Boralis Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 Palestina utgjør området mellom Jordan og Middelhavet. Palestina ble dominert av filisterne fra ca. 1150 f.Kr., senere av israelitter, assyrere, babylonere, persere, grekere, egyptere og romere. Araberne erobret Palestina i 636 e.Kr., korsfarerne holdt området i 1099-1187, igjen arabisk, deretter tyrkisk 1516-1920. Britisk mandatområde fra 1920, ble i 1947 delt av FN i en jødisk og arabisk stat. Ved Palestinakrigen 1948-49 mellom jøder og arabere fikk Israel store landevinninger, som ble økt ved Seksdagerskrigen 1967. Den palestinske Frigjøringsorganisasjonen, PLO, anerkjent av FN i 1974 som palestinernes talerør, ønsker å opprette en egen palestinsk stat. I 1988 oppgav Jordan formelt sitt krav på den israelskokkuperte Vestbredden, som kan bli en del av en palestinsk stat. Våren 1989 vedtok det Palestinske nasjonalrådet å opprette en regjering med Yassir Arafat som president. I dag lever 2,7 mill. palestinere som flyktninger, ca. 1 mill. av disse bor i leirer på Vestbredden, i Gaza, Jordan, Libanon og Syria. PLO undertegnet fredsavtale med Israel i sept. 1993 som gir begrenset selvstyre i Gaza og i Jeriko og som forutsetter en videreutvikling av palestinernes rettigheter. I en videreføring av avtalen fra september 1995 ble det slått fast at det palestinske selvstyret skal omfatte seks byer og 450 landsbyer på Vestbredden. Den israelske hæren skal omgrupperes, men opprettholder effektiv militær kontroll. I januar 1996 gjennomførte Palestina sitt første demokratiske valg i historien. Valget omfattet Vestbredden og Gaza. Nei den er ikke min egen så her er linken http://www.caplex.net/web/Magazine.aspx?id=9811 Lenke til kommentar
noxeiS Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 Leste noe for ikke så lenge siden om at romerene opprettet navnet "Palestina" som var en vri på "Philistine". Dermed begynner jeg å lure på hvor dette med "palestinere" egentlig kom fra. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 Leste noe for ikke så lenge siden om at romerene opprettet navnet "Palestina" som var en vri på "Philistine". Dermed begynner jeg å lure på hvor dette med "palestinere" egentlig kom fra. 5444011[/snapback] Som jeg skrev på forrige side, det fantes ikke noe folkeslag kaldt palestinere den gang Israel ble opprettet. Det folket som i dag kaller seg palestinere er arabere bosatt i området, og deres etterkommere, og de har tatt navnet i senere tid. Disse araberne har ingen ting med de opprinnelige filistinerne å gjøre. Filistinerne har vært borte siden rundt 1000 før kristus. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Vel hvem som var først kan jeg ikke bevise og hva de kaldte seg kan jeg heller ikke bevise, det som imidlertid er sikkert er at Israel fikk tildelt land og har i ettertid okkupert land fra det som i dag kalles palestinere, men hvem bryr seg egentlig?? Ikke vesten iallefall, og når jeg sier vesten tenker jeg på statsoverhoder rundt omkring. For hadde palestinerne vært regnet av vesten som likeverdige mennesker så hadde denne konflikten vært løst, eller for å snu saken, hadde det vært palestinerne som hadde okkupert israel hadde denne saken vært løst for lengst . Lenke til kommentar
noxeiS Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Palestinerene er egentlig blitt "taken to the cleaners" av de arabiske landene som er rundt Israel. Jødene fikk tildelt land, av FN, men de arabiske landene ville ikke gå med på det, og heller ikke araberene. Og Snekkeren, jeg tror nok man hadde fått mye mer sympati for palestinerene hvis ikke de gikk rundt å drepte israelere i hytt og pine. Ikke minst når nesten alle de arabiske landene i regionen har grenseløs antijødisk propaganda overalt, og folk hjernevaskes til å se på jødene som onde griser og aper som driver hele verden i en omfattende konspirasjon mot det arabiske folk. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Palestinerene er egentlig blitt "taken to the cleaners" av de arabiske landene som er rundt Israel. Jødene fikk tildelt land, av FN, men de arabiske landene ville ikke gå med på det, og heller ikke araberene. Og Snekkeren, jeg tror nok man hadde fått mye mer sympati for palestinerene hvis ikke de gikk rundt å drepte israelere i hytt og pine. Ikke minst når nesten alle de arabiske landene i regionen har grenseløs antijødisk propaganda overalt, og folk hjernevaskes til å se på jødene som onde griser og aper som driver hele verden i en omfattende konspirasjon mot det arabiske folk. 5445548[/snapback] Kan være,men er løsningen mere vold?? Neppe, for som kjent endres holninger fortest med opplysning og gjennom magen. Når jeg sier det slik mener jeg at om palestinerne flest fikk en massiv hjelp fra vesten slik israelerne har fått og de så at dette betydde velstand og mat på bordet hadde vel de ekstreme gruppene tapt makt og terreng, slik det er i dag støtter systemet opp under de som fremmer teror. Lenke til kommentar
noxeiS Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Kan være,men er løsningen mere vold??Nei, men det er jo akkurat det som skjer. Palestinske organisasjoner sikter inn på vold mot Israel, og parti som SV og andre har visst blenderene på når det gjelder dette. Enten det eller så godkjenner de angrep på Israel. Det er nesten som om ideen om ikke-vold gjelder for alt, utenom der Israel er innblandet. Neppe, for som kjent endres holninger fortest med opplysning og gjennom magen.Når jeg sier det slik mener jeg at om palestinerne flest fikk en massiv hjelp fra vesten slik israelerne har fått og de så at dette betydde velstand og mat på bordet hadde vel de ekstreme gruppene tapt makt og terreng, slik det er i dag støtter systemet opp under de som fremmer teror. Sant nok det, men som jeg sa, så informeres ikke palestinere og arabere om noen ting, de hjernevaskes konsekvent til å tro at alt det fæle som skjer i livene deres er pga en omfattende jødisk konspirasjon, mens det er faktisk som oftest de diktaturene som hjernevasker dem som er synderene selv. USA gir penger til den palestinske administrasjonen, men som vi ser hjelper ikke dette særlig mye når pengene ikke blir brukt på riktig måte... Man ser samme tendenser i USA, hvor den svarte befolkningen blir forsøkt hjernevasket av demokrater til å få dem til å tro at alt det ille som skjer med dem er pga en konspirasjon av republikanere for å holde dem fattige, mens det er faktisk demokrater som oftest har makten i de distriktene hvor det er mange svarte. Akkurat som i New Orleans, hvor Bush ble synderen, selv om det var demokrater som faktisk styrte der som ikke gjorde den jobben de skulle ha gjort, og penger som skulle blitt brukt til dikene og all slags mulig annet var brukt på andre ting isteden for i en haug med korrupsjon og tull. Det er enklest for despotiske krefter i Midtøsten til å få befolkningen deres til å se på Israel og jødene som synderen for alt som skjer i livet deres, mens det er faktisk dem som bestemmer over dem som har skylden. Maks utnyttelse av propaganda, med maks effekt. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Nei, men det er jo akkurat det som skjer. Palestinske organisasjoner sikter inn på vold mot Israel, og parti som SV og andre har visst blenderene på når det gjelder dette. Enten det eller så godkjenner de angrep på Israel. Det er nesten som om ideen om ikke-vold gjelder for alt, utenom der Israel er innblandet. Klart siden det var SV, det har ikke slått deg at de tenker i de baner som jeg nevnte ovenfor og at et sted er å begynne med boikott av israel siden de er den suverent største utøvende makt der nede og vi kan ikke akkurat beskylde dem for å ha annstrengt seg for å få fred, heller tvert om så har de okkupert mer og mere land, joda vet de har gitt tilbake deler av Gaza, men det kompanserer de for på vestbredden . Lenke til kommentar
noxeiS Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Klart siden det var SV, det har ikke slått deg at de tenker i de baner som jeg nevnte ovenfor og at et sted er å begynne med boikott av israel siden de er den suverent største utøvende makt der nede og vi kan ikke akkurat beskylde dem for å ha annstrengt seg for å få fred, heller tvert om så har de okkupert mer og mere land, joda vet de har gitt tilbake deler av Gaza, men det kompanserer de for på vestbredden . 5445607[/snapback] De har okkupert mer og mer land, samtidig som de gir tilbake hele landsområder...? SV fortsetter bare samme politikk som FN har ført mot Israel i alle år: ignorer alt som palestinerene gjør, og fordøm alt Israel gjør for å beskytte seg. Dette har ikke løst noe på mange tiår, hvorfor tror man en boikott skulle løse noe mer? Det er bare med på å gi de palestinske terroristene medhold i det de driver på med, siden de aldri får noe kjeft for det de driver med. Som jeg sa, ikke-vold er bare et tema så lenge det ikke handler om Israel eller USA. Israel og USA er alltid kandidater for vold, mens alle andre er det forbudt å gjøre noe vondt med, uansett hva de har gjort. Taliban, Saddam, palestinske terrorister, you name it, de er alle gitt hedret status som ikke-voldskandidater, mens Israel - passer ikke inn på listen. Dette skjønner jeg ikke. Gjør du? Det går ikke an å løse en konflikt som dette ved å bare gjøre en synder ut av en av to sider som begge to har sine svin på skogen. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 De har okkupert mer og mer land, samtidig som de gir tilbake hele landsområder... Riktig de har gitt tilbake deler av gazastripen, men fortsetter sin okkupasjon av nye områder på vestbredden. Noe jeg forøvrig har vist til tidligere . SV fortsetter bare samme politikk som FN har ført mot Israel i alle år: ignorer alt som palestinerene gjør, og fordøm alt Israel gjør for å beskytte seg. Dette har ikke løst noe på mange tiår, hvorfor tror man en boikott skulle løse noe mer? Det er bare med på å gi de palestinske terroristene medhold i det de driver på med, siden de aldri får noe kjeft for det de driver med. Som jeg sa, ikke-vold er bare et tema så lenge det ikke handler om Israel eller USA. Israel og USA er alltid kandidater for vold, mens alle andre er det forbudt å gjøre noe vondt med, uansett hva de har gjort. Taliban, Saddam, palestinske terrorister, you name it, de er alle gitt hedret status som ikke-voldskandidater, mens Israel - passer ikke inn på listen. Dette skjønner jeg ikke. Gjør du? Det går ikke an å løse en konflikt som dette ved å bare gjøre en synder ut av en av to sider som begge to har sine svin på skogen. Hadde det vært stilt klare ultimatum at enten forhandler en seriøs ellers blir det boikott av varer fat /til landet hadde vel viljen til forhandlinger også vert bedre, men hvorfor skal de bry seg når de vet at USA gir dem sin fulle støtte. Og nei det ville ikke gi terrorister støtte for om Israel ofret litt og omså gikk til ensidige fredsavtaler og forhandlinger samtidig som det palestinske folk fikk det bedre økonomisk, ville dette over tid undergrave rekruteringen av nye terrorister for nettop det Israel gjør i dag med å knuse deres økonomi,frata dem et håp om en bedre fremtid, pløye ned åkrene deres rett før innhøsting og sprenge deres brønner , ja nettop dette gir kun grobunn for mere terrorisme . Og hvem gir taliban og Saddam en hedret status som ikke voldskandidater, nå tror jeg du skyter langt over mål. Det går ikke an å løse en konflikt som dette ved å bare gjøre en synder ut av en av to sider som begge to har sine svin på skogen jeg har da heller aldrig hevdet at det er bare en synder her,men problemet er at Israel har okkupert palestinsk jord og ikke motsatt, palestinerne har pr i dag ingenting å tape og dermed er det vel Israel med støtte fra USA som må ta det første steget og virkelig vise at de mener det, selv om det blir vanskelig og kan føre til tap i starten, på sikt er vel det eneste løsningen med mindre de ønsker å ytrydde alle palestinerne . Lenke til kommentar
noxeiS Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Riktig de har gitt tilbake deler av gazastripen, men fortsetter sin okkupasjon av nye områder på vestbredden.Noe jeg forøvrig har vist til tidligere Ja, og jeg tror ikke netto effekt er at Israel tar mer land, men men... Hadde det vært stilt klare ultimatum at enten forhandler en seriøs ellers blir det boikott av varer fat /til landet hadde vel viljen til forhandlinger også vert bedre, men hvorfor skal de bry seg når de vet at USA gir dem sin fulle støtte.Når det bare stilles krav til Israel og ikke palestinerene, er det klart at verken Israel eller USA gidder å være med på det. Og det er alt FN har maktet å gjøre de siste 40 årene, og SV gjør akkurat det samme. Og nei det ville ikke gi terrorister støtte for om Israel ofret litt og omså gikk til ensidige fredsavtaler og forhandlinger samtidig som det palestinske folk fikk det bedre økonomisk, ville dette over tid undergrave rekruteringen av nye terrorister for nettop det Israel gjør i dag med å knuse deres økonomi,frata dem et håp om en bedre fremtid, pløye ned åkrene deres rett før innhøsting og sprenge deres brønner , ja nettop dette gir kun grobunn for mere terrorisme .Den eneste siden som har ofret litt er Israel. De palestinske organisasjonene har ikke måttet gjøre noe som helst, de bare fortsetter sine angrep og gjør hva de vil. Det palestinske folk kunne hatt det kjempebra de, hvis de bare hadde godtatt å bo i et land som heter Israel. Men neida, de ville ha sitt eget land som de aldri hadde før. Herre min hatt... Når det gjelder disse typiske fremstillingene av Israel som onde jævler som ødelegger åkre, sprenge brønner, osv osv, kan du dokumentere noe av dette? Dette er sånne typiske ting man finner i iranske tegneserier for barn... Og hvem gir taliban og Saddam en hedret status som ikke voldskandidater, nå tror jeg du skyter langt over mål.Javel? Var det eller var det ikke demonstrasjoner mot at vold ble brukt mot disse? Give peace a chance! Jeg var faktisk vitne til en fredsdemonstrasjon angående Taliban/Afghanistan på Voss i 2001. Fra det kan jeg nok trekke konklusjonen at det ikke bare var der det var demonstrasjoner om dette. jeg har da heller aldrig hevdet at det er bare en synder her,men problemet er at Israel har okkupert palestinsk jord og ikke motsattDet er ingenting som heter palestinsk jord. Det var aldri et land som het Palestina. Problemet er at araberene ikke ville bo sammen med jødene, men ha landet for seg selv og presse jødene ut. Ville vært som om de svarte i USA skulle tvinge til en løsning hvor de fikk sin egen stat for å bo i helt selv. palestinerne har pr i dag ingenting å tape og dermed er det vel Israel med støtte fra USA som må ta det første steget og virkelig vise at de mener detÅ trekke seg ut av to landsområder er ikke å vise at de mener det? Å gi palestinerene demokratiske valg? At USA gir dem penger?? Neivel, hva mer skal man gjøre mens palestinere sprenger jøder i luften da? Palestinere har ingenting å tape nei, men det er mest fordi de bastant skal ha det slik som de har det. De kunne for lengst alle sammen bodd i et integrert Israel, slik som massevis av andre folkeslag har måttet gjøre gjennom verdenshistorien. Hvorfor de skal behandles noe forskjellig skjønner jeg meg ikke på. Hadde de hatt lyst på et verdig liv, kunne de for lengst ha fått det i Israel, Syria, Jordan, Lebanon, og mange andre steder. selv om det blir vanskelig og kan føre til tap i starten, på sikt er vel det eneste løsningen med mindre de ønsker å ytrydde alle palestinerne .Det er selvfølgelig ikke ønsket deres, de vil jo bare få en slutt på terrorismen mot jødene og få lov til å være i fred i sitt eget land. Palestinerene har ikke fulgt sin del av avtalen, så hvorfor skal Israel strekke seg over bakover? Slutt med terrorangrepene, så får de kanskje litt sympati og forhandlingsmakt. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Når det gjelder disse typiske fremstillingene av Israel som onde jævler som ødelegger åkre, sprenge brønner, osv osv, kan du dokumentere noe av dette? Dette er sånne typiske ting man finner i iranske tegneserier for barn... Nei dette er ikke en iransk tegneserie. For Biddu-området kommer annekteringen av land til muren i tillegg til beslagleggelse av landområder til de omkringliggende jødiske bosettingene og Vei 443 som kun jødiske nybyggere, israelere og internasjonale besøkende får benytte. Følgelig står landsbyene i ferd med å miste avgjørende landområder, som både representerer livsviktig jordbruksjord og omfatter åtte brønner, vannkilder som disse samfunnene er helt avhengige av. http://www.amnesty.no/web.nsf/pages/F56035...1256EA2003276BC Så kan jeg ta med denne for å vise litt av de tapene som er forårsaket av rakettangrepene fra palestinerne. Dermed er 80 palestinere drept på Gazastripen siden Israel innledet sin massive militæroperasjon for å stanse de palestinske rakettangrepene mot Israel. I løpet av de siste fire årene har de upresise palestinske, hjemmelagde rakettene tatt livet av fire israelere. http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/mi...ticle884714.ece Lenke til kommentar
noxeiS Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Nei dette er ikke en iransk tegneserie.Nei, det er Amnesty tegneserie. :!: Ikke akkurat et objektivkilde, men her viser du ikke at brønner og åkre ble ødelagt, bare at Israel skal ha satt opp muren sin slik at åtte brønner ble utilgjengelig for "palestinere". Ikke akkurat den samme påstanden som du kom med istad... Så kan jeg ta med denne for å vise litt av de tapene som er forårsaket av rakettangrepene fra palestinerne.Ja, og så utelater du terroristangrep som angrep på israelske busser, osv. Dessuten er det ofte palestinere som dreper palestinere i slike operasjoner, hvis ikke du har fått det med deg, så har de for lengst begynt å drepe hverandre innad den palestinske siden. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 (endret) Nei dette er ikke en iransk tegneserie.Nei, det er Amnesty tegneserie. :!: Ikke akkurat et objektivkilde, men her viser du ikke at brønner og åkre ble ødelagt, bare at Israel skal ha satt opp muren sin slik at åtte brønner ble utilgjengelig for "palestinere". Ikke akkurat den samme påstanden som du kom med istad... Så kan jeg ta med denne for å vise litt av de tapene som er forårsaket av rakettangrepene fra palestinerne.Ja, og så utelater du terroristangrep som angrep på israelske busser, osv. Dessuten er det ofte palestinere som dreper palestinere i slike operasjoner, hvis ikke du har fått det med deg, så har de for lengst begynt å drepe hverandre innad den palestinske siden. 5446776[/snapback] Her viser du klart din forakt for hva andre sier/mener igjen og nok en gang avviser du linker som blir brukt, atter en gang beviser du ditt sanne jeg med at uansett hva andre skriver så avfeier du det, legges det til linker så avfeier du jaggu de også fordi du vet best, du er hevet over både andre brukere og store verdensomspennende organisasjoner Bare i dette eksemplet var det åtte brønner noe som er avgjørende for dette området iallefall for alle som vet at det er stor mangel på vann i området, men igjen latterliggjør du dette. Jeg viste til tapstallene for rakettene dette har ingenting med selvmordsbomberne å gjøre,men siden disse tallene viste noe du ikke likte vrir du deg bort fra det og vrir alt over på noe annet . Endret 16. januar 2006 av Snekker`n Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 JORDØDELEGGELSER Palestinske bønder på Gazastripen mister stadig mer av jorda si. Israelske bulldosere raserer dyrket mark, tetter brønner og river drivhus for å utvide "sikkerhetssoner" utenfor israelske bosettinger og langs settlernes veier. Slike ødeleggelser brukes også som kollektiv avstraffelse etter geriljaangrep mot settlere og soldater. Siden intifadaen brøt ut har over 16000 mål dyrket mark blitt ødelagt - det vil si rundt ti prosent av all dyrket mark på Gazastripen. http://www.palestina.no/fup/innganger/intifada/intifada.htm Bulldosere inn i Gaza Israelske styrker med stridsvogner og bulldosere krysset i formiddag grensen til Gaza-stripen, ødela dyrket mark og gjennomførte husransakelser. http://www3.nrk.no/nyheter/utenriks/1657009.html Så nå venter jeg bare i spenning på hvordan disse skal avvises og latterligjøres, for fortsatt å drive meg til løgner Lenke til kommentar
noxeiS Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Her viser du klart din forakt for hva andre sier/mener igjen og nok en gang avviser du linker som blir brukt, atter en gang beviser du ditt sanne jeg med at uansett hva andre skriver så avfeier du det, legges det til linker så avfeier du jaggu de også fordi du vet best, du er hevet over både andre brukere og store verdensomspennende organisasjoner Ja, jeg viser forakt for opplagt propaganda og feilaktig informasjon, det har du helt rett i, er ikke noe jeg legger skjul på. For det om Amnesty er en verdensomspennende organisasjon legger dem ikke opp på et gudlig nivå når det gjelder objektivitet og saklighet. Tvert imot, Amnesty har en agenda som de fleste andre organisasjoner her i verden. De klarer gang på gang å uttale seg om Guantanamo Bay, uten at de en eneste gang har vært der selv. Det var tross alt dem som kalte Gitmo for en "gulag", noe av det meste groteske partiske propaganda som har kommet fra dem i nyere tid. Jeg vet at du som SV-forkjemper liker å bruke dem som kilde, men tror du må bare innse at de er ikke objektive i det hele tatt, iallfall i slike kjernesaker som Israel og USA. Dessuten beviste du ikke det du påsto tidligere, som var det jeg skulle fram til. Isteden for å innrømme dette, spiller du denne offerrollen din nok en gang. Blir litt slitsomt. Bare i dette eksemplet var det åtte brønner noe som er avgjørende for dette området iallefall for alle som