Gå til innhold

Den store Star Wars-tråden!


Ksungam

Anbefalte innlegg

Syntes SW nesten fortjente sin egen tråd, og tipper det er flere "fans" her på forumet. :)

Så akkurat ep 6 igjen, men første gang som den nyeste utgaven. Blir like glad av slutten på filmen hver gang, og bamsene er jo råtøffe! :cool:

La spessielt merke til på denne filmen, at mannen som spilte den voksende Anakin var byttet ut med Hayden Christensen. Litt rart, men synes det var bra gjort likevel.

Også på slutten, når du så de forskjellige storbyene som feiret, mener å huske at disse ikke var på den eldste utgaven, og husker ikke om de var på den som kom et par år før ep 1. Hørte jo "mesa free" :!:

 

Ep 1 syns jeg ikke hadde det koslige "star wars-aktige" over seg, men den var jo greit nok underholdene.

 

Ep 2 var bedre, og å se Yoda sloss med lyssverd var filmen verdt alene (sånn uttrykket er? :hmm: ).

 

Ep 3 har jeg skammelig nok faktisk ikke sett, av diverse grunner. Hater meg selv for det :cry: Men nå har nå de siste ukene sett ep 4 til 6. Og skal få sett ep 1 til 3 de nærmeste ukene også. :yes:

 

Ep 4 er jo forståelig nok, ikke så bra som oppfølgerne, men jeg synes den er koslig, og den må jo såklart sees om du skal se de andre ;)

 

Ep 5 er råtøff, og kan sees gang på gang :D

 

Ep 6, som er min klare favoritt, helt siden jeg så den da jeg var en del yngre enn nå, er jo som jeg sa lengre opp genial. Elsker den filmen, og finnes ikke kosligere slutt :D

 

Sånn, da var jeg ferdig. Men hva synes dere andre "fans" om filmene, og eventuelt dere som ikke liker dem?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg syns egentlig ikke at den nye og den gamle trilogien kan sammenliknes. De er lagd hver for seg under forskjellige forutsetninger, budsjetter, horisonter osv. At de er lagd av samme mann og foregår i samme univers er ikke en gyldig grunn for filmatisk sammenlikning.

 

Av den nye trilogien syns jeg Episode III var best.

Av den gamle trilogien syns jeg Episode V var best.

 

Ergo de filmene med mest tragedie.

Lenke til kommentar
Digger serien, men det irriterer meg at det er så mye "hat" til serien. Liker du Star Wars, så er du nerd. Koslig :ermm:

 

Men uansett 4,5,6 er best, mens 1,2,3 er helt greie! :)

5423850[/snapback]

 

Pleier ikke å fortelle folk at Star Wars er noe av yndlingsfilmene mine nei... :p

Men jeg elsker de i smug :love:

Lenke til kommentar
Digger serien, men det irriterer meg at det er så mye "hat" til serien. Liker du Star Wars, så er du nerd. Koslig :ermm:

 

Men uansett 4,5,6 er best, mens 1,2,3 er helt greie! :)

5423850[/snapback]

 

Egentlig ganske feil. De tre siste filmene (a.k.a. Ep.1-3) har sørget for at nå kan alle like Star Wars.

Jeg synes det er negativt, jeg. Synes det var kult på den tiden da Star Wars -fanatikere ble kalt "nerder", selv om at jeg ikke akkurat var så gammel da dette pågikk (ble nok litt "rammet" av det jeg også).

Da hadde "nerdene" sitt som de kunne diskutere og holde på med. Nå er det jo ikke sånn i det hele tatt.

Episode 1-3 synes jeg aldri skulle blitt laget. En får en merkelig følelse av at de tre filmene ikke ble laget for å fortelle en historie, slik som de gamle (i allefall den første) ble laget, men kun for å tjene penger. Masse penger.

 

Jeg synes de tre nye filmene er gode som filmer generelt, med en god nok historie, halvgodt skuespill og masse spesialeffekter.

Som Star Wars synes jeg filmene er en skam. Mildt sagt. Ren popcorn-underholdning. Synes ikke noe som helst var fengende med de filmene.

Til tider var de så ekstremt dumme at jeg var på nippet til å gå ut av kinosalen (Jar-Jar, droider med personlighet, Jedi'er som av en eller annen grunn nå kan hoppe to kilometer opp i lufta, i motsetning til hva de kan 10-20 år senere, hvor de alle er stive og støle, osv).

Lenke til kommentar
[iC,11/01-2006 : 22:30]Som Star Wars synes jeg filmene er en skam. Mildt sagt. Ren popcorn-underholdning.

5423995[/snapback]

 

Star Wars er popcorn-underholdning.

5424086[/snapback]

 

Synes ikke de gamle er det. Synes de er noe mer. De har en mer engasjerende historie synes jeg (nå finnes jo klisjè-filmer i massevis med "I am your father!" osv, men jeg tipper de fleste ble ganske sjokkert da de fikk vite om at Vader var faren på premieren til Ep. V).

Lenke til kommentar

For meg, så tror jeg Episode 1 til 3 har blitt noe HELT ANNET, har det ikke vært for den ene karakteren... hva var det nå for en navn den bar.. hmm.. ..jo.. (den :realmad::wallbash::realmad: ) Jar-Jar Binks!!

 

Måtte han brenne i helvete!!

 

 

..synes ikke det det var så stilig å se Yoda svinge med lyssverdet og "hoppe og sprette" jeg.. Ble tåpelig! (Like tåpelig som Legolas på "rullebrett", men den diskusjonen tar vi ikke nå)..

 

Men, 3'ern ble jeg litt imponert over! Den likte jeg egentlig..

Lenke til kommentar
Jedi'er som av en eller annen grunn nå kan hoppe to kilometer opp i lufta, i motsetning til hva de kan 10-20 år senere, hvor de alle er stive og støle, osv).

5423995[/snapback]

 

Dette har jo blitt forklart med at den gamle tiden (de nye filmene) var jedienes tid, hvor de var mange og de trente konstant fra de var smågutter.

I de gamle filmene er det jo bare Luke, som startet å trene da han var mye eldre enn vanlig. Da ble han også mere trent i "tanke triks", enn i sverd-fektning.

At Darth Wader er stiv som en stok forklarer jeg med at hele kroppen hans er en droide, og selv i denne tiden var ikke droidene så høyt utviklet at de kan begeve seg som et ekte menneske.

Lenke til kommentar
Er det noen her som har sett "The Star Wars Holiday Special"? Kom over den på Badmovies.org

5424753[/snapback]

Den er faktisk helt grusom. Ikke så dårlig at den fortjener en hodeskalle, men jammen meg ikke langt i fra. Husker jeg så den på et vorspiel for et år eller to siden, selv ikke alkohol kunne redde den filmen (obs; skal nevnes at vi lo høylytt ved et par anledninger).

Lenke til kommentar
[iC,11/01-2006 : 22:30]Jedi'er som av en eller annen grunn nå kan hoppe to kilometer opp i lufta, i motsetning til hva de kan 10-20 år senere, hvor de alle er stive og støle, osv).

5423995[/snapback]

 

Dette har jo blitt forklart med at den gamle tiden (de nye filmene) var jedienes tid, hvor de var mange og de trente konstant fra de var smågutter.

I de gamle filmene er det jo bare Luke, som startet å trene da han var mye eldre enn vanlig. Da ble han også mere trent i "tanke triks", enn i sverd-fektning.

At Darth Wader er stiv som en stok forklarer jeg med at hele kroppen hans er en droide, og selv i denne tiden var ikke droidene så høyt utviklet at de kan begeve seg som et ekte menneske.

5425998[/snapback]

 

*Kremt* Ææh, General Grievous, anyone? Han er droide, og sist gang jeg så Episode III var nå han ganske så spretten! Dette var til og med FØR Vader sin drakt ble laget.

 

Dette av Kenobi liksom er så gammel er nok en grei nok grunn for hvorfor han liksom er (sinnsykt) treg med sabelen. Grunnen er dog syltynn. The Force, det er det som avgjør hvor "spretten" en Jedi kan være. Det finnes nok av gamle Jedi riddere og sith som er gamle, men som ikke er sånn som folka var i de gamle filmene.

Yoda er forresten omtrent 900 år gammel i de nye filmene, som foregår ca. 20 år før de gamle filmene. Om han kan bli SÅ gammel er det mildt sagt ulogisk at han kun i løpet av de 20 siste årene av sitt liv skal bli så skrøpelig!

 

Det er bare å innse det; Grunnen til at Jedi ridderne kan hoppe så høyt i de nye filmene er ikke fordi de var mye bedre trent da (som de selvfølgelig var, med the jedi order, osv), men på grunn av at det faktisk er mulig å fikse det på film med dagens datateknologi!

Grunnen som Lucas ga for hvorfor jedi ridderne kunne være sånn, ga han lenge etterpå, etter å ha fått masse sinte brev fra den gamle Star Wars fansen.

 

Bone: Er enig i det aller meste du sier der. Det er mye å bli irritert på når det gjelder de nye filmene, selv om at Episode III var en liten opptur. De tre nye filmene er og blir standard hollywood action, som kun kan støtte seg på gode spesialeffekter og noen geniale forgjengere. De tre gamle filmene er uansett en trilliard ganger bedre. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...