Gå til innhold

Hvilken CRT-skjerm anbefales?

Ulopolitanus

Anbefalte innlegg

Skjermen min røk på mandag og jeg har siden har abstinenser. Får ikke spilt Grand Theft Auto: San Andreas med skjermen storebroren min lånte meg. Såvidt jeg får spilt Football Manager 2006.

Hvilken CRT-skjerm anbefales? Ønsker ikke å betale mer enn 1000-1500 kroner for den, siden jeg - som vanlig - er arbeidsledig.

Ønsker helst en 19" skjerm.

Hvor viktig er maksimum oppdateringsfrekvens? Hva med oppløsning?

Hvilket leverandør/merke anbefales? Samsung?

Og til slutt; hvor skal jeg kjøpe, tro? Hvem har billigst, med god service?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

G90f er en ganske bra skjerm - sitter på en nå som er nesten like klar 5 år etter kjøp - , men det er ikke den beste CRT skjermen du får/kunne fått. Den er bedre på tekst en de fleste andre gode CRT skjermer, men middels på farger (sett fra et high-end perspektiv). Gode frekvenser. Bildet på g90f er en liten anelse mer utydelig i kantene enn i resten av bildet - noe som er ganske vanlig på CRT skjermer - men man må se nøye etter for å oppdage det. Dessverre er det ikke så mye å velge i lenger blant CRT, Viewsonic har bl.a. sluttet med P-serien tror jeg. Samsung (som ifølge et par poster her på forumet skal være bra) er vel det eneste CRT merket de fleste webbutikkene fører nå.

Et alternativ er jmdata.as som selger brukte skjermer (19-tommere for 4-500), vær bare obs på at skjermene kan være 2-3 år eldre enn de påstår. Research kreves.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...