ManagHead Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 Men som du sier; de der er håndplukkete. HeAtHeN: Siden du kjøper maskinen "over disk" kan du jo se etter hva slags steppinger de har inne.. Lenke til kommentar
R@ge Skrevet 4. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2006 Men som du sier; de der er håndplukkete. HeAtHeN: Siden du kjøper maskinen "over disk" kan du jo se etter hva slags steppinger de har inne.. 5699787[/snapback] hvilken stepping er best på FX60 da? som gir meg muligheten til å sette HTT til 275 og MP til 11 og kkjøre CPU på 3025 MHz uten å møte kjølemonsteret.... Spurte om steping for en tid tilbake, og sa egentlig at jeg forventet at Hattelco valgte en prosessor med nyeste stepping.... Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 Heslig kabinett da Hehe... Lian-Li FTW! ^_^ Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 Men som du sier; de der er håndplukkete.5699787[/snapback] De er mulig å få tak i da. Regner med at min blir sendt fra USA på Mandag. Med litt flaks har eg den neste helg hvilken stepping er best på FX60 da? 5699811[/snapback] Det har eg ikkje god nok peiling på til å gi deg ett godt svar. Det eg har sett av FX60-steppinger har vore fra alle uker siden AMD begynnte å produsere dualcore. Det virker som om de har tatt vare på de beste eksemplarene helt siden de startet å produsere Toledo. Sjekk forumet på extremesystems.org. Der er endel tråder der med overklokking av FX60. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 Spør Overklokk hva slags stepping han har Lenke til kommentar
R@ge Skrevet 4. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2006 (endret) Spør Overklokk hva slags stepping han har 5699853[/snapback] Oiiii... Inne på Xtreme Systems fant jeg tråden: FX-60 Air Cooling OverClock . Her har vi en som kjører superPI på 3109 MHz.. Heyyyyyyyyyy.. det var jo utrolig konge da.... EDIT: stepping på denne prosessoren er 0536 EDIT2: var noen bokstaver også der, 0536UPMW ?? hvor mye det betyr vet jeg ikke.. Endret 4. mars 2006 av HeAtHeN Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 CAB2E ja, det er det som er viktig. De klokker veldig bra på vann/luft, men er sinnsykt dårlige med minusgrader. Alle som har Bx minnekontroller Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 (endret) @Heathen: Venter du på GeForce 7900 nå eller? Jeg syns du burde ta to av disse i SLi! Hey, tenk deg 7900 i SLi Damn! Kommer 8. mars Men du har vel bestillt allerede? Endret 4. mars 2006 av onyX Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 @Heathen: Venter du på GeForce 7900 nå eller? Jeg syns du burde ta to av disse i SLi! Hey, tenk deg 7900 i SLi Damn! Kommer 8. mars Men du har vel bestillt allerede? 5700318[/snapback] Quad sli ville nok vært bedre . Altså ett kort med 2 kjerner, også setter man det i sli. Men så vidt jeg har skjønt så blir ikke det tilgjengelig for oss vanlige forbrukere. Men det er kun rykter, så jeg skal ikke slå fast noe. Men heathen: Du har ikke tenkt på dell 3007 da? 30" er kanskje litt mer passende? Lenke til kommentar
R@ge Skrevet 4. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2006 (endret) @Heathen: Venter du på GeForce 7900 nå eller? Jeg syns du burde ta to av disse i SLi! Hey, tenk deg 7900 i SLi Damn! Kommer 8. mars Men du har vel bestillt allerede? 5700318[/snapback] Quad sli ville nok vært bedre . Altså ett kort med 2 kjerner, også setter man det i sli. Men så vidt jeg har skjønt så blir ikke det tilgjengelig for oss vanlige forbrukere. Men det er kun rykter, så jeg skal ikke slå fast noe. Men heathen: Du har ikke tenkt på dell 3007 da? 30" er kanskje litt mer passende? 5700416[/snapback] Jeg har nå sett meg ut 2 X 7900 GTX Duo i SLI ja, ferdig klokket og optimalisert blir nok det konge. ] Normal Quad SLIs have four different graphic cards, especially designed by Nvidia. This new SLI will let you plug two new cards, each with two GPUs in your Nforce 4 SLI motherboard and it should work. Those cards will need a lot of power but it will be cool to read a review of such a powerful system. This is definitely going to be a price and performance Bugatti but if you have a million dollar house you can get Quad SLI as well. Jeg skal ikke ha større skjerm enn 24" nei... skal ha Dell 2407WFP som lanseres i slutten av denne måneden... Det er etterfølgeren til Dell 2405FPW ja.... Endret 4. mars 2006 av HeAtHeN Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 Masse rart med sukker på (forrige innlegg) Du skriver at du nå har sett deg ut 7900GTX Duo SLI? Tør jeg spørre hvor mye de to korta koster? 10k pr stk? Vel - gratulerer, du har nå svidd av en drøss med penger Lykke til med maskinen når du får den, blir helt sikkert dritrå - iallefall i en 2 måneders tid. I'm out Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 (endret) Masse rart med sukker på (forrige innlegg) Du skriver at du nå har sett deg ut 7900GTX Duo SLI? Tør jeg spørre hvor mye de to korta koster? 10k pr stk? Vel - gratulerer, du har nå svidd av en drøss med penger Lykke til med maskinen når du får den, blir helt sikkert dritrå - iallefall i en 2 måneders tid. I'm out 5700503[/snapback] Nå må vi lære å verdsette de gale her i verden og da . Jeg tipper kortet kommer til å koste ca. 10 000kr per stykk ja. Det bør holde frem til G80 eller R600 kommer i hvert fall EDIT: Bare av ren nysgjerrighet: Hvor mye kommer du til å punge ut for denne herligheten? Tror du du krysser 50k med god margin? Endret 4. mars 2006 av sablabra Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 Masse rart med sukker på (forrige innlegg) Du skriver at du nå har sett deg ut 7900GTX Duo SLI? Tør jeg spørre hvor mye de to korta koster? 10k pr stk? Vel - gratulerer, du har nå svidd av en drøss med penger Lykke til med maskinen når du får den, blir helt sikkert dritrå - iallefall i en 2 måneders tid. I'm out 5700503[/snapback] Nå må vi lære å verdsette de gale her i verden og da . Jeg tipper kortet kommer til å koste ca. 10 000kr per stykk ja. Det bør holde frem til G80 eller R600 kommer i hvert fall EDIT: Bare av ren nysgjerrighet: Hvor mye kommer du til å punge ut for denne herligheten? Tror du du krysser 50k med god margin? 5700769[/snapback] 50k? Glatt! Skjerm: 10k, CPU+hk: 10k, 2x GFX: 20k! 40.000 kroner for 1stk skjerm, 1stk CPU, 2stk skjermkort og 1stk hovedkort. Ikke om jeg hadde vunnet 100.000.000 i lotto hadde jeg kjøpt meg en FX-CPU. Halve moroa er borte når du ikke engang må jobbe for å kjøre den frekvensen du vil. Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 40.000 kroner for 1stk skjerm 5700816[/snapback] Skal han ha skjerm til 40k også?? Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 Masse rart med sukker på (forrige innlegg) Du skriver at du nå har sett deg ut 7900GTX Duo SLI? Tør jeg spørre hvor mye de to korta koster? 10k pr stk? Vel - gratulerer, du har nå svidd av en drøss med penger Lykke til med maskinen når du får den, blir helt sikkert dritrå - iallefall i en 2 måneders tid. I'm out 5700503[/snapback] Nå må vi lære å verdsette de gale her i verden og da . Jeg tipper kortet kommer til å koste ca. 10 000kr per stykk ja. Det bør holde frem til G80 eller R600 kommer i hvert fall EDIT: Bare av ren nysgjerrighet: Hvor mye kommer du til å punge ut for denne herligheten? Tror du du krysser 50k med god margin? 5700769[/snapback] 50k? Glatt! Skjerm: 10k, CPU+hk: 10k, 2x GFX: 20k! 40.000 kroner for 1stk skjerm, 1stk CPU, 2stk skjermkort og 1stk hovedkort. Ikke om jeg hadde vunnet 100.000.000 i lotto hadde jeg kjøpt meg en FX-CPU. Halve moroa er borte når du ikke engang må jobbe for å kjøre den frekvensen du vil. 5700816[/snapback] Vinner man et så stort beløp, forventes det at man kjøper det aller beste. Men, hva er gærn't med FX-60 da? Er den ikke klokke vennlig eller? Har ikke fått med meg det jeg... Men det hadde blitt en sånn en uansett hva tror jeg... Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 sablabra: Du må lære deg å lese setninger med komma i "40k for en stk 1skjerm, 1stk bla bla, ++, ++" altså totalt 40k. Onyx: Hvorfor i svarte grønne forventes det at du må kjøpe det aller beste om du har mye penger? En på jobben er god for over 100 millioner NOK. Han kjører en 2000-mod Saab, all standard edition. Olav Thon kjøper B-varer (hvitevarer) til avkomma sine. Det er en grunn til at de med penger faktisk har mye penger. FX60 klokker da bra den, men du får jo 0 valuta for pengene dine... Å betale 9k for en prosessor er ingenting annet enn tankeløst (i mine og en del andres øyne - No offence trådstarter og andre eiere av FX-CPUer). Lenke til kommentar
R@ge Skrevet 4. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2006 Du tenkte vel sikkert i 2003 at du aldri kom til å trenge mer enn 512mb ram også eller? 5699722[/snapback] Jo faktisk.... i det glade år 2000 hadde jeg 512MB med RAM, 3 år etter hadde jeg 1024MB, og nå i 2006 sattser jeg på 2048 MB. Jeg er overbevist om at jeg i 2009 kommer til å sattse på 4096 MB Hva som skjer etter dette kan vel ingen av oss forutsi sånn nøyaktig. Men en ting er jeg sikker på, denne maskinen jeg kjøper NÅ, vil ikke trenger mer enn 2048 MB med RAM. Masse rart med sukker på (forrige innlegg) Du skriver at du nå har sett deg ut 7900GTX Duo SLI? Tør jeg spørre hvor mye de to korta koster? 10k pr stk? Vel - gratulerer, du har nå svidd av en drøss med penger Lykke til med maskinen når du får den, blir helt sikkert dritrå - iallefall i en 2 måneders tid. I'm out 5700503[/snapback] Vel.. trodde ikke de skulle komme til å koste 10.000 kr pr stk. da... *GULP* Det blir litt i overkant kanskje...... Vi får se når priser og sånnt kommer etter lansering... Koster det så mye blir det sannsynlighvis to helt vanlige 7900GTX kort ja, som jo var den opprinnelige planen da.... Vel.. den holder i tre år for mitt bruk, og det er det jeg tenker på.... Da kan man sikkert få en PC på Rema 1000 som er bedre enn denne.. hehheh PC er ferskvare med usedvanlig dårlig holdbarhet, ja jeg veit det også.... Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 Et 7800GT "Duo" kostet vel 5-6k? Må nok regne med 10k for et slikt. Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 Et 7800GT "Duo" kostet vel 5-6k? Må nok regne med 10k for et slikt. 5701140[/snapback] Billigste ligger på 7000 nå. Tror nesten det blir mer enn 10k jeg da Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 (endret) sablabra: Du må lære deg å lese setninger med komma i "40k for en stk 1skjerm, 1stk bla bla, ++, ++" altså totalt 40k. Onyx: Hvorfor i svarte grønne forventes det at du må kjøpe det aller beste om du har mye penger? En på jobben er god for over 100 millioner NOK. Han kjører en 2000-mod Saab, all standard edition. Olav Thon kjøper B-varer (hvitevarer) til avkomma sine. Det er en grunn til at de med penger faktisk har mye penger. FX60 klokker da bra den, men du får jo 0 valuta for pengene dine... Å betale 9k for en prosessor er ingenting annet enn tankeløst (i mine og en del andres øyne - No offence trådstarter og andre eiere av FX-CPUer). 5700910[/snapback] Min feil, du missforstod meg kanskje. Jeg forklarte meg litt dårlig der, skrev ikke opp om at det var innen hardware jeg mente. Hvis jeg hadde vunnet i lotto (godt over noen millioner) hadde jeg selv uten tvil valgt det beste når jeg skulle kjøpt en ny PC. Min mening... On-Topic: Heathen, velger du 7900 eller? 7800GTX i SLi er særs godt. Men du kan nå ikke ha 1900XTX CrossFire da... Endret 4. mars 2006 av onyX Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå