M-WaWe Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Heisann, Vi er en familie på 3 som skal ut på en jorden rundt reise i 1 år. Vi har lyst til å ha en webside som ser stilig ut og som vi kan hvor som helst i verden stikke innom en internett sjappe og oppdatere enkelt og greit. Er ikke så dreven i dette lenger og det er en del år siden jeg sist laget en webside. Tror det skal finnes slik at en får opp ett slags kontroll panel der en bare fyller inn oppdateringene og trykker på f.eks send så lager alt seg selv. Vi har også planer om å bli delvis sponset så det skal forhåpentligvis bli litt reklame på sidene, så sidene må se pene og seriøse ut. Holder også på å sjekke domene, men det er ikke flust som er ledig desverre. Men kan noen anbefale meg noe som er veldig enkelt å sette opp og ikke minst veldig enkelt å bruke. Bør også være mulighet for å skifte litt farger, bilder og tekst. Anybody? Lenke til kommentar
TheGizmo Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Du kan feks bruke http://wordpress.org/ Her logger du deg inn på din egen side for å skrive, du kan selv gjøre alt av endinger underveis. Enkelt og greit. Hvor i verden skal dere innom? Lenke til kommentar
M-WaWe Skrevet 10. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2006 Du kan feks bruke http://wordpress.org/ Her logger du deg inn på din egen side for å skrive, du kan selv gjøre alt av endinger underveis. Enkelt og greit. Hvor i verden skal dere innom? 5418456[/snapback] Slik det ser ut foreløpig så blir det følgende land: Brasil, Argentina, Mexico, Fiji øyene, stillehavsøyene, Australia, singapore, Thailand, Burma, Vietnam, India og Sør Afrika Men er ikke 100% bestemt enda Lenke til kommentar
Sycosis Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Hehe, ikke dårlig:) Hvis du har en någenlunde god beskrivelse om hvordan designet skal være, så kanskje jeg kan hjelpe deg hvis jeg får tid:) Send meg en PM hvis du er interresert. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Publiseringsplatformen Wordpress har ei fjernhosta teneste, slik at du ikkje treng å verken bestille domene eller installere noko sjølv. Alt du treng er å skrive innhaldet. http://wordpress.com/ Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Høres spennende ut. Det er forøvrig også fullt mulig å ordne løsninger som gir deg mulighet til å oppdatere siden for eksempel via en mobiltelefon, dersom det er interessant. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Høres spennende ut. Det er forøvrig også fullt mulig å ordne løsninger som gir deg mulighet til å oppdatere siden for eksempel via en mobiltelefon, dersom det er interessant. 5418633[/snapback] Dette hadde antagligvis vore ganske aktuelt, ja. Eg laga ei slik løysning til Roskildebloggen min. Lenke til kommentar
M-WaWe Skrevet 11. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2006 Høres spennende ut. Det er forøvrig også fullt mulig å ordne løsninger som gir deg mulighet til å oppdatere siden for eksempel via en mobiltelefon, dersom det er interessant. 5418633[/snapback] Høres jo ganske orginalt ut og kan jo være en nødløsning. Tror ikke det er veldig billig å ringe fra stillehavsøyene Lenke til kommentar
M-WaWe Skrevet 11. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2006 Høres spennende ut. Det er forøvrig også fullt mulig å ordne løsninger som gir deg mulighet til å oppdatere siden for eksempel via en mobiltelefon, dersom det er interessant. 5418633[/snapback] Dette hadde antagligvis vore ganske aktuelt, ja. Eg laga ei slik løysning til Roskildebloggen min. 5418767[/snapback] Forklar hvordan du gjør det er du snill! Sender du bare en tekstmelding og til hvilket nummer osv? Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 (endret) Høres spennende ut. Det er forøvrig også fullt mulig å ordne løsninger som gir deg mulighet til å oppdatere siden for eksempel via en mobiltelefon, dersom det er interessant. 5418633[/snapback] Dette hadde antagligvis vore ganske aktuelt, ja. Eg laga ei slik løysning til Roskildebloggen min. 5418767[/snapback] Forklar hvordan du gjør det er du snill! Sender du bare en tekstmelding og til hvilket nummer osv? 5419145[/snapback] Nei, skal du ha ei slik løysing blir det fort litt verre. Eg gjorde rett og slett berre publiseringssystemet mitt tilgjengeleg via WAP. Men eg skjønte at du var bekymra over kostnadane ved langvarig oppkobling i utlandet, og da er denne løysinga ganske uaktuell. Ei eventuell løysing på dette problemet er at du får utvikla ein Java-applikasjon som du kan skrive ferdig innlegget i, før du kobler deg opp mot WAP og sender dataene. Dette må då bli sendt til ein API(http://en.wikipedia.org/wiki/API) som behandler dataene som du sender, for å så poste desse data-a på sida di. Men då kan eg berre seie det med ein gong: Om du skal ha ei slik løysing som er skreddersydd til dine behov, er WAP-kostnadane berre småtteri i forhold. Endret 11. januar 2006 av Henrik Lied Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 evt er det vel mulig å få wap instillinger for det landet man er i? Da vil man ikke trenge å ringe opp norge liksom... Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Så lenge man har tilgang til GPRS trenger man ikke å bekymre seg for tidsbruken imens man skriver meldingen. Da betaler man jo kun for overført data. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Så lenge man har tilgang til GPRS trenger man ikke å bekymre seg for tidsbruken imens man skriver meldingen. Da betaler man jo kun for overført data. 5419943[/snapback] Sant. Evt. bruke Opera Mini, da fungerer det på samme måten sjølv om man ikkje har GPRS. Lenke til kommentar
M-WaWe Skrevet 11. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2006 Høres jo greit ut men lang over midt hode, desverre Er jo ikke det som jeg trenger å fokusere så mye på nå, men når jeg får opp en side så kan jo dette komme etterpå. Det som er viktig er å få laget en side som fungerer 100% og som har ett moderne og innbydende utseende samt med muligheter for enkel oppdatering osv. Så hva gjør jeg nå? Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 (endret) Høres jo greit ut men lang over midt hode, desverre Er jo ikke det som jeg trenger å fokusere så mye på nå, men når jeg får opp en side så kan jo dette komme etterpå. Det som er viktig er å få laget en side som fungerer 100% og som har ett moderne og innbydende utseende samt med muligheter for enkel oppdatering osv. Så hva gjør jeg nå? 5420114[/snapback] Det å kunne skape et design av høg kvalitet er ikkje gjort på ein dag. Det er ikkje gjort på ei veke eingong. Og viss du i tillegg aldri har vore borti dette før, vil du få store problemer her (no offence, men det er ytterst få nybegynnarar som klarer å lage noko presentabelt). Leik deg litt i Adobe Photoshop. Ikkje bruk ein tutorial du finn på ei random photoshopside. Dette ser verre ut enn å bruke Frontpagetemplates. Når du har fått til noko som du er fornøyd med, legg det ut til kritikk her. Her er det alltid hjelp å få. Endret 11. januar 2006 av Henrik Lied Lenke til kommentar
M-WaWe Skrevet 11. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2006 Kan jo også nevne i farten at vi skal ha ett eget domene hvor disse sidene skal være. Har ikke helt bestemt oss hvilket domene vi vil ha men tror det blir ett av disse: www.tellusrundt.no www.klodenrundt.no www.verdenrundt.net www.jordenrundt.info www.jordenrundt.as Har ikke funnet noen andre bedre som er ledige på markedet. Lenke til kommentar
Sycosis Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 www.verdenrundt.net høres fint ut:) Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 (endret) Hadde jordenrundt.net vært ledig, hadde jeg gått for det, men verdenrundt.net høres bra ut. Endret 11. januar 2006 av Agressive Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Evt kan du få noen til å lage siden for deg. Vil tro du kan få en fin side til 1000-2000 kroner. Lenke til kommentar
Iminzilion Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 (endret) En enkel måte er vel å bruke en blogg side. Jeg bruker typepad som jeg betaler for. http://aardal.typepad.com/gullfisk/ Redigering og skriving på bloggen gjøres med eget kontrollpanel på web. edit: doh. såg nå at blogg var nevnt. Men jeg lar bare orginal posten være. Endret 11. januar 2006 av XeLix Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå