[]Vibbe[] Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Hei. har nettopp fått iPod shuffle, men har problemer med å få den til å lade. det er meningen at den skal lades ved at man setter den inn i en USB-port på datamaskinen. Denne porten må være såkalt "high powered" i følge apple.com, for at det skal virke. er det noen som vet hva dette egentlig vil si? (helst i volt, ampere e.l.), for det virker i allefall ikke når jeg prøver på min maskin. (USB 2.0 porter). finnes det noen måte å finne ut om jeg har en slik high-powered port? jeg syns dette er litt rart, for selv om hovedkortet mitt begynner å bli gammelt, så er det vel ikke så gammelt? (ASUS A7N8X).. takker for hjelp. Lenke til kommentar
enden Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Jeg antar at Apple mener at iPod-en må kobles til en USB-hub som har egen strømkilde (kantakt i veggen). Står det noe på laderen om hvor mange A den gir ut? En vanlig USB-port i PC-en takler vel maks 500 mA. Lenke til kommentar
[]Vibbe[] Skrevet 11. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2006 Jeg antar at Apple mener at iPod-en må kobles til en USB-hub som har egen strømkilde (kantakt i veggen). Det går an å få kjøpt en adapter som settes rett i veggen, men det er i utgangspunktet ikke slik det er ment å gjøres. Den vanlige måten er som sagt å lade direkte fra en high powered usb port i pcen. Når jeg ser på ipodden i device manager, står det at den bruker 500mA slik du nevner. Hvis en vanlig usb port (ikke high powered) ikke støtter mer enn dette, så har jeg vel ikke high powered usb port da ... ... synd da må jeg vel kjøpe en slik veggadapter Lenke til kommentar
jhking Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 hei! jeg har ipod shuffle og den lades via usb porten. trodde ikke det skulle vere noe problem med det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå