Maruz Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Dette er hva jeg skal kjøpe nytt: Skjermkort RAM DVD/CD brenner Flatskjerm Jeg er ikke særlig inne i hvor god kvaliteten er på det som er tilgjengelig nå (særlig når det gjelder flatskjermer), hva som er dårlig kontra bra, så jeg vil gjerne ha noen tips om hva som bør unngåes. Det jeg har nå er: Geforse 4 MX - Vil ha noe som ikke utdateres fort 512MB DDR ram - Har tenkt på å oppgradere til 2x1024 AMD Athlon 64 bit +3200 - Denne skal ikke byttes ut En eldgammel DVD spiller - Vil ha noe som brenner både CD og DVD i rimelig hastighet 80GB SATA HD - Holder for meg foreløpig Maskina er en Barbone Shuttle X, så plass er begrenset. 2 ram slots, 1 agp and 1 pci slot. Og 1 cd stasjon. Pris jeg tenkte å bruke på skjermkort, RAM og brenneren er rundt 3000-5000 (skjermkort er prioritet). Flatskjermen kommer jeg til å kjøpe senere, så er bare ute etter generelle tips når det gjelder å kjøpe flatskjermer. Lenke til kommentar
exmith2k Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Dette er hva jeg skal kjøpe nytt:Skjermkort RAM DVD/CD brenner Flatskjerm Jeg er ikke særlig inne i hvor god kvaliteten er på det som er tilgjengelig nå (særlig når det gjelder flatskjermer), hva som er dårlig kontra bra, så jeg vil gjerne ha noen tips om hva som bør unngåes. Det jeg har nå er: Geforse 4 MX - Vil ha noe som ikke utdateres fort 512MB DDR ram - Har tenkt på å oppgradere til 2x1024 AMD Athlon 64 bit +3200 - Denne skal ikke byttes ut En eldgammel DVD spiller - Vil ha noe som brenner både CD og DVD i rimelig hastighet 80GB SATA HD - Holder for meg foreløpig Maskina er en Barbone Shuttle X, så plass er begrenset. 2 ram slots, 1 agp and 1 pci slot. Og 1 cd stasjon. Pris jeg tenkte å bruke på skjermkort, RAM og brenneren er rundt 3000-5000 (skjermkort er prioritet). Flatskjermen kommer jeg til å kjøpe senere, så er bare ute etter generelle tips når det gjelder å kjøpe flatskjermer. 5419149[/snapback] Det er jo stor forskjell på 3 og 5000kr. Du bruker ca 1700kr på 2 GB ram (2*1GB om du kan), 400kr for brenner og rester på skjermkort. Du sa: 'Vil ha noe som ikke utdateres fort', alle skjermkort blir jo gamle med tiden, uansett, men til mer du bruker på skjermkortet, til lengre varer det jo Bruker du nesten 3000kr på skjermkort, får du et bra kort Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 (endret) Litt mer info trengs. Er det begrenset plass til skjermkort i shuttle kabinettet? Vil du ha klokkeminne? Brenner er ihvertfall enkelt, NEC eller BenQ, begge billige og bra. Billig og bra minne om du ikke skal klokke er f.eks Geil Value Med skjermkort så ville jeg ikke gått under 6600GT ihvertfall, helst bedre.. Endret 11. januar 2006 av nahojdat Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 6800GS agp fra 1795,- GeIL DDR400 Value Dual Channel 2 GB (2 x 1 GB) - 1476 ,- Brenner har jeg ikke peiling på..Plukk ut en selv, eller så får noen andre gjøre det! Lenke til kommentar
Maruz Skrevet 12. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2006 Hva er forskjellen på disse? Point Of View GeForce 6800 GS AGP Gigabyte GeForce 6800 GS Jeg kommer ikke til å bry meg med klokking... RAM ser bra ut Glemte å si at jeg vil ha sort front på brenner, men finner sikkert en grei en selv. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 Hva er forskjellen på disse?Point Of View GeForce 6800 GS AGP Gigabyte GeForce 6800 GS Grovt sett: produsenten.. Da jeg skulle kjøpe skjermkort en gang (hjelpe noen å bestille) fikk jeg beskjed om at det ikke var noe å bry seg om.. (bortsett fra at xfx klokker noen skjermkort fra fabrikk) Lenke til kommentar
Maruz Skrevet 12. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2006 Så det vil ikke ha noe annet å si enn at jeg har en tommere lommebok hvis jeg kjøper det dyre i forhold til det billige av de to? Lenke til kommentar
StIFfmasT Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 ytelsen er den samme, regner med at ingen av dem har fabrikk klokket kortene sine. Kjøp det kortet som er billigst. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 Så det vil ikke ha noe annet å si enn at jeg har en tommere lommebok hvis jeg kjøper det dyre i forhold til det billige av de to? 5426364[/snapback] kanskje med en kabel ekstra elns, eller et spill e.l Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå