Gå til innhold

Lese samme mail på to pc er dette mulig ?

Anbefalte innlegg

Har hørt noe om at man kan lese samme mail på to pc.

Har satt opp en bærbar pc i stua som jeg ønsker og sjekke min mail på hver kveld. Har også en pc i garagen der jeg driver mitt lille firma med samme e-mail adressen som på den bærbare. Mitt ønske er og kunne lese mailen inne på den bærbare pc, men at den ikke sletter automatisk mailen på serveren til tele2 når jeg leser den inne men at jeg også får mailen på pc som står i garagen og da skal den slettes den på serveren.

Er dette mulig !

Bruker Windows XP og Outlook Express

ISP Tele2

Hilsen Kåre

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er bare å gå inn på oppsettet for email kontoen i Outlook Express på den bærbare og legge inn at mailen ikke skal slettes fra serveren. Den vil da ikke bli slettet før du har lest mailen i garasjen.

Jeg bruker ikke OE til mail for tiden, så jeg kan ikke si nøyaktig hvor du skal gå, men det er omtrent slik:

Verktøy/kontoer/E-post. Velg kontoen, egenskaper, avansert. Der finner du en opsjon for å ikke slette mail fra server når du leser den. Hvis du velger det på den bærbare vil mailen ligge på serveren til du leser den i garasjen.

Du må huske å ikke ha den opsjonen på begge maskinene, ellers vil plassen din på serveren bli full etterhvert, og du vil ikke motta flere eposter.

Edit: oops. Hårek hadde visst allerede gitt et godt nok svar...

Endret av Mythos
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...