Gå til innhold

kan SP2 skade prosessoren?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ein kompis av meg seier at  service pack 2 ikkje funker serlig godt med amd athlon 3700+. stemmer det?

eg har nemlig tenkt å installere SP2 på min XP pro. og viss det ikkje funkar so...

5419786[/snapback]

For å være helt ærlig så tror jeg han tar totalt feil!

Hvorfor skulle det skjedd da? Hadde det vært sånn hadde det vel vært fullt av poster på forumet om dette emnet.. Så tror nok det skal gå veldig bra :yes:

Lenke til kommentar

Produktannmeldelse på Crucial BallistiX Tracer PC4000 1GB:

For og si det sånn.... denne ramen EIER! Noe av det beste som jeg har vært borti i... det er urfete leds som lyser opp hovedkortet til en hver tid+ leds som blinker i takt med hvor mye ram som brukes... Jeg sier bare: LØP OG KJØP!!!!

Når noe så idiotisk som det der går igjennom så er det tydelig at det ikkje er noen kvalitetskontroll på produktannmeldelsene :roll:

Lenke til kommentar
Produktannmeldelse på Crucial BallistiX Tracer PC4000 1GB:
For og si det sånn.... denne ramen EIER! Noe av det beste som jeg har vært borti i... det er urfete leds som lyser opp hovedkortet til en hver tid+ leds som blinker i takt med hvor mye ram som brukes... Jeg sier bare: LØP OG KJØP!!

Når noe så idiotisk som det der går igjennom så er det tydelig at det ikkje er noen kvalitetskontroll på produktannmeldelsene :roll:

5425647[/snapback]

Jeg syns det er en kul kommentar om ram'en jeg :D Hadde jeg vært en case-mod'er så hadde jeg "løpt og kjøpt" med en gang :) (Har null peiling på om ram'en faktisk har led's, eller på om vedkommende som skrev inn bruker ironi, eller annet, men jeg syns faktisk produktanmeldelsene på komplett kan være veldig nyttige selv om noen av de ikke alltid er til å stole på.)

Lenke til kommentar

Jeg hørte en lignende påstand fra en påståelig kamerat en måned etter at SP2 var lansert. Han sa at SP2 gjorde at Athlon64-baserte maskiner ustabile. Jeg stillte meg tvilende til sannhetsgehalten men gadd ikke diskutere noe mer om det. Jeg prøvde å sjekke ut saken og fant en artikkel i PCworld eller noe sånt som påsto dette. Det har uansett ikke påvirket min maskin eller noen andre som jeg kjenner. Så det er sikkert et særproblem som kun gjelder spesielle hardware-konfigurasjoner.

Lenke til kommentar

Produktanmeldelser på Komplett er så far out noen ganger at der må man være svært kildekritisk.

Når det er sagt er det sikkert ikke så vanskelig å finne liknende uttalelser andre steder. Den første tiden etter at SP2 kom ut fikk den jo stort sett skylden for alt som gikk galt, samme hvor lite sannsynelig det var at det faktisk hadde noe med SP2 å gjøre i det hele tatt.

Jeg kan i og for seg verken bekrefte eller avkrefte dette, men har aldri hørt om det fra noe seriøse kilder, og syns det høres veldig søkt ut at det på noe vis skal klare å skade cpu. Inntil noen kan gi en teknisk troverdig forklaring på dette tror jeg trygt vi kan si at det er tullprat :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Jeg har hørt at SP2 sjekker om du har en lovlig lisens (det er det vel ikke alle som har).. og setter VCore til 3.0V i BIos...slår av overheat-funksjonalitet... låser keyboard.. og starter dual-prime.. når "genuine Windows validation tool" har konstantert en ulovlig lisens.. Det er nok det kompisen har hørt.. Slikt kan ta knekken på en CPU..

PS.

Brukererfaringer på Komplett er omtrent som dettte inlegget... mao. god underholdning..eller ett forsøk på underholdning (ufrivillig).. :)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Jeg syns det er en kul kommentar om ram'en jeg :D Hadde jeg vært en case-mod'er så hadde jeg "løpt og kjøpt" med en gang :) (Har null peiling på om ram'en faktisk har led's, eller på om vedkommende som skrev inn bruker ironi, eller annet, men jeg syns faktisk produktanmeldelsene på komplett kan være veldig nyttige selv om noen av de ikke alltid er til å stole på.)

5426216[/snapback]

Poenget mitt er vel egentlig at den rammen der er noe av det råeste du kan få til overklokking av 1gb brikker. De koster 1600kr stykket, og det er IKKJE fordi det er leds på de. Det hadde vore mye mere interresant å vite kva slags hastighet fyren hadde klart, for alle som kjøper slike brikker gjør det for å overklokke, ikkje for å få blinkende lys i kassa si :D

Og mine klarer 290mhz :thumbup:

Lenke til kommentar
TL1000S Postet i dag, 18:01

Jeg har hørt at SP2 sjekker om du har en lovlig lisens (det er det vel ikke alle som har).. og setter VCore til 3.0V i BIos...slår av overheat-funksjonalitet... låser keyboard.. og starter dual-prime.. når "genuine Windows validation tool" har konstantert en ulovlig lisens.. Det er nok det kompisen har hørt.. Slikt kan ta knekken på en CPU..

Stemmer nok det TL, hos meg døde faktisk ene Corsair brikken bare noen uker etter overgang til SP2 på en annen maskin på samme hjemmenett, nå vet jeg altså hvorfor. Takk ;)

Ellers syns jeg det værste problemet på Komplett's brukerefaringer er at de fleste tydeligvis aldri har sett noe bedre enn hva de selv har kjøpt, ut fra brukererfaring er det feks overhodet ingen forskjell på et 6600GT og et 7800GTX, de er helt rå, best, alt på max - løp og kjøp...

Men for all del, det finnes jo gode og nyttige erfaringer der også, og muligens er det interessant for noen å høre om at lysdiodene på minnebrikker faktisk fungerer, men som trådstarter sikkert har fått med seg nå, er det ikke stedet for å tilegne seg datakunnskap. :)

Lenke til kommentar

Jeg så trådstartes innlegg før andre svarte. Jeg tenkte at her ville han få klare svar så det var ingen grunn til å svare på det tidspunkt. Men senere svar kan nok forvirre trådstarter.

1) SP2 er nødvendig for mange av di nyeste patchene fra Microsoft. Sikkerhetsmessig dermed SP2 nødvendig.

2) SP2 ødelegger ikke CPU, Den endrer heller ikke interne settinger hvis man forsøker å oppdater WinXP.

3) WinXP med gal lisensnummer kan ikke oppdatere via windows update - men skjult oppdatering i bakgrunn virker fortsatt (automatisk update).

4) Ustabileter: Ved installering/avinstallering/lek med registry/programfeil/ gal avslutning av Windows etc bygger man opp fallgruber i Windows. Neste installasjon av programer eller SP snubler i disse og får skylden - mens det enste de har gjort er å snuble i feller som allerede ligger på maskinen.

Har selv ikke opplevd ustabiliteter som kan tilbakeføre til SP1 og SP2 og jeg har håndtert feler 100 WinXP maskiner (egne og andres). For min del er SP2 frikjent for alle anklager.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...