Gå til innhold

Monster PC ++: Prosjekt 2006 (avsluttet!)

Anbefalte innlegg

Målet nå er å sette HTT til 275 og MP til 10.

Vi får se hvordan det utvikler seg....

5662490[/snapback]

Men hva er egentlig da poenget med å kjøpe fx-60? Du er jo nesten garantert å klare 275x10 med en opteron 170, og den er under halve prisen...

5662515[/snapback]

Godt poeng.. jeg har ikke peiling faktisk.... :blush:

Jeg vet bare at man skal klare 2,8GHz på luft, skal man høyere enn dette må man over på vann....

Må vel være noen andre foskjeller på en Opteron og en FX60 vel.. :hmm:

Vel..vel.. dette har ikke jeg noen peiling på....... Skulle ha den kraftigste prosessoren jeg...... Viss det ikke var FX60 så har jeg blitt lurt....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men hva er egentlig da poenget med å kjøpe fx-60? Du er jo nesten garantert å klare 275x10 med en opteron 170, og den er under halve prisen...

5662515[/snapback]

Det har fyren ikkje engang prøvd å svare på. Nå begynner han jo å skjønne at han ikkje kan gjøre ting så enkelt som han trodde til å begynne med, og da kan han like godt gjøre som du sier. Men nå er jo denne tråden full av gode råd som han ikkje har hørt på, så det er vel desverre ingen grunn til at han skulle begynne nå. Men la nå karen få kaste bort pengene sine :tease:

Også har fyren rett og slett feilberegnet sitt publikum totalt. Det er ingen her som er imponert over noen som kaster vekk så mye penger på hardware, for vi veit at man kan få stort sett samme ytelse til 1/3 av prisen dersom man skaffer seg litt peiling på kva man driver med før man bruker pengene ;)

Lenke til kommentar

kjøpe deg 170 eller 175 eller x2 4400 og klokk opp og et g71 kort eller x1900 ?

kjøpe dyrt pc er kunne kult i et par uker helt du ser på hvor penger som gikk på marinal forbedreing

gjøre det selv for 5år osv

Endret av lordsmygen
Lenke til kommentar
Godt poeng.. jeg har ikke peiling faktisk....  :blush:

Jeg vet bare at man skal klare 2,8GHz på luft, skal man høyere enn dette må man over på vann....

Må vel være noen andre foskjeller på en Opteron og en FX60 vel..  :hmm:

Vel..vel.. dette har ikke jeg noen peiling på....... Skulle ha den kraftigste prosessoren jeg...... Viss det ikke var FX60 så har jeg blitt lurt....

5662533[/snapback]

Joda, det er forskjeller, den er jo klokket 600mhz høyere stock og du har åpen multiplier, men hvis du skal senke multiplierer til 10 likevel så skjønner jeg ikke helt poenget med å kjøpe en fx-60. Så dersom det er planen å sette til 275x10, så virker det hele plutselig litt bortkastet for meg :roll:

EDIT: Btw: joda, fx-60 er den kraftigste prosessoren :yes:

Endret av sablabra
Lenke til kommentar

Du sier at mesteparten av delene er bestillt. Er ikke det litt dumt da du ikke vil nyte godt av en eventuell prisnedgang? Og heller ikke ha mulighet til å endre på oppsettet. Hvem vet hvor lang tid det tar før de siste delene er tilgjengelig. Det er vel allerede utsatt en gang.

Ørjan...

Lenke til kommentar
Tja, hvilken er egentlig best av FX-60 og Opteron 175? Siden FX-60 er toppmodell går nok noen av de beste waferne dit, men siden 175 er Opteron...?

5662673[/snapback]

Jeg har i hvert fall sett folk nå 2.7ghz på 1.3V med opteron 170. Det er syk klokk med så lav Volt. 175 går sikkert ikke noe kortere :dribble: . Vi har jo egen tråd til dual core opteron overklokkere, der står det jo mye.

Men jeg ville fortsatt valgt fx-60 foran opteron(så lenge jeg ikke betaler selv altså :p )

Lenke til kommentar

FX60 er den kraftigste prosessoren AMD leverer uklokket. Men FX60 er "bare" håndplukkede Toledo-kjerner, dvs den samme som X2 4400+ og X2 4800+ Det ser vi jo på det at FX60-prosessorer har vidt forskjellige produksjonsuker, eg har sett FX60 som er produsert så langt tilbake som uke 34 i fjor. Det betyr at AMD har samlet opp de beste kjernene i lang tid før de slapp FX60 på markedet.

Opteron-prosessorer er produsert med strengere krav til kvalitet hele veien, helt fra wafer til ferdig prosessor. Bare de aller reneste wafere blir godkjent for Opteron-produksjon, og allerede der har Opteron en fordel. Renere silisium gir bedre transistorer.

Spesielt CCB1E 0550VPMW-steppingen av dualcore Opteron klokker som ville h******. Eg har sett mange slike som går til 2700-2800mhz uten å trenge mere spenning. Håper eg er like heldig med den som er på vei til meg fra USA :dribble:

Endret av Dragavon
Lenke til kommentar
FX60 er den kraftigste prosessoren AMD leverer uklokket. Men FX60 er "bare" håndplukkede Toledo-kjerner, dvs den samme som X2 4400+ og X2 4800+ Det ser vi jo på det at FX60-prosessorer har vidt forskjellige produksjonsuker, eg har sett FX60 som er produsert så langt tilbake som uke 34 i fjor. Det betyr at AMD har samlet opp de beste kjernene i lang tid før de slapp FX60 på markedet.

5662745[/snapback]

Jaja.... Sikkert verd pengene denne prosessoren da...

Og jeg vil forsåvidt tro det er lettere å få en FX60 opp i 2,8GHz, som tross alt skjører på 2,6GHz stock. Selv om man kan få en billigere til å gjøre det samme da...

Men viss det er noen andre som har noen hete tips om hvordan denne best kan klokkes, og samtidig utnytte RAM brikkene, så er jeg åpen for forslag...

Siden dere synes det var så pussig at jeg plutselig ville senke MP altså..

FX'en har jo åpen MP, og det skal jo være så kult, men siden jeg ikke får utnyttet RAM brikkene ved å endre på MP så faller jo dette litt vekk...

Joda, det er forskjeller, den er jo klokket 600mhz høyere stock og du har åpen multiplier, men hvis du skal senke multiplierer til 10 likevel så skjønner jeg ikke helt poenget med å kjøpe en fx-60. Så dersom det er planen å sette til 275x10, så virker det hele plutselig litt bortkastet for meg :roll:

5662607[/snapback]

Noen bedre forslag?

Endret av HeAtHeN
Lenke til kommentar

Hvis Hattelco skal overklokke for deg, er jeg svært spent på hvordan BIOS hos deg ser ut. Da jeg tidligere bestilte PC'er via Hattelco, kom de ofte uten CD-rom-kabler, feil jumpere, helt korny oppsatt BIOS og endel småplunder.

Derfor slutta vi å bestille PCer fra Hattelco, og gikk over til andre, bedre leverandører.

Lenke til kommentar
Jeg bare lurer på en ting. Hvor mye arbeid er det for Hattelco å ta ut 4 minnebrikker, finne fram to nye og sette de i? 5 minutter maks?

5663700[/snapback]

Sikkert ikke mye arbeid det da, men det må vel være bedre å kjøre ram brikkene på 550 MHz i steden for 400 MHz. :hmm:

Man får ikke så raske brikker i 2X1024 versjoner.

Hva er da best.. skjønner ikke dette helt jeg... :blush:

EDIT:

Hvis Hattelco skal overklokke for deg, er jeg svært spent på hvordan BIOS hos deg ser ut. Da jeg tidligere bestilte PC'er via Hattelco, kom de ofte uten CD-rom-kabler, feil jumpere, helt korny oppsatt BIOS og endel småplunder.

5663709[/snapback]

Vi får se hvordan det går denne gangen da...

Endret av HeAtHeN
Lenke til kommentar
Jeg bare lurer på en ting. Hvor mye arbeid er det for Hattelco å ta ut 4 minnebrikker, finne fram to nye og sette de i? 5 minutter maks?

Og hva mener du med "Noen bedre forslag?" som du skriver?

5663700[/snapback]

Sikkert ikke mye arbeid det da, men det må vel være bedre å kjøre ram brikkene på 550 MHz i steden for 400 MHz. :hmm:

Hva er da best.. skjønner ikke dette helt jeg... :blush:

5663723[/snapback]

Det er ikke bare bare å kjøre brikkene på 550MHz, selv om de er sertifisert 550MHz. Resten av systemet må også klaffe - Hovedkort, prosessor o.l.

Hvis du kjører CPU på 400MHz, vil minnet også kjøre på 400MHz, ikke 550MHz, slik det virker som at du tror det vil gjøre.

Jeg vil tro du er mye, mye bedre tjent med å kjøpe 2x1024 PC4000 (250MHz x2). Hvis du kun skal ha en moderat OC er dette mer enn nok, da klarer du å kjøre 500MHz 1:1 fsb/minne.

Lenke til kommentar
Sikkert ikke mye arbeid det da, men det må vel være bedre å kjøre ram brikkene på 550 MHz i steden for 400 MHz.  :hmm:

Hva er da best.. skjønner ikke dette helt jeg...  :blush:

:shrug:

Hva er det vi har brukt flere sider på å prøve å si da?

Endret av sablabra
Lenke til kommentar
Jaja.... Sikkert verd pengene denne prosessoren da

5663642[/snapback]

Nei. Så lenge man kan klare å kjøre en prosessor til under halve prisen på samme hastigheten så er det ikkje verdt pengene å kjøpe en FX60.

Som eg sa, det er tydelig at du var ute etter misunnelige komentarer når du skulle kjøpe deg en "heftig" værsting-PC. Det får du ikkje her. Det er mange som prøver å hjelpe deg med fornuftige forslag til kordan du kan få mye mere igjen for pengene dine, men du ser ikkje ut til å ville høre i det hele tatt. Eg foreslår at du finner deg ett annet forum å prøve å skryte på.

Du finner sikkert noen tullinger som beundrer deg på VG sitt forum :w00t:

Endret av Dragavon
Lenke til kommentar

Hmm det slår meg når jeg har lest trådstarters meninger og behov- videre når jeg ser på smaken han har på kabinetter osv.

Jeg tør faktisk å foreslå at trådstarter bestiller pc fra Alienware (jeg tror de sender pcen gratis til deg ved slike bestilinger)

Så kan du kjøpe skjermen utenenom (den du har planlagt å kjøpe).

Alienware pakken funker faktisk ganske godt på deg etter alt jeg har lest (mulig dette er foreslått før i tråden)

Og ja jeg vet hva de fleste her mener om alienware, men les litt om hva slags ønsker trådstarter har så er det ikke så dum løsning

Alien ware

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Jaja.... Sikkert verd pengene denne prosessoren da

5663642[/snapback]

Nei. Så lenge man kan klare å kjøre en prosessor til under halve prisen på samme hastigheten så er det ikkje verdt pengene å kjøpe en FX60.

Som eg sa, det er tydelig at du var ute etter misunnelige komentarer når du skulle kjøpe deg en "heftig" værsting-PC. Det får du ikkje her. Det er mange som prøver å hjelpe deg med fornuftige forslag til kordan du kan få mye mere igjen for pengene dine, men du ser ikkje ut til å ville høre i det hele tatt. Eg foreslår at du finner deg ett annet forum å prøve å skryte på.

Du finner sikkert noen tullinger som beundrer deg på VG sitt forum :w00t:

5663799[/snapback]

Vel .. viss du mener at min uvitenhet er noe å skryte av så er det greit det.. jeg tar den... Det er jo flere her inne som har lignende maskin som dette, så jeg veit ikke helt hvor mye det er å skryte av da...

Da kan du vel si at 3DMARK trådene hører hjemme på VG også da.... :ermm:

For hva er penget med å optimalisere maskinen for 3Dmark egentlig... (eller legge PC speca i signaturen sin til eksempel osv..osv)

Jeg ville helst ha litt tips jeg da, og føler vel kanskje ikke at PC specs er så ekstremt mye å skryte av.....

Vanskelig er det i alle fall.. så all ære til dem som tydeligvhis kan dette, og har kunnskapen til å gjøre den beste handelen.

Hva er det vi har brukt flere sider på å prøve å si da?

5663765[/snapback]

At jeg ikke skjønner en dritt av dette her.... :blush:

Herregud så komplisert data er.. er det noe rart at folk som meg blir lurt....

Det er ikke bare bare å kjøre brikkene på 550MHz, selv om de er sertifisert 550MHz. Resten av systemet må også klaffe - Hovedkort, prosessor o.l.

Hvis du kjører CPU på 400MHz, vil minnet også kjøre på 400MHz, ikke 550MHz, slik det virker som at du tror det vil gjøre.

Jeg vil tro du er mye, mye bedre tjent med å kjøpe 2x1024 PC4000 (250MHz x2). Hvis du kun skal ha en moderat OC er dette mer enn nok, da klarer du å kjøre 500MHz 1:1 fsb/minne.

5663738[/snapback]

OK....

Viss RAM brikkene er sertifisert til å kjøre på 550 MHz, så er det vel egentlig ikke klokking av RAM'en en gang.. heheh

hvor mye varmere blir RAM brikker som er sertifisert til å kjøre på 400MHz, om du setter HTT til 250 og kjører dem på 500 MHz.

Noen som vet det eller?

Lenke til kommentar
hvor mye varmere blir RAM brikker som er sertifisert til å kjøre på 400MHz, om du setter HTT til 250 og kjører dem på 500 MHz.

Noen som vet det eller?

5663912[/snapback]

Nå er det ikke så mange pc3200 brikker som klarer 250mhz da... Varmen går egentlig kun på hvor høyt du stiller Vdimm. Mine minnebrikker klarer i hvert fall 230mhz på 2.5-3-2-5 timings, og de er ikke de beste overklokkerne. Men det vil holde for deg, da du bare skal øke multiplier. Og om du vil øke fsben vil du ikke få økt den så mye uten heftig kjøling. Eksempel: 230mhzx13=2990mhz

Lenke til kommentar
Hmm det slår meg når jeg har lest trådstarters meninger og behov- videre når jeg ser på smaken han har på kabinetter osv.

Jeg tør faktisk å foreslå at trådstarter bestiller pc fra Alienware (jeg tror de sender pcen gratis til deg ved slike bestilinger)

Så kan du kjøpe skjermen utenenom (den du har planlagt å kjøpe).

Alienware pakken funker faktisk ganske godt på deg etter alt jeg har lest (mulig dette er foreslått før i tråden)

Og ja jeg vet hva de fleste her mener om alienware, men les litt om hva slags ønsker trådstarter har så er det ikke så dum løsning

Alien ware

5663837[/snapback]

Jeg ville også vurdert andre produsenter av High End Desktop pcer. Les artikkelen fra Toms Hardware

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...