anyga Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Heisann Vurderer sterkt å oppgradere min gamle Dell pc litt: Her er spesifikasjonene i dag: Pentium 4 3ghz 1024mb ram (DDR Ram, CL2,5) Asus Hovedkort (AGP - Ikke pci-e) ATI Radeon 9800 Pro IDE Harddisk 200gb --------------------------------------------- Så til planene for den: Jeg vil som alle andre ha mest mulig ytelse for minst mulig penger:) Den skal brukes til spill - Stort sett World of Warcraft. Det jeg har sett på er muligheten for å oppgradere skjermkortet til et Nvidia 7800gt kort. Dermed må jeg også bytte hovedkort. Er det noen der ute som har tid til å hjelpe meg å titte litt etter aktuelle skjermkort og hovedkort som gir mest for pengene, er også åpen for å oppgradere mer sånn som prosessor og lignende. Alle forslag mottas med takk:) Lenke til kommentar
spøkelse Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 For å si hva som gir best utbytte i dag, så må vi se hvor flaskehalsen ligger i dag. Når og hvor lugger det? Lenke til kommentar
anyga Skrevet 11. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2006 For å si hva som gir best utbytte i dag, så må vi se hvor flaskehalsen ligger i dag. Når og hvor lugger det? 5419988[/snapback] Hehe, ja kan jo være en ide. Det er wow som "lugger" i dag. Så det er egentlig et stort ønske om å oppgradere skjermkortet, for jeg tror mye av problemet ligger der. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 6800GS - AGP - 1795 ,- er jo en mulighet ? pci-express hadde vel vært det beste,men veit ikke åssen bytte av disse er i et dell kabbinett..men det finner du sikkert ut om du søker på forumet.. Lenke til kommentar
radiated Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 Jeg tror 6800GS er en fornuftig oppgradering. PSUen i (min gamle) Dimension 8300 er på 250W, så du vil kanskje få stabilitetsproblemer med de aller mest strømhungrige skjermkortene. Du kan evt. se om du får tak i et brukt Geforce 6800GT eller Ultra, de er kraftigere enn GS-modellen (med da ryker PSUen garantert). Et bytte til 7800GT + nytt hovedkort vil muligens også kreve at du bytter PSU. Men når du er kommet så langt, er skrittet til helt ny PC ikke så stort.. Annet en grafikkort, kan det være lurt å tenke på litt mer RAM hvis spill lugger etter at du har byttet skjermkort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå