Dragavon Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Komplett har 4stk på lager Lenke til kommentar
Curtis Jackson Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 dette er hva jeg kaller en gutt med problemer. du kjøper ikke en pc til så mye penger..... kjøp deg heller noe mer nyttig..... Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 dette er hva jeg kaller en gutt med problemer. du kjøper ikke en pc til så mye penger..... kjøp deg heller noe mer nyttig..... 5788364[/snapback] Og du bør bruke tiden din mer fornuftig! Ville lagt inn bestilling på 2x7900gtx nå! Lenke til kommentar
R@ge Skrevet 21. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2006 (endret) Fresht kabinett det der ja! Skal du ha samme vannkjøling som det? Og eventuelt samme oppsett? Det var veldig ryddig, og vannpumpe og slikt sitter på døra, det gjør det ryddig! Du har et kjempe kabinett der må jeg si , da blir det neste: En Thermaltake kabinett på meg neste gang hvertfall! Synd det med levering, så sent med å få inn varene da gitt... Du har en fabelaktig PC der! Vet ikke om jeg skal si dette, men AM2 kommer i sommer, noe du vet... ditt valg 5788009[/snapback] Jeg sjekker mulighetene for å bruke et sånn kabinett ja... Syntes også det så utrolig flott ut... Vel.. vel.. vi får se possitivt på det.. på grunn av forsinkelsene så blir det i hvert fall billigere, og så kan jeg sette inn noen slike ting som dette i steden... LINK til Thermaltake Tai-Chi, ja det ser jo utrolig konge ut da... Da hadde eg kjøpt grafikkort i en annen butikk og sendt de til Hattelco Du veit at du kan bestille og betale online på Komplett og så sende til en alternativ adresse? 5788018[/snapback] Det der hørtes fornuftig ut, og det var det PS Østereng også hadde håpet på. De forsøkte således å få dette til men fikk NEI av Hattelco. Årsaken var veldig enkel; Hattelco kan ikke garantere for produkter de ikke har levert. Dvs. at dersom maskinen skal instaleres og klokkes hos dem så må samtlige komponenter være levert av dem. Og vet du hva, det forstår jeg godt.. Jeg kjøper jo en slags ferdig PC da... Så da var alternativet å få maskinen levert uten skjermkort, noe som ville medført at maskinen ville blitt levert uten operativ system osv.. Noe som var helt uaktuelt for min del.... Da venter jeg heller litt til... så sparer vi heller noen penger, og eller bruker de ekstra pengene på noe annet... EDIT: la til link... Endret 21. mars 2006 av HeAtHeN Lenke til kommentar
Big SturL Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Har du fortsatt muligheten til å avbestille dette? Jeg regner med at du nå har samlet så mye informasjon at du klarer å sette sammen denne maskinen selv, og spare noen kroner. Lenke til kommentar
nilsjohanole Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Kan ikke noen hjelpe denne tassen med litt medisin? eller er dette forumet kun beregnet på folk med skrytetrang? Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Finnes det noen tester av den? Asetek Vapochill. 5788070[/snapback] Klart det fins! Anbefales! Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Finnes det noen tester av den? Asetek Vapochill. 5788070[/snapback] Klart det fins! Anbefales! 5788672[/snapback] Jeg tenkte på det vannkjølingskabbinettet da Lenke til kommentar
R@ge Skrevet 21. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2006 Kan ikke noen hjelpe denne tassen med litt medisin?eller er dette forumet kun beregnet på folk med skrytetrang? 5788670[/snapback] Viss du hadde fulgt utviklingen fra starten av, så ville du sett at jeg allerede i slutten av Desember begynnte å spørre om hva jeg BURDE kjøpe Bare se tråden: NY PC - Hva må man ha, og hva burde man vente på? Hvor jeg forsiktig holder meg innenfor "normalt" budsjett... Og spør hva jeg trenger, og har et "forsiktig" oppsett Så var det også en del smartinger her innesom påsto at en skikkelig Gaming maskin måtte man bla opp 50 lapper for... JAVEL.. da så ! etter det så ble det litt dyrere.. TJOHEIII Har du fortsatt muligheten til å avbestille dette? Jeg regner med at du nå har samlet så mye informasjon at du klarer å sette sammen denne maskinen selv, og spare noen kroner.5788592[/snapback] JA, jeg kan avbestille når som helst ja, men hvorfor?? Lenke til kommentar
kremt Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Komplett har 4stk på lager 5788363[/snapback] Bare 2 nå Lenke til kommentar
R@ge Skrevet 21. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2006 (endret) Komplett har 4stk på lager 5788363[/snapback] Bare 2 nå 5789189[/snapback] bare 1 nå, EDIT: noen som har noen synspunkter på Thermaltake Tai-Chi kabinettet da? Hvor mange watt strømforsyning følger det med til dette da? eller kan man putte inn hva som helst? Endret 21. mars 2006 av HeAtHeN Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Bare null nå 7900gtx kortene selger bra - til nVIDIA Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Jeg regner med at du har bestilt minst 2 av de 7900 korta? Du har ikke tenkt å la de drøye dette ut til April bare fordi de mener de ikke klarer å levere grafikkort? Lenke til kommentar
R@ge Skrevet 21. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2006 Jeg regner med at du har bestilt minst 2 av de 7900 korta? Du har ikke tenkt å la de drøye dette ut til April bare fordi de mener de ikke klarer å levere grafikkort? 5790484[/snapback] Det er nettoppp hva jeg har tenkt ja.... Jeg avbestiller ikke en hel maskin kun på grunn av at noen få deler lar vente på seg. Jeg synes pr. i dag at Hattelco og PS Østereng gjør en utmerket jobb.... Synes selvfølgelig det er litt dumt at andre distributører fikk disse kortene før Hattelco, men sånn er det bare.... Jeg kjøper jo maskinen hos en lokal forhandler, nemlig PS Østereng, hvor Hattelco da er distributør om montør. Kunne ikke falle meg inn å kjøpe en sånn maskin sånn uten å ha en lokal forhandler å forholde meg til... Går ikke bare til komplett å bestiller hele maskinen liksom... Har ikke noe personlig forhold, eller noen lokal representant hos dem... Men siden jeg allerede hadde kjøpt tre bærbare PC'er av PS Østereng + diverse annet, så var det naturlig å ta alt der.... Men det skal jo bli spennende å se hva Hattelco faktisk gjør med maskinen da.... Og hva den faktisk klarer å yte når alt kommer til alt.... Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Men du kan likvel bare kjøpe grafikkort en annen plass og får de til å sette dem inn i maskinen din Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Men du kan likvel bare kjøpe grafikkort en annen plass og får de til å sette dem inn i maskinen din 5792658[/snapback] Han har forklart at; nei, dette går ikke. Bare les de siste postene igjen.. Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 noen som har noen synspunkter på Thermaltake Tai-Chi kabinettet da? Hvor mange watt strømforsyning følger det med til dette da? eller kan man putte inn hva som helst? 5789247[/snapback] Eg synest det kabinettet ser helt topp ut eg. Spesielt siden Hattelco skal montere PCen for deg, mye mindre tidkrevende å montere noe slikt enn dersom man skal montere vanlig vannkjøling i ett vanlig kabinett. Eg brukte 10-12 timer før eg var ferdig å montere min. DVS, tiden det tok fra eg begynnte å demontere all hardware, borring, saging og sliping på kabinettet og montering av all hardware med vannkjøling. Hadde blitt dyrt om eg skulle betalt en butikk for å gjøre den jobben Når det gjelder strømforsyning til PCen din, så er det ekstremt viktig at du får en strømforsyning som er bygget for SLI med så kraftige kort. På de første strømforsyningene med 2XPCIe kontakter så får begge kortene strøm fra samme railen på psu. Det gikk fint med 7800-serien, men 7900 krever litt mere, og dersom de andre railene ikkje er tilstrekkelig belastet så blir det ubalanse i strømforsyningen og den kutter, sjølv om den totale belastningen er innefor det strømforsyningen skal klare. Eg regner med at Hattelco er klar over dette, men du bør spørre for sikkerhhets skyld. Lenke til kommentar
R@ge Skrevet 22. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2006 noen som har noen synspunkter på Thermaltake Tai-Chi kabinettet da? Hvor mange watt strømforsyning følger det med til dette da? eller kan man putte inn hva som helst? 5789247[/snapback] Eg synest det kabinettet ser helt topp ut eg. Spesielt siden Hattelco skal montere PCen for deg, mye mindre tidkrevende å montere noe slikt enn dersom man skal montere vanlig vannkjøling i ett vanlig kabinett. Eg brukte 10-12 timer før eg var ferdig å montere min. DVS, tiden det tok fra eg begynnte å demontere all hardware, borring, saging og sliping på kabinettet og montering av all hardware med vannkjøling. Hadde blitt dyrt om eg skulle betalt en butikk for å gjøre den jobben 5792862[/snapback] Jupp.. det var gøy så lenge det varte... Som jeg nevnte så snakket jeg med PS Østereng på telefonen i går, og vi ønsket da å se på mulighetene for å gå for dette kabinettet...... Vel... fikk tidligere i dag vite at Hattelco ikke hadde de beste erfaringer med å levere maskiner med slike løsninger. Problemet var slik de hadde erfart dette at ca. 20-30% fikk lekasjer osv. De kunne derfor ikke levere dette produktet som en "ferdig maskin" med garantier osv... Pakkninger osv måtte byttes i ny og ne, osv. vi kan jo alle forestille oss hva en lekasje betyr inni en sånn maskin... Det krevde visstnok en del vedlikehold rett og slett.... Noen som har et annet "ikke vann" type kabinett å annbefale da.... Eller er det noe annet jeg burde få med meg når vi først er i gang... * Siden vi sitter å venter litt, så kan en jo like godt se om det er noe jeg kan bytte ut, eller legge til..... Det var visst greit for Hattelco i hvert fall... * med unntak av RAM da.. det kommer vi tilbake til... Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Ta et Lian Li kabinett med gode vifte-løsninger. Eneste mulighet da... Må såklart ikke være et Lian Li vel og merke Lenke til kommentar
Battone Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 WTF!... 3 og en halv måned for å kjøpe pc... Har du enda ikke bestillt, var det bare for å skryte at du startet tråden eller.. Skulle klart å fikset en monstermaskin på noen dager om jeg ville det... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå