Gå til innhold

Den store Star Wars-tråden!


Ksungam

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja den ble jeg litt imponert over. Ble ikke noe skuffet over akkurat det. De scenene på slutten hvor resten av verden feirer imperiets fall er også ganske grei. De "åpner" Star Wars universet litt opp, får det til å føles større ut.

 

Den scena jeg IKKE likte, derimot, var den bar-scena med hun sangeren. *grøsse*

 

Uansett skal jeg av prinsipp skaffe denne boksen/disse filmene. Gleder meg jævlig til å få se hvordan boksen skal se ut. :)

Lenke til kommentar
Ja den ble jeg litt imponert over. Ble ikke noe skuffet over akkurat det. De scenene på slutten hvor resten av verden feirer imperiets fall er også ganske grei. De "åpner" Star Wars universet litt opp, får det til å føles større ut.

 

Den scena jeg IKKE likte, derimot, var den bar-scena med hun sangeren. *grøsse*

 

 

6045579[/snapback]

 

 

Enig i alt du sier der, spoken like a tr00 prophet!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hvorfor hører jeg "rykter" om at disse Limited Edition-versjonene bare er en direkte transfer fra Laserdisc, og over hodet ikke remastret!

 

Jeg lukter rotten fisk. Om et år får vi en ny "Limited Edition", som har akkurat de samme versjonene av filmene, som er remastret! Så kommer en boks med de to forskjellige versjonene! Så kommer en boks med alle seks filmene (med bare 2004-versjonene av de gamle filmene), så kommer en boks med de seks filmene med alle versjonene.

 

Melking ftw. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Hvorfor hører jeg "rykter" om at disse Limited Edition-versjonene bare er en direkte transfer fra Laserdisc, og over hodet ikke remastret!

Melking ftw. :thumbdown:

6264377[/snapback]

De er ikke transfer fra laserdiscen, men basert på samme (ikke HD, ikke anamorfiske, ikke ny-restaurerte) master. Lucas, i all sin visdom :hrm: , gikk inn og redigerte i originalene de gangene han har "forbedret" filmene, som gjør det ganske vanskelig å få til noe som ser like bra ut som de som kom i boksen i fjor(?). (Men det finnes ganske strøkne kinoprint, så det skulle være mulig å få til noe bedre enn noe basert på laserdisc-mastrene. Mulig, men dyrt, må restaurere alt på nytt).

Lenke til kommentar
Hvorfor hører jeg "rykter" om at disse Limited Edition-versjonene bare er en direkte transfer fra Laserdisc, og over hodet ikke remastret!

Melking ftw. :thumbdown:

6264377[/snapback]

De er ikke transfer fra laserdiscen, men basert på samme (ikke HD, ikke anamorfiske, ikke ny-restaurerte) master. Lucas, i all sin visdom :hrm: , gikk inn og redigerte i originalene de gangene han har "forbedret" filmene, som gjør det ganske vanskelig å få til noe som ser like bra ut som de som kom i boksen i fjor(?). (Men det finnes ganske strøkne kinoprint, så det skulle være mulig å få til noe bedre enn noe basert på laserdisc-mastrene. Mulig, men dyrt, må restaurere alt på nytt).

6264432[/snapback]

 

Får vi ikke 5.1 i de gamle filmene da?

 

Min entusiasme overfor disse filmene ble plutselig vesentlig mindre. Tror heller jeg venter på at andre eller tredje versjon av de originale filmene kommer. Vi vet jo alle at de kommer i løpet av få år. :ermm:

 

Katalysator: Jeg er på ingen måte overrasket over at han melker Star Wars. Jeg ble dog overrasket over at vi skulle få en så laber kvalitet på disse versjonene. Burde vel skjønne det. Er vel ikke før om noen år og noen versjoner at han slipper de restaurerte, når vi allerede har 5-6 versjoner av alle hans filmer.

Lenke til kommentar
Får vi ikke 5.1 i de gamle filmene da?

6268193[/snapback]

Joda, DD5.1 får vi. Siste utgaven av originalversjonene på laserdisc var i DD5.1, og lyden ville uansett ikke vært veldig vanskelig å gjøre noe med (så vidt jeg vet finnes de diskrete multi-mono-sporene for tale, musikk og effekter fremdeles, så det å remikse et 5.1 surround-spor ville bare vært spørsmål om tid og penger, og å gjøre joben).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

jeg kjøpte meg alle tegneseriene av Star Wars da de kom ut på slutten av 90-tallet.. de ligger trygt forvart i en eske på loftet til gamlingene....

 

Har hørt at ingen av skuespillerne fra filmene skal være med i serien. Jeg tror serien kan bli ganske interesang da det skjer jo veldig mye i Star Wars universet mellom episode III og Episode IV.

 

har to sett med VHS-utgaven av den første trilogien på VHS også...

 

dette bildet er jo ganske interesant over galaksen i Star Wars:

 

 

Galaxymap1.jpg

 

 

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Har hørt et rykte at det skal komme flere filmer, en film mellom 1 og 2 og 3 nye mellom 3 og 4

6405819[/snapback]

 

har du noen link til dette? tror jeg ikke før jeg ser det....

6405913[/snapback]

 

Har også mine tvil. Tror Lucas & Co har nok med de 100 TV-serie episodene som skal rulle og gå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...