Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

BMW 520 etter 1996. Bra bil?

thamule

Anbefalte innlegg

Er i grunn på jakt etter min første bil. Har sett en del på 3-serie, men den er så liten synst eg. Har også sett på volvo 850. Men har nå komt fram til at 5-serien til bmw etter 1996 ser mykje bedre ut enn den gjorde før 1996. Bilen er ganske pen, er dette forresten den med runde kjørelys? Litt vanskelig å forklare, men trur kjørelysa er rundt langlysa eller et eller ant sånt, ser i vert fall bra ut. En 520 ligger på ca. 90 000 kr. Men så masse har eg ikkje. Har foreløpig kun 80 000, men det er og alt eg eiger. SÅ alt kan ikkje brukes på bil.

Lurte derfor på kossen det er med bruktimport av slike biler. Det må da gå på tusentall av sånne bmw'er i tyskland. Er det noke og spare på å kjøpe fra noken som bruktimporterer, eventuelt bruktimportere sjøl? Og kossen blir det da meg garanti? Er dette overhodet noken bil å satse på?(kvalitet, delepris osv) Har prøvekjørt en 1994 320 og motoren er stor nok for meg. en 523 hadde jo vert digg, men bilen er i grunn for dyr fra før, så den bilen er vel berre å glemme med en gang.

Håper noken har et inspill eller to å komme med...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det eneste jeg kan kommentere i denne saken er at en bil koster mye mer enn akkurat det du betaler for den. Jeg tror jeg ville kjøpt en bil til 50 000,-. Da har du også råd til forsikring, veiavgift, og alle de uforutsette utgiftene man dessverre ofte har i begynnelsen. Du får hvertfall ha lykke til med et eventuelt kjøp. ;)

Lenke til kommentar

Kan komme et litt hjelp, tror jeg ihvertfall...

Du sier du vil ha en e39, altså en BMW 5- serie ifra 1996 og videre oppover til 2001?

Hvis du har søkt på finn.no så ser du at det er meget begrenset utvalg på 520i i den prisklassen du kan tenke deg. Såklart du kan jo være heldig og komme over et røverkjøp, men husk; Ser det for godt ut til å være sant, så er det som oftest det! Derfor så hadde jeg vært deg, så ville jeg ha kjøpt en 1992-1995 modell istendenfor. Dette er forutsatt at jeg absolutt skulle ha en BMW.

Ellers så er det nesten ingenting å spare på å kjøpe i fra utlandet, såfremt at det ikke plutselig ble meget store forandringer i pris i utlandet, eller at den norske stat gjør store forandringer.

Et annet punkt er forsikring, e39 er ikke så billig å forsikre når man er ung.

Og som personen over meg sa, så er uforutsette utgifter et annet viktig punkt.

Men allikevel så håper du fikk hjelp, lykke til med bilkjøp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...