vet at det er stor mangel på vann i området, men igjen latterliggjør du dette.Nei, jeg latterliggjør din påstand om at Israel bombet brønnene, åkre, og masse annet. Her viser du jo at det var ikke det som skjedde i det hele tatt, men at de sperret noen brønner inne på sitt eget område, og dette er informasjon som kommer fra Amnesty, som ikke akkurat er upartiske når det gjelder Israel og palestinerene. Jeg viste til tapstallene for rakettene dette har ingenting med selvmordsbomberne å gjøre,men siden disse tallene viste noe du ikke likte vrir du deg bort fra det og vrir alt over på noe annet .Nei, jeg opplyste bare om at du prøvde å få det til å se ut som Israel dreper 80 palestinere for hver 4. israeler som ble drept, som er en ganske feilaktig fremstilling av virkeligheten. Jeg ettersøker bredere perspektiv og et helhetlig bilde av situasjonen, ikke småbiter som du legger ut for å bevise deg. Jeg har da ikke nektet for at Israel har drept palestinere som svar på angrep, har jeg det? Jeg syns det er merkelig at du sier at jeg "vrir" på ting når jeg bare opplyser om at du bare dekker et veldig unyansert bord. http://www.palestina.no/fup/innganger/intifada/intifada.htmKildekritikk ja, det kan du. Så nå venter jeg bare i spenning på hvordan disse skal avvises og latterligjøres, for fortsatt å drive meg til løgner Vel, nok en gang så beviser du ikke din opprinnelige påstand. Den var: pløye ned åkrene deres rett før innhøsting og sprenge deres brønner Du har vist at israelske styrker har kjørt inn på grensen til Gaza med bulldozere, som førte til at noe dyrket jord ble ødelagt, men ikke at dette var rett før innhøsting. Sprengning av brønner at du ikke påvist i det hele tatt. Og informasjonen skrevet i NRK? Hvem var kilden til det? Bulldosere og israelske spesialenheter, støttet av stridsvogner, kjørte 1 km inn over grensen til den palestinsk-kontrollerte Gaza-stripen. Spesialstyrker fra den israelske hæren har tatt kontroll over et område nær Gaza by, ifølge palestinske sikkerhetskilder. Nei, sier du det. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Vel, nok en gang så beviser du ikke din opprinnelige påstand. Den var: Men når du så finner bevis i netste sitat så er ditt svar. Og informasjonen skrevet i NRK? Hvem var kilden til det? QUOTE Bulldosere og israelske spesialenheter, støttet av stridsvogner, kjørte 1 km inn over grensen til den palestinsk-kontrollerte Gaza-stripen. Spesialstyrker fra den israelske hæren har tatt kontroll over et område nær Gaza by, ifølge palestinske sikkerhetskilder. Nei, sier du det. Nok en gang viser du din utrolige arroganse overfor andre,med atter en gang å avvise beviset, ikke fordi du er istand til å bedømme om det er korrekt eller ei men fordi din arroganse overskygger alt annet en det du mener er rett. Herre gi meg styrke Lenke til kommentar
noxeiS Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Snekkeren, du har ikke bevist at brønner ble sprengt, og heller ikke at Israel ødela åkre "rett før innhøsting". Det sa ikke NRK, gjorde de det? Nei. Give me a break. Slutt å lek et offer når du egentlig bare sipper fordi du ikke klarer å bevise dine egne påstander som er bare anti-Israel propaganda. Og syns du det var å gå for langt for meg å vise at NRKs kilde var palestinere? Nå jeg skal høre om anklager mot Israel som skal ha skadet palestinere, vil jeg helst høre det fra nøytale hold, ikke fra palestinerene selv. Men du har visst en annen oppfatning av kildekritikk. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Nå jeg skal høre om anklager mot Israel som skal ha skadet palestinere, vil jeg helst høre det fra nøytale hold, ikke fra palestinerene selv. Men du har visst en annen oppfatning av kildekritikk. 5448265[/snapback] Hvem er, i dine øyne, nøytrale i denne saken? Lenke til kommentar
noxeiS Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Hvem er, i dine øyne, nøytrale i denne saken? For å sette det på spissen, hadde du godtatt en forklaring fra Bush-administrasjonen om oppførselen til Bush når du ikke hadde tilgang til noe annet? :!: Liksom, palestinske myndigheter påstår et eller annet som Israel skal ha gjort. Tror du på dem, når du vet at de er partiske og har noe å vinne på å fremstille Israel som onde? Nei, man trenger bekreftelse på det de sier fra andre hold. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå