el_scorcho Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 (endret) <?php Session_start(); if ($_Session['innlogga']){ }else{ header('Location: index.htm'); ?> <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd"> <html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml"> <head> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1" /> <title>Untitled Document</title> </head> <body> Du er nå innlogget </body> </html> Her er feilmeldingen: "Parse error: parse error, unexpected $ in xxxxx/xxxx" osv. Noen som ser hva som er feil? Her er koden som setter sessionvariablelen, og sender den til den siden jeg har problem med: // Redirect the user upon a success login if ($success) { session_start(); $_SESSION["Innlogga"] = true; header('Location: innlogget.php'); } else { echo "Du er ikke logget inn"; } På forhånd takk Endret 12. januar 2006 av el_scorcho Lenke til kommentar
Axentrix Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 <?php Session_start(); if ($_Session['innlogga']){ }else{ header('Location: index.htm'); ?> her mangler du } som avslutter else Lenke til kommentar
el_scorcho Skrevet 11. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2006 <?phpSession_start(); if ($_Session['innlogga']){ }else{ header('Location: index.htm'); ?> her mangler du } som avslutter else 5419604[/snapback] Takk, det var noe så enkelt... Men, jeg har et annet problem, og det er at session-variablen ikke blir testet riktig... For samme hva jeg gjør, så kommer jeg inn på index.htm.. Noen som har en løsning på det? På forhånd takk Lenke til kommentar
Tobba Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Har du prøvd å restarte browsern? Når du avslutter browsern slettes alt som er lagt inn som session variabler. Lenke til kommentar
el_scorcho Skrevet 11. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2006 (endret) Har du prøvd å restarte browsern? Når du avslutter browsern slettes alt som er lagt inn som session variabler. 5419657[/snapback] Rettelse: Ny feil følger... Den sjekker tydeligvis ikke riktig på session-variabelen, for hvis jeg skriver inn siden innlogget.php direkte (hvor jeg da skal være innlogget, noe som blir sjekket av denne koden) så går den riktig til index.htm. men når jeg da prøver å logge meg inn riktig, så går den fortsatt tilbake til index.htm. Her er oppdatert kode: <?php Session_start(); if (!$_Session['innlogga']){ header('Location: index.htm'); } ?> // Redirect the user upon a success login if ($success) { session_start(); $_SESSION["Innlogga"] = true; header('Location: innlogget.php'); } else{ echo "Du er ikke logget inn"; } Endret 11. januar 2006 av el_scorcho Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Session_start() => session_start() ? Lenke til kommentar
el_scorcho Skrevet 11. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2006 Session_start() => session_start() ? 5419983[/snapback] Næh, var desverre ikke det... Lenke til kommentar
Axentrix Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 bytt ut $_Session med $_SESSION Lenke til kommentar
el_scorcho Skrevet 11. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2006 bytt ut $_Session med $_SESSION 5420208[/snapback] Var ikke det heller altså.. Og nå har jeg restartet browseren... Lenke til kommentar
Zic0 Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 ta en print_r $_SESSION; for å se om det er i hele tatt noen sessions som blir registert. Lenke til kommentar
el_scorcho Skrevet 12. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2006 ta en print_r $_SESSION; for å se om det er i hele tatt noen sessions som blir registert. 5421154[/snapback] Tok en print_r og en echo.. Det er tydelig at den kommer inn i if'en, for "heuheu" blir printet, men ingenting fra session. Noen som ser hva som er feil i denne koden da? if ($success) { session_start(); $_SESSION["Innlogga"] = true; //header('Location: innlogget.php'); print_r ($_SESSION["innlogga"]); echo $_SESSION["innlogga"]; echo "heyhey"; } Lenke til kommentar
Axentrix Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 ta en print_r $_SESSION; for å se om det er i hele tatt noen sessions som blir registert. 5421154[/snapback] if ($success) { session_start(); $_SESSION["Innlogga"] = true; //header('Location: innlogget.php'); print_r ($_SESSION["innlogga"]); echo $_SESSION["innlogga"]; echo "heyhey"; } 5426133[/snapback] her er det $_SESSION["Innlogga"] som blir TRUE, ikke $_SESSION["innlogga"].. det er forskjell på store og små bokstaver i variabel-navn Lenke til kommentar
el_scorcho Skrevet 12. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2006 ta en print_r $_SESSION; for å se om det er i hele tatt noen sessions som blir registert. 5421154[/snapback] if ($success) { session_start(); $_SESSION["Innlogga"] = true; //header('Location: innlogget.php'); print_r ($_SESSION["innlogga"]); echo $_SESSION["innlogga"]; echo "heyhey"; } 5426133[/snapback] her er det $_SESSION["Innlogga"] som blir TRUE, ikke $_SESSION["innlogga"].. det er forskjell på store og små bokstaver i variabel-navn 5426421[/snapback] Hva skulle jeg gjort uten deg Axentrix.. Tusen takk for all hjelp. Nå virker det... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå