Gå til innhold

Fra 850 pro til xtpe gikk galt

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skulle flashe mitt 850Pro VIVO til et850 xt pe eller bare xt. Jeg gjorde slik det skulle være og tok sikkerhetskopi av den gamle biosen og alt. Da jeg kom til flashingen stod det en feilmelding om at flashing ikke kunne fortsette pga. feil id av et eller annet slag.

Jeg antok at det bare ikke likte å bli flashet til feil bios, så jeg brukte -f og fikk allikevel flashet. Da jeg startet opp igjen var det allikevel ingenting som tydet på at kortet var blit forandret på noen som helst måte. Den kjørte på standard frekvens på minne og kjerne. I Device manager stod det ikke hvilket kort det var, bare at det var x800/850 series :no: . Riva tuner sa derimot at det var et x800 GTO.

Jeg trodde først at det var noe galt med den nye BIOS filen og lastet ned en ny fra et annet sted. Samme resultat igjen. Etter flere mislykkede forsøk tenkte jeg at dette var det ikke noe vits i å fortsette med, så jeg flashet tilbake til originalen og slapp da faktisk å tvinge den til det. da stod det at det ikke kunne flashes for denne versjonen var allerede installert.

wtf!? tenkte jeg, for det stod flashing succesful eller noe lignende da jeg flashet til xt pe.

Nå sier riva at det fremdeles er et x800 GTO og device manager at det er x800/850 series. Jeg vet ikke hva som er galt, men noe er det iallefall. Hvis noen vet om noe jeg kan gjøre for at det virker tar jeg imot forslag med åpne armer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg går ut ifra at du sjekket at det tålte hastighetene til XTPE før du flashet?

isåfall ville jeg sendt en PM til veXx, da han lagde guiden for 9800pro>xt, så tror nok du vil få god-fisk svar der :p

uansett, hvis kortet ditt kan kjøre på XT PE hastighetene, er det vell ikke såååå viktig at det står "XTPE" når du sjekker id'n?? :cool:

men uansett, GL :D

Lenke til kommentar

Nei VIVO har ikke laserkuttet, men det jeg ikke forstår er hvorfor det ikke ble noen flashing selv om det stod at flashingen var fullført.

Jeg forstår heller ikke hvorfor Riva tuner sier at det er en x800 GTO??

Endret av Jonulf
Lenke til kommentar

Har ikke prøvd å installere nye drivere. Tenkte det kanskje ville virke bedre med omega drivere?

Har ikke tid akkurat nå, men skal poste resultater så snart jeg har prøvd på ny.

Takker for alle forslag jeg har fått til nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...