUs Du får "respect" med et slikt oppsett Endret 5. april 2006 av sablabra Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Satte inn FX-60, ekstra disk, 21" LCD og kom på ca 42k, det var da ikke galt! Lenke til kommentar
Big SturL Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Har du fortsatt muligheten til å avbestille dette? Jeg regner med at du nå har samlet så mye informasjon at du klarer å sette sammen denne maskinen selv, og spare noen kroner.5788592[/snapback] JA, jeg kan avbestille når som helst ja, men hvorfor?? 5789118[/snapback] Fordi du kan spare shitloads med dough..? Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Må være inne i hampen flaut å ikke klare å levere når et helt forum følger med Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Satte inn FX-60, ekstra disk, 21" LCD og kom på ca 42k, det var da ikke galt! 5873573[/snapback] Nei det var absolutt ikke en dårlig pris med tanke på at det er quad sli Lenke til kommentar
R@ge Skrevet 6. april 2006 Forfatter Del Skrevet 6. april 2006 Dette var et ekstremt godt tilbud må en si ja... Jeg fikk umiddelbart sjekket dette tilbudet med Norek som da er distributør til komplett.no. De kunne ikke bekrefte levering på dette før om to måneder.. Utrolig rart at nettbutikken til leverandøren har skaffet seg en komplett monstermaskin via en annen kanal... Jeg ble så i tvil at jeg ringte til Komplett og bad dem sende meg et tilbud på mail, og der bekreftet de også levering, og at de da liksom har 7 stk. Quad 7900 kort på lager (må gudene vite hvor de har fått dem fra) Dette var forøvrig så monster billig at det må sjekkes videre. Hattelco's maskin skal være ferdig før Onsdag i neste uke, men viss jeg kan spare mange tusen på å kjøpe denne via Komplett må det vel vurderes.... Jeg har satt min mann på jobben, og en løsning på dette vil jeg ha før helgen. Må nesten få dette avklart siden Hattelco nå liksom skal ha alle delene som de trenger. 2 ting jeg savnet med denne maskinen: FX-60 prosessor (den var der før, men er fjernet) X-fire lydkort. (for å minske belastningen på prosessoren) En FX60 vil etter hva jeg har forstått ikke klare å svelge unna to 7900GTX kort i SLI, så da regner jeg med at en X2 4800+ prosessor ikke vil få den letteste jobben med det Quad SLI oppsettet her. Et Quad 7900GTX kort koster i hvert fall 7500 kr fra butikk, så dette tilbudet fra komplett er noe av det rimeligste jeg har sett noen gang..... Nå skal jo Hattelco fabrikk klokke maskinen min da, og det kan vel diskuteres hvorvidt jeg egentlig får utnyttet et Quad SLI oppsett... Den største forskjellen mellom dette oppsettet og mitt er vel egentlig skjermkortene, samt prisen da.. for den var helt utrolig.... Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Jeg ville dumpet hattelco på stedet! Pristillegget for fx-60 er ikke verdt det, og du må ikke forvente noen dag og natt forskjell med 200mhz mer . Dessuten er det ikke verre enn å overklokke litt, du får sikkert 2.7-2.8ghz med x2 4800+ . Selv min x2 3800+ gjør det... Lenke til kommentar
StIFfmasT Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Hvorfor i guds navn har du ikke bestilt Lian Li kabinett? Kan jo ikke bygge på til gud vet hvor mye uten lian li? Lenke til kommentar
Daffa Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Sender du en liten mail til komplett, så får du vel FX60 om du vil Lenke til kommentar
Nightmare[NAF] Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 (endret) Send en mail til meg får du oxo en fx-60 rimelig Gleder meg til å høre noen scores her gitt.... skal bli spennende å se..... Har som record nesten 36000 i 03 og som de fleste her sikkert vet 9530 i 06.... Gleder meg heathen = R@ge? Endret 11. april 2006 av Nightmare[NAF] Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 Hjelp, du har byttet navn jo HeAtHeN[R@ge]! Men hvordan blir det med pcen nå? Dumper du hattelco og går for quad sli?? Jeg hadde ikke vært i tvil i hvert fall... Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 Jeg må si jeg synes synd på HeAtHeN / R@ge... snart 4 måneder siden han bestilte og når han nå etterhvert får den, er den allerede utdatert... Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 Jeg må si jeg synes synd på HeAtHeN / R@ge... snart 4 måneder siden han bestilte og når han nå etterhvert får den, er den allerede utdatert... 5905869[/snapback] Ingen utdaterte deler der enda da, men det nærmer seg skummelt DDR2 og AM2. Synes det er mer synd at han må sitte inne med en svindyr i hele sommer hvor vi andre koser oss på stranda og vi kjøper samme oppsettet til 1/4 av prisen i høst. Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 All honnør til R@ge for å ha mot til å legge ut et slikt prosjekt her samt å realisere det til tross for en masse negative tilbakemeldinger! Har ikke allverdens peiling på PCer selv, men hvert tredje år koster jeg på meg litt, og den siste havnet nærmere 50 lapper for bare noen måneder siden! Dette har med prioriteringer å gjøre, og selv om data og biler ikke helt kan sammenlignes er det en viss forskjell på en "standard" Lamborghini og en trimmet Opel.... Blant annet taper en PC seg kjappere i verdi, men det er vel ikke helt poenget for R@ge, eller meg for den saks skyld... Jeg hadde også valget mellom å vente eller å kjøpe det beste der og da, og valgte det siste... Er som det er sagt over.... Kan bli en rimelig lang ventetid... En datamaskin taper seg ca. 30% pr. år i verdi, nesten uansett utgangspris. Det er i allefall hva man generelt regner og som ser ut til å stemme i de fleste tilfeller. Gratulerer R@ge med en super maskin! Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 En datamaskin taper seg ca. 30% pr. år i verdi, nesten uansett utgangspris. 5906114[/snapback] HÆ?? Den taper seg MYE MYE mer enn det, garantert! Kanskje qxl kan funke i ekstreme situasjoner, men kjøper du en pc til 50k nå, så ikke forvent å få 35k om et år!! Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 (endret) Jeg fikk faktisk nesten 20.000,- for min 3 år gamle maskin som kostet litt over 30 i utgangspunktet. Hadde blant annet en 2,8 Ghz. Intel, 1024 Ram, 2x18" Hitachi LCD skjermer og 3x200GB HDer og et Parhelia 512MB Skjermkort... Eneste jeg hadde lagt til underveis var støydemping av kabinettet samt en Digital Doc viftestyring.... Endret 11. april 2006 av trn100 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå