haades Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 (endret) Hei! Det hele startet når jeg våknet på mandagsmorgenen... World of Warcraft ga meg "Unable to connect" Ventrilo sa det samme Steam sa det samme Også funker ingen IRC-servere. Hva faen har skjedd? Det er ikke pcen, har prøvd 3 forskjellige pcer så det er utelukket. Har også restartet routeren flere ganger (en Speedtouch 510 fra Telenor) Også prøvd å resette denne, men hverken reset eller restart hjalp. Håper på svar Endret 11. januar 2006 av haades Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...8&s=hardware.no gjeeesp tidlig jo god morgen Lenke til kommentar
haades Skrevet 11. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2006 er ingenting galt med pingen =) er bare at endel ting sluttet plutselig og fungere :\ jaja.. får ringe kundeservice etterpå vel... Lenke til kommentar
agvg Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Du har ikke hatt masse dritt på maskinen som har ført il ett begrenset abonnement? Da virker kun web. Lenke til kommentar
haades Skrevet 11. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2006 masse dritt... hmm nei ikke som jeg vet om =) bare et par spill, ventrilo, mirc, msn, dc osv hvis jeg da har et begrenset abbonement.. går det an å få det tilbake til et normalt abbonement? tviler sterkt på at jeg har det men Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 (endret) Er abboet ditt begrenset skal du ha fått en mail som bekrefter dette. Det kan skje helt plutselig hvis du driver og sprer virus eller portscans uten å vite om det (backdoor, trojanere osv). Virusene er såpass smarte at du ser dem ikke selv, men kan likevel sende ut tonnevis av spam og portscans fra PC'n din. Sånn trafikk blir oppdaget av ISP, eller noen rapporterer deg og kontoen din blir begrenset helt til du mailer tilbake og sier du har kjørt alle former for virusscans, kjørt alle windows oppdateringer, og har brannmur. Det er stort sett bare browsing som fungere da, alle andre porter blir stengt fra ISP's side. De kan ikke sjekke det du sier, men det blir åpnet fort etter det. Selvsagt, gjør du ingenting annet enn å sende en mail tilbake, tar det noen dager så er det begrenset igjen. Har skjedd hjemme hos fattern 2 ganger (han hadde 20 virus og spyware-apps i bakgrunnen da) og hjemme hos meg et par ganger (hadde virus som viruskillern ikke så). Da kjørte jeg full virusscan, maila tilbake, fikk gjenåpnet, og 3 dager etterpå var det begrenset pånytt.. Skjønte ingenting til jeg prøvde en annen viruskiller som fant et virus. Portscan er noe hackere gjør som scanner over en rekke IP'r og får tilbakemelding om evt åpne porter i systemet ditt, som de kan bruke til å logge seg inn og videresende spam-mail eller virus. Det er derfor ulovlig, men mange virus portscanner ut fra din PC for å finne verter å spre seg videre til. Dette blir oppdaget av loggsystemet hos leverandøren din automatisk siden du plutselig spruter ut drøssevis med små pakker med lik informasjon i. Edit: noen skirveleifs Endret 11. januar 2006 av Bitex Lenke til kommentar
haades Skrevet 11. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2006 (endret) jepp var visst begrenset abbonnement :!: sikkert bruttern som har mye tral på pcen .. får sjekke pcen hans etter han kommer hjem, installere adaware, spybot og avg men uansett takk for all hjelp hadde ikke funnet ut av dette uten dere <3 Endret 11. januar 2006 av haades Lenke til kommentar
meitemark Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Er nok dns som har blitt litt feil ja, ganske mange inkludert meg har vært plaget med dette fra i går kveld/ettermiddag. Det har ingenting å gjøre med pingproblemet. Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Merket en nede tid i natt ja. Rundt 02:00 til 02:45 tror jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå