Zardoz Skrevet 10. september 2002 Del Skrevet 10. september 2002 Besøker denne serveren en gang i blant. Greit nok at det ikke er noen redeemer på serveren, men det som IMHO man _burde_ ha fjernet er amp`en. Javisst kan det være festlig å meie ned med minigunen og få hauger med frags. Og det blir lett å vinne matchen. Men så kjedelig det er i lengden!! Amp er vel det elementet i UT som er minst relatert til skills og sportsånd. Da har jeg faktisk mer sans for at redeemeren er tilgjengelig, fordi det er enda morsommere å jakte på de som vil bruke den. Etter min mening hadde det beste vært å utelate både redeemer og amp, men det spørs vel om admin (og andre) på Gamesurf er enige i dette :smile: Noen synspunkter? Lenke til kommentar
extei Skrevet 10. september 2002 Del Skrevet 10. september 2002 Kunne ikke vært mer enig med deg :smile: Amp ødelegger ffa .... Men det er vel ikke så morro å få en deemer i trynet heller, hehe Lenke til kommentar
Toa Skrevet 10. september 2002 Del Skrevet 10. september 2002 Personlig syns jeg amp er vanvittig kjedelig, og unngår selv å plukke den opp (for å ikke føle meg som en råtten sild innvendig)... Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 10. september 2002 Del Skrevet 10. september 2002 AMP er jo UT sitt svar på quad i quake, og hva hadde quake vert uten quad... dette er noe som hører til spillet(akkurat som redeemer), hater slikt dumme "houserules"... EDIT: så det er redeemer det staves : _________________ Prøv FreeBSD :wink: [ Denne Melding var redigert av: Civilix på 2002-09-10 14:08 ] Lenke til kommentar
Zardoz Skrevet 10. september 2002 Forfatter Del Skrevet 10. september 2002 Quote: Den 2002-09-10 14:06, Civilix skrev:[...]dette er noe som hører til spillet(akkurat som redeemer), hater slikt dumme "houserules"...[...] men hva som hører til spillet blir noe admin velger selv, man har faktisk mulighet til å velge _bort_ amp og redeemer. Ihvertfall er det slik i UT, i Quake vet jeg ikke. Hos noen spillere er det mulig å lage en "gentleman`s agreement" ved å oppfordre å la være å gripe ampen, mange driter i dette og benytter seg av at andre lar det være. Det er dårlig sportsånd, det! Admin er den som bestemmer til syvende og sist, den som bør ta dette ansvaret. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 10. september 2002 Del Skrevet 10. september 2002 det trengs da ikkje meir enn 2 skudd i hodet på ein som har amp amp er ein powerup som har ein svært kort men kraftig effekt shieldbelt er halvannet extra liv men, redeemeren er der for at nybegynnerane skal få sjangs til å drepe nokon Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 10. september 2002 Del Skrevet 10. september 2002 Quote: Den 2002-09-10 14:22, Zardoz skrev:[...]Admin er den som bestemmer til syvende og sist, den som bør ta dette ansvaret.[...] Synes ikke admin av en "3D shooter" spill skal bli opphøyd til en DM/GM, blir for dumt. Seff kansje greit med kammerater på lan, men når man skal holde et profft nivå(som er målet for de fleste?) må man spille med standardsetting(eller de som blir sett på som standard av majoriteten)... Lenke til kommentar
Zardoz Skrevet 10. september 2002 Forfatter Del Skrevet 10. september 2002 det trengs da ikkje meir enn 2 skudd i hodet på ein som har amp - sant, hvis man er så heldig å respawne utenfor rekkevidde. Quote: amp er ein powerup som har ein svært kort men kraftig effektshieldbelt er halvannet extra livmen, redeemeren er der for at nybegynnerane skal få sjangs til å drepe nokon - amp, shield og redeemer er elementer som er med på å skape spenning og dynamikk rundt enkelte geografiske områder i map`en. For min del kunne man godt ha avskaffet alle disse, slik at spillerens taktiske evner (eller mangel på slike) kan komme bedre frem. DM er ikke bare skyte og bli skutt, men også katt-og-mus lek. Jo færre power ups, dess morsommere spill :smile: Civilix: Etter min mening har ikke 3D skyter-communities lavere status enn hos andre sjangere. Ellers tror jeg det er mulig å ha et mangfold av servere hvor man kan ha regler som gir unntak fra standardsettingene. Antageligvis er det ut fra det behovet at det har poppet opp servere som tilbyr settinger med "no redeemer", eller "no shield". _Det_ er noe som admin av en server kan ordne med, og det er noe som er avhengig av admins interesse og preferanser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå