ostenxx Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Hei! Jeg får etter en tids spilling opp et popupvindu fra skjermkortdriveren til nVidia om at skjermkortet får for lite strøm og at ytelsen derfor stilles ned "for å unngå skade på systemet". Dette gjør at spill lagger. Jeg har et hovedkort basert på nForce 2 Ultra 400 fra gigabyte. Denne bruker jeg siste driver til (5.10) men ikke ide-driverne som fulgte med, da disse forårsaket en driverkonflikt hvor maskinen ikke bootet windows. Skjermkortet har jeg prøvd to ulike forceware-versjoner til, for å se om det hadde noen betydning (noe det ikke hadde). Av disse inngår siste versjon. Noen som vet hva som kan være årsaken? Jeg har strøm tilkoblet skjermkortet, og strømforsyninga på 550 watt skulle vel klare å forsyne skjermkortet med nok strøm. Strømproblemet forsvinner bare hvis jeg skrur av maskinen, skifter til ny strømkontakt på skjermkortet og starter opp windows på ny. Den dukker bare opp i spill etter en 10 min. Noen som vet hva som er problemet? Hva bør jeg gjøre for å sjekke ut om det er feil på skjermkortet og ikke et eller annet softwarerelatert problem? Hvilket AGP- basert skjermkort i prisklassen 1200- 1500 kr er et like bra/bedre alternativ til det jeg har nå? Hadde Radeon 9500 fra før, og hadde ingen problemer med dette. Håper noen kan hjelpe meg med dette, fordi jeg snart må ta avgjørelsen om jeg skal bruke angreretten/sende det i retur til netshop. Maskinvaren min står under brukerprofilen. Hilsen Øystein Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå