Gå til innhold

Hvor mye bråker Lepont?

Anbefalte innlegg

Lurer på å bytte min enermax 350 med en lepont strømforsyning for å sette det på 1500rpm og få en stille strømforsyning.

Har noen lepont strømforsyning i bruk og kan si noe om hvordan den bråker evt. ikke bråker så hadde det vært fint.

Si også noe om hvordan støynivået er på de ulike nivåene og i daglig bruk.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

> Lurer på å bytte min enermax 350 med en lepont

> strømforsyning for å sette det på 1500rpm og

> få en stille strømforsyning.

Enermax har da greie strømforsyninger. Hvorfor ikke bare bytte vifte, og enten koble fra thermistoren eller sette på en stillbar motstand?

Se http://www.silentpcreview.com under Mods & Projects.

Selv har jeg bare en gammel Pentium2 som ikke krever så mye kjøling, slik at viften i strømforsyningen er den eneste viften. Etter at jeg byttet til en Papst 12 dB(A) vifte og flyttet thermistoren er det bare en svak tikking fra viftens glidelager. (og litt brumming fra harddisken og litt elektrisk humming fra skjermen). PCen fungerer helt fint med den lille luftflyten. Du trenger forresten ikke to vifter, så hvis du har en Enermax med to vifter kan du jo bruke kun den som er på luftinntaket, slik at den lille støyen som blir igjen fra viften kommer lenger inn i maskinen. Skal du eksperimentere litt så kan det kanskje være greit å bruke en kraftigere vifte en Papst 12 dB(A) i starten.

Lenke til kommentar

Jeg har nettopp innstallert en Lepont 550W strømforsyning og jeg syns den støyer for mye. Nå er den dog plassert ganske nær CPU'en så jeg skal flytte den litt høyere i toweret og se om viftene regulerer seg noe lavere. De to manuelle hastighetene er uaktuelle å bruke. De støyer enda mer.

Lenke til kommentar

Har nå hatt en liten operasjon der eg flytta termometeret litt.

Lå i en limklump mellom to kobberdingser så ikke rart det ble varmt.

Flytta den nå slik at den ligger i hjørnet rett ved på-knappen. Der ligger den litt i bakkant så der blir det sikkert varmt nok for å kjøre fornuftig temp-justering uten at varmere deler lider.

Støynivået har sunket en god del :smile:

hmm så slapp jeg å bytte strømforsyningen :smile:

Får legge penger i en stille kjøling til skjermkortet mitt. Ati 8500... noen gode ideer?

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-22 16:53, skrev Stonescream:

Får legge penger i en stille kjøling til skjermkortet mitt. Ati 8500... noen gode ideer?

Nei egentlig ikke, bortsett fra vannkjøling da. Men jeg lurte på om det er hull for montering av ribbe på ATI'en din? Min har det ikke, å det irriterer meg..

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-22 16:53, skrev Stonescream:

Har nå hatt en liten operasjon der eg flytta termometeret litt.

Lå i en limklump mellom to kobberdingser så ikke rart det ble varmt.

Flytta den nå slik at den ligger i hjørnet rett ved på-knappen. Der ligger den litt i bakkant så der blir det sikkert varmt nok for å kjøre fornuftig temp-justering uten at varmere deler lider.

Støynivået har sunket en god del :smile:

hmm så slapp jeg å bytte strømforsyningen :smile:

Ja, nå har jeg utført en lignende operasjon på min Lepont 550 Watter. Temp.måleren lå limt mellom to kjøleribber. Den løsnet jeg og la den rett ut i lufta. Da ble viftestøyen straks mer overkommelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...