Gå til innhold

Merkelig problem med Hitachi 80GB SATA 300GB/s

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har nylig gått til anskaffelse av to Hitachi 80GB disker for å få en liten performanceboost ved å kjøre dem i raid 0. Hadde en 250GB 7200.8 Seagate fra før.

Installasjonen gikk tilsynelatende som smurt. Fikk høyere scores i HDD benchmarks som ATTO og HD Tach. Merket også stor forskjell i oppstartstida til WindowsXP samt bedre respons på desktoppen generelt.

Problemet kom etter jeg installerte all time favorittspillet Quake III CPMA(promode). Dette er jo ikke noe maskinkrevende spill nå lenger, og det kjørte silkesmooth på Seagate'en. Men på raiden hakker det som F... :mad: Alle instillingene er de samme (brukt den samme configen siden cpma 1.32 kom ut i mai 2005) Har prøvd alt jeg kan tenke på;

-reinstallert Q3, prøvd alt av instillinger

-reinstallert raiden og Windows med alt fra 16K til 64K stripe size

-Spilt fra den gamle installasjonen på Seagate'en mens raiden er kobla til; sinnsyk

hakking, kobler jeg fra raiden funker det perfekt!!??

-Prøvd forskjellige SATA kabler og strømkabler til diskene

-Prøvd alle SATA kontrollerne på hovedkortet

Vil også legge til at det ikke er FPS drops som forårsaker hakkinga, ligger fjellstøtt på 125FPS i alle tilfellene. Kjører nå med kun 1 Hitachi disk kobla til (ingen raid) - samma problem. Er det virkelig mulig?! Har selfølgelig testa diskene for feil, og finner ingenting.

Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...