Gå til innhold

Felles lagringsdisk for XP og Ubuntu

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor ville ext2 eller reiserfs være et bedre valg? Hadde det vært ren linuxtilgang så ok. Men siden den skal brukes i windows, og de ext2 "adapterene" jeg har vært borti i windows ikke har vært heeeelt patente, så ville jeg gått for fat32. Min erfaring tilsier at linux har bedre fat32 støtte enn windows har ext2/reiser støtte.

-C-

Lenke til kommentar
Ja det er noe jeg har lurt på. Jeg må skrive inn passordet mitt veldig ofte for å kunne gjøre ting, noe som er veldig irriterende. Hvordan kan jeg fjerne det for godt?

5422174[/snapback]

Det er en grunn til at all mulig spyware installerer seg "helt uten videre" på windows. Å kjøre med administrator-rettigheter er en DÅRLIG ide :)

Lenke til kommentar
hvis det er en extern HDD så ville jeg ha brukt FAT32 for at det støttes av Windoze, Mac og Linux uten extra drivere. Altså å gi disken til en beskjent og få den tilbake noen extra gb tryngre er enklere.

5429623[/snapback]

Sant nok, men på den annen side er FAT32 et komplett makkverk av et filsystem. Så dersom det er snakk om store partisjoner, og de skal inneholde viktig data, er det kanskje lurt å satse på ext3 likevel.

Lenke til kommentar
hvis det er en extern HDD så ville jeg ha brukt FAT32 for at det støttes av Windoze, Mac og Linux uten extra drivere. Altså å gi disken til en beskjent og få den tilbake noen extra gb tryngre er enklere.

5429623[/snapback]

Du har altså ikke gjort det? Jeg skjønner det, for du ville fort oppdaget at Windows ikke vil støtte det - ihvertfall var det det som hendte meg. Den partisjonen var lagd med gparted. Siden windows ikke kan lage fat32 partisjoner større enn 32GB, følte jeg at ext2 bar et bedre valg - mye p.g.a at det faktisk fungerte... :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...