Gå til innhold

Oppgradering, trenger jeg mer?

Anbefalte innlegg

Skal oppgradere pc'n min litt og har tenkt å holde meg til et ganske nøkternt budsjett...

Har tenkt meg følgende:

Sapphire X800GTO

EPoX EP-9NPA+ Ultra

Athlon 64 3200+

dette kommer på ca 4000 (inkl frakt)...

Det jeg lurer litt på er om jeg bør bytte ut PSU og RAM også. Har en chieftech 350w (tror jeg) PSU og TwinMos pc3200 med relativt slappe timings

Spiller veldig lite for tiden, men skal ut i pappaperm til sommeren, og regner med å få litt lenge etterlengtet QT med data'n da...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Burde kanskje ha litt mere power. Kjipt om PSUen blir overbelastet i spill og sånt

5419559[/snapback]

Kan jeg da slippe unna med noe sånt som en NorthQ 4001SX, ATX 400W Titanium, 120mm Vifte til kr. 400,-, eller "trenger" jeg 500w for at det skal ha noe for seg? Spør fordi de ekstra 100w koster like mye som de 400 første... :hmm:

Når det gjelder mer RAM... DDR eller DDR2? Hva er pluss og minusene her?

Lenke til kommentar

amd har ikke støtte for ddr2. 400 holder nok men dette har jeg ikke speiselt god peil på selv har jeg 580w og er strålende fornøyd men den jeg har.

epox er i følge en kompis som har er lignende meget bra og stabilt han hadde hatt sitt i 1 år og aldri hatt noe problem med det.

Lenke til kommentar
Er det noen med god erfaring av EpoX? Vet lite om det merket.

5419571[/snapback]

Har Epox 9nda3+ nforce3 Ultra kort, har hatt en del problemer med det, er hovedsaklig integrert nettverkskort som er verste jeg har opplevd (måtte tilslutt disable i bios for å få pcen til å kjøre skikkelig)

Andre ulempen var at kortet ikke støttet "venice" CPUene når jeg kjøpte det så måtte bytte inn til "Winchester", men selvsagt kom det bios-oppdatering en stund etter (fikk infoen om bios og problem med "venice" fra epox kundeservice).

Hoved-ulempene er som jeg ser det at de er trege med bios-oppdateringer og integrerte nettverkskort av tvilsom kvalitet.

Dette kan selvsagt være bedre/forbedret/borte med de nyere nforce4 hovedkortene.

Endret av nahojdat
Lenke til kommentar
ASRock 939Dual-SATA2                  500.-

AMD Athlon 64 3200+ "Venice"        1250.- 

Club3D Geforce 7800 GT 256 MB    2650.-

Sum 4400.- eller to kvelder på byn

5420034[/snapback]

Lenge mellom hver gang det går over 2000 på by'n heldigvis...

Stoler ikke helt på det hovedkortet der. Dessuten ser det ut til at det ikke har optisk ut bak, og det "trenger" jeg.

Mulig jeg vurderer et 7800 GT, men det er jo ca 1300 dyrere enn det jeg vurderte i utgangspunktet. Får se. Lurer litt på 6800 GS også.... :hmm:

Må forresten ha PSU og, for det er jo andre kontakter "nå for tiden"... Noen med erfating fra NorthQ sine på 400W?

Endret av Jon-d
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...