Gå til innhold

Hvilken klasse på topp på damage-meter?


Anbefalte innlegg

Hvilken klasse kommer oftest på topp på damage meteret i instancer?

 

Har lest flere plasser at rouges og huntere ofte topper listen på damage meteret, men det var ikke tilfellet mitt i en instance i dag. Jeg lå på bunn av de 3 damage spillerne i gruppen med 19%, rougen og warrier'n lå rundt 33-34% begge to. Dette er jo utklassing og helt motsatt i forhold til hva jeg trodde.

 

Vet at alt dette avhenger av spec, hvordan man spiller klassen, utstyr osv osv, men syntes forskjellen var så stor.

 

Kom med erfaringer og synspunkter :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mitt råd er å stole LITE på enkeltstående damagemeters. LITE. Iallefall til å dømme klasser! Builds, spillestil, effektivitet og den enkelte personens utstyr og mot spiller så utrolig kraftig inn. I tillegg kan folk ha sløve og effektive dager, mye deaths, glemt buffs osv osv. Noen warriors spiller som faen og klarer dermed å karre seg forbi rogues som spiller laid back for eksempel. Bare så det er nevnt. ;)

Lenke til kommentar

Husk og: DamageMeters er kun "riktig" hvis alle er i samme synch-kanal. Da mener jeg *alle* i raidet.

 

Uansett - Hunters/rogues er alltid på topp hos oss, warriors er med i kampen særlig i ZG/lavere level instances hvor man slåss mot fler mobs samtidig.

 

Min erfaring så langt i 95 % av tilfellene som rogue: Combat Rogue > Dagger Rogue i alle encounters unntatt Vaelastrasz the Corrupt.

Lenke til kommentar

Som MS warrior med noen epics men mest blått ligger jeg som regel på top 5. Bruker The unstoppable force siden ingen zin rohk eller Spinal har droppet enda -_-;,

 

Ellers har vi de samme 3 magene og 2 rogues som bytter på de andre plassene. Testa med en venn som er mage i Zg , jeg outdamaget han lett mens I MC drar han ifra meg.

Lenke til kommentar

Rogues topper dps meters ganske lett med god equip/build (feks seal of fate med imp slice n dice).

Men det er noen tilfeller der feks warrios/mager går forby pga aoe damage (feks dog packs før mag i mc der warriors får helt syk damage done), sweeping strikes, ww, ect. Men under fult mc eller bwl raid så er det alltid en rogue som ligger på toppen i våres guild, dagger rogue fulgt som regel av combat rogues, bra equipa warriors, hunters og mages.

Lenke til kommentar

DPS: Damage per second

 

Selv spiller jeg mage, og blir kjempeirritert over rogues og warriors som maser om hvor mye skade de gjør.

 

Min hovedoppgave er crowdcontrol og AOE.

Rogues hovedoppgave er å drepe ting kjapt og beskytte squishies.

Warriors hovedoppgave er å tanke.

DamageMeters hovedoppgave er å irritere livet av meg.

 

Edit: Selv _er_ jeg mage? Kanskje på tide å legge spillet fra seg en periode... :)

Endret av tofagerl
Lenke til kommentar

Ruler dps meteret hver gang i mc og zg sammen med en annen warrior.

Selv om jeg må tanke noen adds i zg og mc så tar de meg ikke igjen.

Mages er de som er neste på lista, så rogues.

 

Men det er som en annen her sier mye av dps kommer helt klart på hvordan du spiller klassen din.

Det er andre warriors i guilden som har bedre utstyr enn meg (Obsidian edged blade) jeg har tuf. Han burde lett ha out dps meg, men gjør det ikke.

Lenke til kommentar

Hos oss er det vanligvis alltid en DPS-warrior som er på toppen (alltid samme warrioren), også kommer jeg (combat spec med Vis'Kag og Brutality Blade) og andre rogues på andreplass og nedover, ofte sammen med en del andre dps-warriors og hunters. Svært sjelden noen castere klarer å outdamage rogues/warriors/hunters.

 

Ja, vi synker damage metrene.

 

Det er ganske sykt at en warrior klarer å outdamage alle roguene, alle hunterne og alle andre på hvert eneste raid han er med på. Vi andre har ikke sjangs til å ta han igjen uansett hva vi gjør. Han er jo en warrior! Han har plate, kan tanke, osv, men likevel gjør han mer damage enn rogues og andre dps-klasser.

 

Og nei, han har likt gear som resten, ca. like mange epix etc etc. Han gjorde mest damage når han bruke ice-barbed spear også, så er sikkert spillestil/talents som er viktig. Nå har han også fått tak i Untamed Blade, så er fullstending sjangseløs på dmg meterne. Nerf warriors :)

 

Men uansett så spiller ikke damage meters så stor rolle så lenge hele raidet gjør jobben sin.

Endret av Pug
Lenke til kommentar

Hos oss er d og som regel dps warriors som ligger på topp. Jeg har FREMDELES bare min jævla Arcanite Reaper, men ligger som regel et par % over de fleste andre. D er bare å gå all out med sweeping + ww og stance danse litt for overpower osv. Eneste du trenger gjøre er å være litt aktiv så havner du på første plass. Nr2 hos oss er en annen dps warrior, som bruker den eneste epic 2 handeren som har droppet for oss (Bonereaver). Bak ligger rogues. Mages ligger som regel endel bak utenom på Rag fights.

 

I BWL derimot er våre rogues overlegne, ettersom vi warriors ikke kan gjøre stort uten å få aggro.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...