Gå til innhold

X2 3800+ mot 4400+. Mest for pengene?

Mokrish

Anbefalte innlegg

Et par spørmål.

Jeg er på randen til å bruke en haug med penger på min pc. Men jeg lurer på om det er i det hele tatt vits i å betale 1200 kr mer for en økning fra 3800+ til 4400+. Hvordan kan jeg finne ut hvor mye mer ytelse jeg får for pengene? Bør jeg heller bruke pengene på bra ram?

Andre ting jeg har tenkt å handle sammen med pcen:

AsRock Dual Sata-2

1 eller 2 GB minne.

Har fra før en GeForce 6600GT 256MB AGP. (en av grunnene til at jeg vil ha asrock.)

I tillegg hadde jeg tenkt å handle inn ekstra utsyr til den gamle hovedkortet, cpu og minnet mitt. Slik at jeg fikk en pc å selge. Eller får jeg like mye penger igjen for å selge komponentene for seg?

Ga7VAXP hovedkort. Socket A

AMD athlon 2100+

1 GB minne.

80 GB ide harddisk.

Mvh Mokrish

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Synes det er verdt det jeg. Den var mer dobbelt så mye cach og høyre klokkefrekvens. Når man først kjøper noe , er det greit å kjøpe noe som er konge. Sånn tenker jeg hvertfall :)

5420313[/snapback]

Det samme tenker jeg. Men lommeboka sier egentlig noe annet ;)

Lenke til kommentar
Synes det er verdt det jeg. Den var mer dobbelt så mye cach og høyre klokkefrekvens. Når man først kjøper noe , er det greit å kjøpe noe som er konge. Sånn tenker jeg hvertfall :)

5420313[/snapback]

Det samme tenker jeg. Men lommeboka sier egentlig noe annet ;)

5421617[/snapback]

Det samme sier min^^ derfor stresser jeg ikke med selve pc-kjøpet, venter til jeg har nok penger :)

Lenke til kommentar

Kjøp heller en litt god kjøler og overklokk så vidt, AMD tåler det :D

Bruk resten av penga på Bedre ram, det angrer du på ellers...

Det er sjelden det er CPU som er roten til treghet. Windows, antivirus + Sikkert 10-20 andre programmer (ligger alltid å lusker i bakgrunnen) og det du eventuelt driver med. Det krever mye ram etter hvært, eller en dualcore!

EDIT: så ikke att det sto X2 3800 (var bare i overskriften)

Endret av St.Jan
Lenke til kommentar

jeg er av den formeningen at det er dumt og bruke penger på prosessorer. helt uten anstrengelser så klokker du en 3800+ og til 2,4 ghz på begge kjærnene og da er allerede 4400+ parkert selv om mengde L2-cache er dobbelt så stor. og dette er ved moderat klokking. blir du ivrig når du en del lenger.

begge er uansett supre cpuer :thumbup:

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar

Dersom budsjettet ditt begrenser hadde jeg heller tatt 3800+ og brukt pengene på minst 2GB god ram. 1GB kan dessverre bli litt lite i disse dager for enkelte spill.

(Hadde selv nylig tenkt å kjøpe 3800+ men så fant jeg et tilbud på 4400+ som jeg ikke kunne si nei til.)

Lenke til kommentar
Det samme sier min^^ derfor stresser jeg ikke med selve pc-kjøpet, venter til jeg har nok penger :)

5424117[/snapback]

Siden du har tid til å vente litt så vil eg annbefale deg å bestille en Opteron 165. Den er 500kr billigere enn en X2 3800+, har 2X1mb cache og overklokker som en gud :thumbup:

Lenke til kommentar

5424117[/snapback]

Siden du har tid til å vente litt så vil eg annbefale deg å bestille en Opteron 165. Den er 500kr billigere enn en X2 3800+, har 2X1mb cache og overklokker som en gud :thumbup:

5432548[/snapback]

Mm, får nesten gjøre det snart. Hvilken vifte er å¨anbefale da?Holder det med den som følger med?

Lenke til kommentar
Ville anbefalt x2 3800+. den overklokker som faen, se i signaturen min:)

5438356[/snapback]

Signaturen din sier meg ikke en dritt. Du må skrive frekvensen, ikke navnet på cpuen(feks. 4800+). Regner med du har klokket til 2.5ghz da eller? 2.4ghz med 2x512kb l2 cache regnes som 4600+, så da har du vel rundt 2.5ghz??

EDIT: Opteron 165 er en bedre klokker nesten uansett btw.

Endret av sablabra
Lenke til kommentar
Ville anbefalt x2 3800+. den overklokker som faen, se i signaturen min:)

5438356[/snapback]

Opteron 165 er uansett billigere, har 2mb cache og overklokker lenger. Den slår X2 3800 på alle måter.

5439172[/snapback]

Veeel, på stock slår x2 3800+ opteron 165 på det aller meste på grunn av 200mhz høyere frekvens, men ingen kjøper vel en opteron 165 uten å overklokke :p . Det ser ut som om det kanskje blir en x2 3800+ for meg dog, siden det ikke er mulig å kjøpe opteron for øyeblikket. Jeg MÅ bestille i løpet av neste uke...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...