KongRudi Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Sony satser alt de har på Blu-ray dersom dette ikke skal lykkes i å bli det neste standard formatet (noe som ikke skjer før om mange mange mange mange år frem i tid uansett), så tror jeg faktisk PS3 er "stuck" med blu-ray ja. For dersom det ikke tar av, så vil produksjonskostnadene for et lite populært medium gå i taket, og det vil bare bli dyrere å dyrere å lage spill på blu-ray platene, og at Sony på noen som helst slags måte skal nedverdige seg til å adoptere sin ergreste konkurrent om den skulle vinne (HD-DVD formatet) ser jeg som lite sannsynlig. Du har tydligvis veldig lite begrep om hva kostnadene på å produsere blu-ray plater blir, om det vil forandre seg drastisk i en retning så er det at det vil bli billigere å produsere BD enn DVD. Både bluray og HD-DVD kommer til å bli masseprodusert, så prisen vil gå jevnt nedover på begge formater uansett, spørsmålet er bare hvor raskt. PS3 kommer ikke til å benytte seg av HD-DVD til spill, uansett hva standarden blir. De har allerede Bluray, og det er ett bedre optisk medium. Sannsynligvis vil de fleste spill komme på DVD, med untak av Sony's spill kanskje dersom dette lønner seg royalty-wise, men ettersom spill kommer til å ttrenge to eller flere dvd'er så vil de sannsynligvis gå over på blue-ray, da dette er billigere. Det er forøvrig ett japansk rollespill under utvikling, som utviklerene sier at de ikke vil klare å få inn på en DVD, det så også mørkt ut for at de klarte og få det inn på to, husker ikke navnet nå i farten, men tror det startet på E. Om blueray ikke blir film-standard, eller pirat-standard, så blir det nok mulig å kjøpe stand-alone Sony hd-dvd-spillere, og du skal ikke se bort ifra at de også støtter blueray, da ingen elsker sine egne formater så mye som Sony. Om nå Sony skulle tape enda ett format-slag, så er jeg rimelig sikker på at Sony kommer til å produsere det de tjener penger på, slik de alltid har gjort. Microsoft har forøvrig uttalt at de ikke vil gjøre en eventuell ekstern HD-DVD rom til 360'en ikke blir tilgjengelig for spill-bransjen, den skal bare brukes til film, da må du må også ha en PC og Microsoft Media Player. Skjønner ikke hvorfor, men de har sikkert noe grunn til det. Mange lo av Sony da de lagde en MP3 spiller som ikke spilte MP3'er, og det var ikke mange som trodde på UMD, men Sony tjener ganske bra på både UMD og Atrac. :-/ Det er forøvrig en glimrende artikkel på arstechnica forum'et om politikken bak blueray/hd-dvd krigen, den ble skrevet lenge før det var klart at PS3 kom med Blueray, så jeg tror ikke den er ikke særlig fanboy-inspirert. Dette er egentlig ikke en diskusjon om hva som kommer til å stå i 360, eller PS3, det vet vi jo. Men hva som kommer til å stå i PS4 og X-Box 420 Gargantum edition. Lenke til kommentar
SteveVice Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Microsoft har forøvrig uttalt at de ikke vil gjøre en eventuell ekstern HD-DVD rom til 360'en ikke blir tilgjengelig for spill-bransjen, den skal bare brukes til film, da må du må også ha en PC og Microsoft Media Player.Skjønner ikke hvorfor, men de har sikkert noe grunn til det. ... Men hva som kommer til å stå i PS4 og X-Box 420 Gargantum edition. 5464210[/snapback] Til det første, eh ja, helt klart at du er inne i det her med å forsvare PS3, men å si noe stygt om Xbox360 det får du ikke helt til. "Den eksterne HD-DVD'en er ikke for spill." Yahoo, 1 riktig. "Den skal bare brukes til film." Dæsken, kan du 2 ting om Xbox360? "...da må du må også ha en PC og Microsoft Media Player." ÅÅ nå som du var på en winning streak her. Si meg hvor fant du ut at du måtte ha en PC og media player for å kunne se filmer på HD-DVD'en som skal kobles til Xbox360? Du tror vel seriøst ikke på det selv når du leser det en gang til vel? Og du skjønner ikke hvorfor? La oss sitte oss inn i det litt da.. Xbox360 blir gitt ut med DVD. Masse masse folk kjøper den med en gang, og hei her annonserer de en ekstern HD-DVD, og hvis det skulle gått sånn du ville det skulle, så hadde folk MÅTTE kjøpe den for å kunne spille de nyeste spillene som tok nytte av HD-DVD, hvis det noen gang skulle bli nødvendig. Nei folk hadde ikke blitt rasende da? Bare sånn ca like rasende som når Sony valgte å bare lage 2 kontroll porter og heller lage en multitap for å tjene noe penger på det, noe som de ikke gjorde, multitapen ble en fiasko, og den var nødvendig hvis du ville spille de spillene som hadde 4 player. Microsoft vet bedre enn å lansere slikt ekstrautstyr som blir nødvendigheter, og Sony bør også ha lært fra sine feil. HD-DVD driven blir en fin mulighet for de som ikke gidder å investere i en stand-alone spiller som garantert vil være mye mye dyrere. Lenke til kommentar
phax Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 PS3 kommer ikke til å benytte seg av HD-DVD til spill, uansett hva standarden blir. De har allerede Bluray, og det er ett bedre optisk medium. 5464210[/snapback] hang meg bare litt oppi det her, på hvilken måte mener du bluray er et bedre medium enn hd-dvd? Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 Microsoft har forøvrig uttalt at de ikke vil gjøre en eventuell ekstern HD-DVD rom til 360'en ikke blir tilgjengelig for spill-bransjen, den skal bare brukes til film, da må du må også ha en PC og Microsoft Media Player.Skjønner ikke hvorfor, men de har sikkert noe grunn til det. ... Men hva som kommer til å stå i PS4 og X-Box 420 Gargantum edition. 5464210[/snapback] Til det første, eh ja, helt klart at du er inne i det her med å forsvare PS3, men å si noe stygt om Xbox360 det får du ikke helt til. "Den eksterne HD-DVD'en er ikke for spill." Yahoo, 1 riktig. "Den skal bare brukes til film." Dæsken, kan du 2 ting om Xbox360? "...da må du må også ha en PC og Microsoft Media Player." ÅÅ nå som du var på en winning streak her. Si meg hvor fant du ut at du måtte ha en PC og media player for å kunne se filmer på HD-DVD'en som skal kobles til Xbox360? Du tror vel seriøst ikke på det selv når du leser det en gang til vel? Og du skjønner ikke hvorfor? La oss sitte oss inn i det litt da.. Xbox360 blir gitt ut med DVD. Masse masse folk kjøper den med en gang, og hei her annonserer de en ekstern HD-DVD, og hvis det skulle gått sånn du ville det skulle, så hadde folk MÅTTE kjøpe den for å kunne spille de nyeste spillene som tok nytte av HD-DVD, hvis det noen gang skulle bli nødvendig. Nei folk hadde ikke blitt rasende da? Bare sånn ca like rasende som når Sony valgte å bare lage 2 kontroll porter og heller lage en multitap for å tjene noe penger på det, noe som de ikke gjorde, multitapen ble en fiasko, og den var nødvendig hvis du ville spille de spillene som hadde 4 player. Microsoft vet bedre enn å lansere slikt ekstrautstyr som blir nødvendigheter, og Sony bør også ha lært fra sine feil. HD-DVD driven blir en fin mulighet for de som ikke gidder å investere i en stand-alone spiller som garantert vil være mye mye dyrere. 5464369[/snapback] Har i motsetning til deg ingen interesse for å snakke stygt om XBox 360, sikkert mange som liker det produktet, selv om jeg ikke har interesse for spilla som er annonsert eksklusivt til den. Og jeg har mere tro på Sony sin løsning i stuen min, i tillegg til at jeg er mere intressert i deres spill. Jeg skal innrømme jeg har meget dårlig erfaring Microsoft, og spessielt med MS såkalt-kundeservice etter å ha fått kopibeskyttelse-problemer, da jeg flyttet over min 'ekte' Windows XP Home Edition på min nye datamaskin fra min gamle, som ikke stemmer overens med som den gamle maskinen sendte til MS, under registreringsprosess. Skulle bare spare de 900,- det kostet ekstra for Windows. Men det tok faktisk tre dager i telefon, e-post kunde-servicen deres er den dårligste du kan komme over, gir bare svar, ring dette nummeret... Noe som gjør at jeg kommer til å betale de extra 900 neste gang, uansett om jeg allerede eier produktet. Men det er en annen historie som jeg ikke gidder å ta her, etter hva jeg har forstått så slipper du norsk kunde'service' på 360, noe som jeg opprinelig talt mener var virkelig flott gjort av MS med tanke på kvaliteten på servicen du får der (Skryt til MS fra meg:-) Ang. punktet du sier jeg tar feil på, så har jeg lest referat fra intervjuet med Bill Gates fra CES, og derfor trodde jeg han sa dette, ble ihvertfall slik når jeg oversatte det. Kan godt være jeg har blanda litt da han også reklamerte for Vista i samme referat, hvis du mener jeg tar feil. :-/ Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 (endret) PS3 kommer ikke til å benytte seg av HD-DVD til spill, uansett hva standarden blir. De har allerede Bluray, og det er ett bedre optisk medium. 5464210[/snapback] hang meg bare litt oppi det her, på hvilken måte mener du bluray er et bedre medium enn hd-dvd? 5464967[/snapback] - Bedre beskyttelse mot riper og dritt. - ca. 4 ganger mere lagringsplass. (ca 200GB-250GB på 4 lagsplater) - Større NA (Numerical aperture) value; BD har 0,85, du vil altså kunne lagre raskere. Større NA, betyr mindre opptaks-strøm, og saktere rotasjon enn dagens DVD og HD-DVD som har NA på 0,65, som gjør at du kan lagre mere på saktere rotasjon. - Plateprodusentene vil også slippe unna med en molding machine og ha ingen birefringence problems. Jeg ser ingen grunn til at HD-DVD skal kunne være konkurasedyktig med BD kvalitetsmessig, dersom de klarer det er det pga. at de har Intel og MS på sin side, men jeg håper/tror ikke det er nok. Også prismessig vil BD bli billigere for produsentene til slutt, tror jeg. Endret 20. januar 2006 av KongRudi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå