Gå til innhold

Iran brøt atom-segl, hva nå ?


Anbefalte innlegg

Om USA og vesten hadde kommet med samme trusler/ultimatum overfor Nord Korea som det de gjør overfor Iran i dag kan du være sikker på at pipen hadde fått en annen lyd og Nord Korea hadde ganske sikkert kommet med betydelig sterkere utsagn enn det Iran i dag gjør .

5445591[/snapback]

Hvilke ultimatum og trusler har USA og vesten kommet med mot Iran da? Er det ikke heller Iran som gang på gang har blånektet alle diplomatiske forsøk, akkurat slik som Nord-Korea har gjort? Er det ikke Iran som nektet å komme på møter i FN og IAEA? Har du lyst å oppsummere konkrete og ubetinget trusler som Iran har fått fra Vesten?

5445594[/snapback]

 

Nå gidder jeg ikke bla opp linker her (får eventuelt ta det senere)

Men det trues med sikkerhetsrådet, med boikott av landet, ja sogar har vel bombing vært nevnt selv om det er via israel, for om det er israelerne som eventuelt skulle utføre det betyr det at den er godkjent av USA, akkurat på samme måte som om sør korea sammen med USA kom med samme utspill til NK.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå gidder jeg ikke bla opp linker her (får eventuelt ta det senere)

Men det trues med sikkerhetsrådet, med boikott av landet, ja sogar har vel bombing vært nevnt selv om det er via israel, for om det er israelerne som eventuelt skulle utføre det betyr det at den er godkjent av USA, akkurat på samme måte som om sør korea  sammen med USA kom med samme utspill til NK.

5445603[/snapback]

 

Eh, så du sidestiller å fjerne et land fra kartet med det å nevne Iran til sikkerhetsrådet fordi de ikke holder avtalene med IAEA? Javel...

 

Bombing har aldri blitt nevnt fra offisielle hold fra noen i "Vesten", heller ikke Israel. Vesten har ikke truet Iran med noe slags angrep eller vold, som du ikke helt klarer å innrømme her. Iran, derimot, har gikk ganske klart uttrykk for at de ønsker å fjerne Israel fra kartet, at jødeutryddelsen var oppspinn, og en rekke andre ting. Dette kan ikke sammenlignes med en Kim Jong Il som leker viktig ved å si at HVIS USA invaderer, så skal de få svi for det. Det samme har Chavez sagt, selv om USA aldri har snakket om å invadere de landene.

 

Iran er på et helt annet plan fordi de går til direkte trusler mot Israel.

Lenke til kommentar
Dette kan ikke sammenlignes med en Kim Jong Il som leker viktig ved å si at HVIS USA invaderer, så skal de få svi for det.

 

Truer med å angripe USA

 

Nord-Korea advarer nå USA mot å sende flere tropper til området. På tirsdag sa talsmenn for USA at Washington vurderer å øke de militære styrkene i Stillehavet. Nord-Korea tar det som et tegn på at en krig mot Irak ikke vil stoppe amerikanerne fra å forsøke å stanse landets atomvåpenprogram.    - USA sier at etter Irak er det vår tur, sier visedirektør Ri Pyong-gap i det nordkoreanske utenriksdepartementet til den britiske avisen The Guardian. Han sier at landet ikke kommer til å sitte og vente på å bli angrepet.

 

Men vi har våre mottiltak. Preventive angrep er ikke bare USAs eksklusive rett.
:hmm::hmm:

 

http://www.dagbladet.no/nyheter/2003/02/06/360822.html

 

Som du ser,det dreier seg om samme sak,nemmelig å stanse et lands atomvåpenprogramm :innocent:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Eh ja, men Nord-Korea bruker dette som grunnlag for å legitimere utsagnet:

 

[quoate] USA sier at etter Irak er det vår tur

 

Selvsagt har ikke USA sagt dette, og Nord-Korea leker offer, som jeg sa. Iran sa heller ingenting om preventiv krig, som er noe helt annet enn å bare ubetinget angripe et annet land.

Lenke til kommentar

Eh ja, men Nord-Korea bruker dette som grunnlag for å legitimere utsagnet:

 

[quoate] USA sier at etter Irak er det vår tur

 

Selvsagt har ikke USA sagt dette, og Nord-Korea leker offer, som jeg sa. Iran sa heller ingenting om preventiv krig, som er noe helt annet enn å bare ubetinget angripe et annet land.

5445683[/snapback]

 

Nå begynner jeg å bli temmelig lei av å bevise det ene utsagnet etter det andre for deg, for så å få standardsvaret ditt "det tror ikke jeg" eller "det har de ikke sagt"

nå er det vel på tide at du begynner å dokumentere dine utsagn slik du forlanger av andre eller så bør du ærlig talt trekke deg ut av debatten, for kun å komme med misskreditt til andre uten å kunne vise til noe håndfast, kalles kverulering :thumbdown: Og det er desverre noe du driver med i flere tråder her :cry:

Lenke til kommentar
Snekker'n, du siterte jo nettopp noe som motsier det du selv påstår:

 

"Nord-Korea advarer nå USA mot å sende flere tropper til området."

5446106[/snapback]

 

Ja NK advarer usa mot å sende flere tropper å blande seg inn i deres atomvåpenprogram og så sier han følgende om de gjør det

"Men vi har våre mottiltak. Preventive angrep er ikke bare USAs eksklusive rett."

 

Altså jeg viser her til at NK truer usa akkurat det som det var spurt om, nemmelig at NK har truet usa.

jeg kan ikke fatte at jeg da motsier meg selv .

Lenke til kommentar
Eh, du påsto noe, jeg ville at du skulle dokumentere det, det kunne du ikke og dokumenterte noe annet som faktisk motbeviste det du sa, og nå er du sur på meg. Alrighty then.

5446780[/snapback]

 

Som sagt så var det jeg siterte for å bevise at NK hadde kommet med trusler overfor usa,noe du benektet .

Fikk du det???

Lenke til kommentar
Altså jeg viser her til at NK truer usa akkurat det som det var spurt om, nemmelig at NK har truet usa.

jeg kan ikke fatte at jeg da motsier meg selv .

Ja, men NK har jo betingelser for dette, som du viste til. NK har ikke bare sagt, hey, Sør Korea skal fjernes fra kartet. De har spilt offer rollen, akkurat som jeg sa lenge siden. De sier med andre ord at store stygge USA må la de være i fred, ellers! Det er ikke det samme som å komme med ubetinga trusler. Det er forskjellen mellom defensive trusler og offensive trusler. Klarer du å se den forskjellen?

Lenke til kommentar
Altså jeg viser her til at NK truer usa akkurat det som det var spurt om, nemmelig at NK har truet usa.

jeg kan ikke fatte at jeg da motsier meg selv .

Ja, men NK har jo betingelser for dette, som du viste til. NK har ikke bare sagt, hey, Sør Korea skal fjernes fra kartet. De har spilt offer rollen, akkurat som jeg sa lenge siden. De sier med andre ord at store stygge USA må la de være i fred, ellers! Det er ikke det samme som å komme med ubetinga trusler. Det er forskjellen mellom defensive trusler og offensive trusler. Klarer du å se den forskjellen?

5446819[/snapback]

 

Tja når sa Iran at Israel burde slettes fra kartet,var ikke det da israel begynte å bry seg med deres atomvåpenprogram :hmm:

Lenke til kommentar
Iransk propaganda som vises for barn i Iran:

http://www.shampoon.com/playvideo/503/Iran...Cartoon/480/640

5435171[/snapback]

Herrgud for en propoganda... Helvete på jord!

5435745[/snapback]

Ok først av alt, denne filmen var bare trist. Synes den illustrerte veldig godt hva en familie som ikke hadde noe med krigen før generelt gjør i et troende muslimsk og stolt land. Til de som mener dette er en propaganda-film, javel, nmen da mister dere det nøytrale aspektet, nemlig at den forteller en "fiktiv" historie om en muslimsk sønn som tar hevn på noen som har drept familien hans.

 

Bare for å bidra litt..

Til sak nr.2, (og hei igjen noXeiS :p ) hvorfor nevner du hele tiden av Iran er den som har gått ut og sagt at Israel burde fjernes, Hitlers jødeutryddelse ikke eksisterte osv?? Alle med hodet på rett plass (ja, til og med broren min på 16) vet at presidenten av Iran holder en fiktiv viktig politisk posisjon i Iran. Alle vet jo at presteordenen holder den virkelige makten i Iran. Dermed blir det litt vel teit å si at Iran er de som blir representert ved at en PR-kåt "president" sier noe idiotisk..

Lenke til kommentar
Tja når sa Iran at Israel burde slettes fra kartet,var ikke det da israel begynte å bry seg med deres atomvåpenprogram  :hmm:

5446930[/snapback]

Nei, men så er det ikke akkurat hemmelig hva slags antijødisk propaganda vises på statlige media i Iran, heller. Det blir sagt mye stygt innad Iran som ikke alltid kommer i medias søkelys. Ekstreme muslimer som Irans styre har rett og slett lyst å utrydde jødene. Dette er ganske så kjent for alle, akkurat som alle visste at Hitler hadde et bein å plukke med jødene.

 

Så får vi se om vi gjentar samme feil vi gjorde i 1930-tallet hvor man bare var naiv og overså hva som skulle skje.

 

Og daniel_984, det er så klart ikke presidenten av Iran som "styrer" landet, men presteskapet hadde virkelig ikke latt den idioten gå rundt og si alt det han sier uten at de hadde akseptert det selv. Hva vet vi om at han kanskje har fått ordre om å gjøre det? Vi vet iallfall at hvis presidenten gjorde noe som presteskapet ikke likte, så har de metoder for å ta fra han makten. Det er ikke et uhell at den nåværende iranske presidenten tok over for en mer moderat president - det skal hisses opp til krig og jihad med Israel og Vesten.

Lenke til kommentar
Nei, men så er det ikke akkurat hemmelig hva slags antijødisk propaganda vises på statlige media i Iran, heller. Det blir sagt mye stygt innad Iran som ikke alltid kommer i medias søkelys. Ekstreme muslimer som Irans styre har rett og slett lyst å utrydde jødene. Dette er ganske så kjent for alle, akkurat som alle visste at Hitler hadde et bein å plukke med jødene.
Javel, dette var nytt for meg. Egentlig kanskje det du prøvde å si er at de er veldig veldig lik Hitler?? De har også lyst på verdensherredømme etc etc..? Høres i mine ører ut helt tullete dette her. Men ikke glem å gi fra deg kilder på dette med uttrydding av jøder da (med unntak av presidentens utsagn). Isåfall legger jeg meg flat.

 

Og daniel_984, det er så klart ikke presidenten av Iran som "styrer" landet, men presteskapet hadde virkelig ikke latt den idioten gå rundt og si alt det han sier uten at de hadde akseptert det selv. Hva vet vi om at han kanskje har fått ordre om å gjøre det? Vi vet iallfall at hvis presidenten gjorde noe som presteskapet ikke likte, så har de metoder for å ta fra han makten. Det er ikke et uhell at den nåværende iranske presidenten tok over for en mer moderat president - det skal hisses opp til krig og jihad med Israel og Vesten.
Såfint at du har svaret da. Ikke glem å informer FN om dette da de helt sikkert har lyst å få vite om slik info og kildebruk..
Lenke til kommentar
Javel, dette var nytt for meg. Egentlig kanskje det du prøvde å si er at de er veldig veldig lik Hitler?? De har også lyst på verdensherredømme etc etc..? Høres i mine ører ut helt tullete dette her. Men ikke glem å gi fra deg kilder på dette med uttrydding av jøder da (med unntak av presidentens utsagn). Isåfall legger jeg meg flat.

Ta deg en tur innom her du: http://www.memri.org/iran.html

 

At de i Iran nå legger ut på turne for å motbevise jødeutryddelsen burde egentlig være et ganske godt tegn på hva de syns om jøder, og hva de vil oppnå. Jeg kan ikke gjøre annet enn føre deg til vannet, nå kan du velge å drikke det om du vil.

 

Såfint at du har svaret da. Ikke glem å informer FN om dette da de helt sikkert har lyst å få vite om slik info og kildebruk..
FN er nok ganske obs på dette, men det er fint lite de vil gjøre med det siden de ønsker å unngå maktbruk til syvende og sist. Kofi Annan leker jo buddies med den iranske presidenten, mens han skal motbevise jødeutryddelsen....

 

Retorikken brukt av Iran, og nå Chavez i Venezuela, er nesten prikk lik den til Hitler. Jødene gjøres om til en svær trussel som må bekjempes, en svær konspirasjon som må ødelegges. Dette er old school Hitler og Mein Kampf.

 

Den mer moderate president ble utbyttet med den nye, og vi ser hva det har ført til - økt aggresjon og retorikk mot Israel, trusler med atomanleggene, stanset samarbeid med FN, EU, og IAEA, og ikke minst et nytt forbud mot vestlig musikk!! :cry:

 

Men som jeg sier, bare ta en kikk gjennom MEMRI for å høre dem snakke i sine egne ord.

 

http://www.memri.org/iran.html

Lenke til kommentar

Ikke glem Europa selv midt i middelalderen. Heksejakt på jødene er gammelt nytt, men jeg har ikke tro på at de fører en politikk for å uttrydde jødene nei. At de derimot bruker dette til sin egen politiske agenda for å vinne støtte og finne en felles syndebukk blant befolkningen har jeg ingen tvil om, men å gå fra politisk snakk til noe mer er ganske mye.

Lenke til kommentar
Ikke glem Europa selv midt i middelalderen. Heksejakt på jødene er gammelt nytt, men jeg har ikke tro på at de fører en politikk for å uttrydde jødene nei. At de derimot bruker dette til sin egen politiske agenda for å vinne støtte og finne en felles syndebukk blant befolkningen har jeg ingen tvil om, men å gå fra politisk snakk til noe mer er ganske mye.

5448354[/snapback]

 

Leste du MEMRI? :ermm:

Det samme hørte man om Hitler på 1930-tallet... Var mange nazier som trodde han bare kødda litt med alt det der om å utrydde jødene og slikt... At det bare var en sånn propagandagreie for å få støtte fra folket... Men skitt, så gjorde han det faktisk og!

 

Når Iran bruker akkurat samme retorikk som Hitler brukte, for nå å motbevise jødeutryddelsen for så å gjøre eksistensen av Israel til en slags løgn, ja, tror vi ser hvor dette skal hen.

Lenke til kommentar
Ikke glem Europa selv midt i middelalderen. Heksejakt på jødene er gammelt nytt, men jeg har ikke tro på at de fører en politikk for å uttrydde jødene nei. At de derimot bruker dette til sin egen politiske agenda for å vinne støtte og finne en felles syndebukk blant befolkningen har jeg ingen tvil om, men å gå fra politisk snakk til noe mer er ganske mye.

5448354[/snapback]

 

Leste du MEMRI? :ermm:

Det samme hørte man om Hitler på 1930-tallet... Var mange nazier som trodde han bare kødda litt med alt det der om å utrydde jødene og slikt... At det bare var en sånn propagandagreie for å få støtte fra folket... Men skitt, så gjorde han det faktisk og!

 

Når Iran bruker akkurat samme retorikk som Hitler brukte, for nå å motbevise jødeutryddelsen for så å gjøre eksistensen av Israel til en slags løgn, ja, tror vi ser hvor dette skal hen.

5448391[/snapback]

 

Det er vel ikke Iran som sådan som bruker denne retorikken,men landets president, ja det kan høres ille ut at landets president sier noe slik,men når en vet at han kun er presteskapets marjonett og at det er de som i realiteten styrer landet,blir det hele satt i et litt annet lys.

Og nei jeg forsvarer ingen av hans uttalelser men jeg frykter dem heller ikke på samme måte som om de kom fra en president med reell makt.

Når det er sagt så må vi heller ikke glemme at vi har gruperinger og partier i vesten som faktisk har forfektet samme syn som Hitler i mange år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...