Gå til innhold

Video -> MiniDV problemer.

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg vil gjerne ta opp fra en videokassett, inn på en MiniDV-tape, og deretter inn på dataen. I følge manualen til kameraet mitt (Sony DCR-HC20E) skal dette kunne gå (Connecting to a VCR or TV). Jeg skal gjøre følgende:

- Koble videospilleren (S-video eller a/v jacks) til kamera (a/v out).

- Sette Display til LCD i menyen (som er standardsetting)

- Skifte til Play/Edit mode.

- Så sette kameraet til recording pause mode.

- Starte å spille av kassetten som står i videospilleren og da skal det innholdet fra videokassetten dukke opp i displayet på kameraet.

Det gjør det nemlig ikke. Er det noen som har noen tips eller ideer på hva som kan være feil? Jeg har ikke a/v jack eller s-video utgang på videospilleren, så jeg gjør det via scartutgangen, men det skulle vel ikke ha noe å si?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

Jeg vil gjerne ta opp fra en videokassett, inn på en MiniDV-tape, og deretter inn på dataen. I følge manualen til kameraet mitt (Sony DCR-HC20E) skal dette kunne gå (Connecting to a VCR or TV). Jeg skal gjøre følgende:

- Koble videospilleren (S-video eller a/v jacks) til kamera (a/v out).

- Sette Display til LCD i menyen (som er standardsetting)

- Skifte til Play/Edit mode.

- Så sette kameraet til recording pause mode.

- Starte å spille av kassetten som står i videospilleren og da skal det innholdet fra videokassetten dukke opp i displayet på kameraet.

Det gjør det nemlig ikke. Er det noen som har noen tips eller ideer på hva som kan være feil? Jeg har ikke a/v jack eller s-video utgang på videospilleren, så jeg gjør det via scartutgangen, men det skulle vel ikke ha noe å si?

5418599[/snapback]

Sjekk at du har riktig SCART kabel, og at du bruker de rette kontaktene på denne.

Av en eller annen grunn har ikke produsentene av SCART-kabel klart å bli enig om merking av hva som er inn og ut, så kabler som går fra f.eks Phono til Scart er ofte merket litt tilfeldig.

Det store spørsmålet er om en phonoplugg merket ut er ut fra Scart kontakten, eller om den skal kobles til ut på en annen enhet, og alså være inn på scarten.

Ellers kan det være en tanke å sjekke oppsett på VHSen din.

På en del av disse kan du velge om SCART kontaketen skal gi composite, eller Y/C.

/Arne

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...