rubme Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Hei. Vet ikke helt hvor jeg skal poste dette men prøver her siden det er ett grafikk problem. Mod kan vel flytte hvis ønskelig. Trenger hjelp fra kyndige personer denne gangen, derfor spør jeg dere. Problemet: Sommeren 2005 bygde jeg en gamer-pc (trur en kan kalle det det, er ikke så flink med hardware.) Husker ikke helt, men den kostet meg ca 17000-20000 kroner. Den fungerer utmerket og er veldig stabil bortsett fra i spill, 3d spill (bf2, sims2, bf1942, COD2 ect. Grafikken flyter liksom ut av kontroll og fargene er helt feil samt fargede "ringer" overalt (se vedlegg) Har googlet litt og funnet ut at det muligens er "tearing" jeg erfarer. Hva gjør jeg? Hva har jeg: Hovedkort, Asus A8N-SLI Deluxe. Skjermkort, GeForce 7800GTX GS Gainward. Minne, Patriot 2048MD CL2-3-2-5. Prosessor, AMD 3700+ San Diego. Skjerm, ViewSonic vx924 19". ' HD, 250gig sata2. Strømforsyning, 480w. Alt er orginalt, ikke overklokket noe. Hva har jeg prøvd; Har prøvd å byttet driver på skjermkortet og skjerm opp til flere ganger. Har prøvd alle oppløsninger på skjerm og på spill. Har prøvd med 60 hz, 75 hz. Har kjørt med 0x, 2x, 4x, 8x og 16x AF og 0x, 2x, 2xQ, 4x og 8xS AA. Har kjørt med Vertical sync på av, programstyrt og på. Både prøvd analog og digital kabel fra kortet til skjerm. Kjørte en 3DMark05 og fikk 8220. Sier meg ikke så mye, men det er vel midt på treet. Lett kjedelig at en pc som hovedsaklig skal brukes til spill ikke yter i spill. Tror selve harwaren skal være god nok til å kjøre de spill jeg spiller, så det nå nok være noe som er feil. Som sagt køpte jeg dataen i sommer. Delvis fra netshop og delvis fra komplett. Er det noen av dere som har noen tips til meg, kan det fikses? Må jeg kjøpe nytt eller må jeg bare finne meg i at grafikken er så dårlig. Er det noe mer info dere trenger så spør. Vennligst hilsen Rubme Lenke til kommentar
gamerman Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Hei. Vet ikke helt hvor jeg skal poste dette men prøver her siden det er ett grafikk problem. Mod kan vel flytte hvis ønskelig. Trenger hjelp fra kyndige personer denne gangen, derfor spør jeg dere. Problemet: Sommeren 2005 bygde jeg en gamer-pc (trur en kan kalle det det, er ikke så flink med hardware.) Husker ikke helt, men den kostet meg ca 17000-20000 kroner. Den fungerer utmerket og er veldig stabil bortsett fra i spill, 3d spill (bf2, sims2, bf1942, COD2 ect. Grafikken flyter liksom ut av kontroll og fargene er helt feil samt fargede "ringer" overalt (se vedlegg) Har googlet litt og funnet ut at det muligens er "tearing" jeg erfarer. Hva gjør jeg? Hva har jeg: Hovedkort, Asus A8N-SLI Deluxe. Skjermkort, GeForce 7800GTX GS Gainward. Minne, Patriot 2048MD CL2-3-2-5. Prosessor, AMD 3700+ San Diego. Skjerm, ViewSonic vx924 19". ' HD, 250gig sata2. Strømforsyning, 480w. Alt er orginalt, ikke overklokket noe. Hva har jeg prøvd; Har prøvd å byttet driver på skjermkortet og skjerm opp til flere ganger. Har prøvd alle oppløsninger på skjerm og på spill. Har prøvd med 60 hz, 75 hz. Har kjørt med 0x, 2x, 4x, 8x og 16x AF og 0x, 2x, 2xQ, 4x og 8xS AA. Har kjørt med Vertical sync på av, programstyrt og på. Både prøvd analog og digital kabel fra kortet til skjerm. Kjørte en 3DMark05 og fikk 8220. Sier meg ikke så mye, men det er vel midt på treet. Lett kjedelig at en pc som hovedsaklig skal brukes til spill ikke yter i spill. Tror selve harwaren skal være god nok til å kjøre de spill jeg spiller, så det nå nok være noe som er feil. Som sagt køpte jeg dataen i sommer. Delvis fra netshop og delvis fra komplett. Er det noen av dere som har noen tips til meg, kan det fikses? Må jeg kjøpe nytt eller må jeg bare finne meg i at grafikken er så dårlig. Er det noe mer info dere trenger så spør. Vennligst hilsen Rubme 5417644[/snapback] Kjøpe nytt ? Nei , du må retunere. Om noen ikke hjelper deg med dette. Har du sjekket teperaturen ? Lenke til kommentar
rubme Skrevet 10. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2006 Temperaturen er bra på skjermkort. Likker på 38 grader. Lenke til kommentar
wiak Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 hvilke instillinger og hvilke drivere? prøv å reinstall driverne til skjermkortet vis det er fremdeles der da må du returnere det Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Ser ut som problemet ditt ligger i selve skjermkortet. Prøv skjermkortet i en annen pc , eventuelt hos en kompis og se om problemet oppstår der også, om det ikke gjør det så kan du trygt utelukke skjermkortet. *Mulige problemkilder : *Systemminnet. *Cpu. *Hovedkort. Lenke til kommentar
rubme Skrevet 10. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2006 Driveren jeg bruker nu er 81.98. Har prøvd all forskjellige innstillinger, like ille på alle. Kjører nu 1280x1024 32bit, 60hz. Rubme Lenke til kommentar
rubme Skrevet 10. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2006 Ser ut som problemet ditt ligger i selve skjermkortet.Prøv skjermkortet i en annen pc , eventuelt hos en kompis og se om problemet oppstår der også, om det ikke gjør det så kan du trygt utelukke skjermkortet. *Mulige problemkilder : *Systemminnet. *Cpu. *Hovedkort. 5417877[/snapback] Systemminne? Er det ram? Lenke til kommentar
Mats J. Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Ja, systemminne er RAM. Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Kan være at RAM på skjermkortet blir for varmt? Lenke til kommentar
rubme Skrevet 11. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2006 Kan være at RAM på skjermkortet blir for varmt? 5418360[/snapback] Hvordan kan jeg sjekke temperaturen der? Lenke til kommentar
halmejenssen Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Kan være at RAM på skjermkortet blir for varmt? 5418360[/snapback] Hvordan kan jeg sjekke temperaturen der? 5419094[/snapback] Hei ser du har problemer,ser ut som skjermkortet ikke er heilt med skjekk at det står orntlig nede i porten du kan å laste ned everest home så får du skjekket tempraturene vist du ikke har hele oversikten angående tempraturene Lenke til kommentar
rubme Skrevet 11. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2006 Hei ser du har problemer,ser ut som skjermkortet ikke er heilt med skjekk at det står orntlig nede i porten du kan å laste ned everest home så får du skjekket tempraturene vist du ikke har hele oversikten angående tempraturene 5419117[/snapback] Har prøvd å reinnstallere det uten videre hell. Skal prøve å sjekke ut everest home når jeg kommer hjem fra jobb i dag. Prøblemet er hele tiden, også minutter etter jeg har startet opp. Vet ikke hvor fort slike ting varmes opp, men en skulle jo tru det skjedde gradvis. Rubme Lenke til kommentar
_ziggy_ Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Ser for meg ut som at skjermkortet ditt er defekt. Ser akkurat ut som det som skjer hos meg når jeg overklokker skjermkortet mitt for mye (geforce 6600 GT) men det forsvinner igjen når jeg klokker det ned igjen da. Selv om du aldri har overklokket kortet ditt er det sikkert en fabrikasjonsfeil med det. Prøv som en annen her inne sa å sett kortet i en annen maskin, da ser du jo med en gang om det er der feilen ligger, og kan jo da bare returnere det. Lenke til kommentar
rubme Skrevet 11. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2006 Ser for meg ut som at skjermkortet ditt er defekt. Ser akkurat ut som det som skjer hos meg når jeg overklokker skjermkortet mitt for mye (geforce 6600 GT) men det forsvinner igjen når jeg klokker det ned igjen da. Selv om du aldri har overklokket kortet ditt er det sikkert en fabrikasjonsfeil med det. Prøv som en annen her inne sa å sett kortet i en annen maskin, da ser du jo med en gang om det er der feilen ligger, og kan jo da bare returnere det. 5419166[/snapback] Takk for all hjelp så langt, setter pris på det. Skal prøve å teste i en annens maskin. Håper det er kortet som er u/s. Rubme Lenke til kommentar
MetaBaron Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Du kan faktisk og prøve på å underklokke minnet på skjermkortet - senke det med en 200MHz eller så - om det ikke genererer feil da, ja da veit du at minnet på gfx-kortet ikke virker som det skal. Lenke til kommentar
rubme Skrevet 13. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2006 Hei. Vil bare takke de som hjalp meg; Mange Takk.. Det er skjermkortet mitt som er u/s. Har prøvd med ett 7800GT og da fungerer alt helt fint. Noen som har noen erfaringer med å bytte kort? Kjøpte kortet hos komplett.no for ett halvt år siden. Bør jeg ringe å snakke med de først? Det er like originalt som det alltid har vært, aldri overklokket. Rubme. Lenke til kommentar
MetaBaron Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 Prat med komplett først ja. De har jo returordning der. Link. Lenke til kommentar
_ziggy_ Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Ja, jeg fikk en defekt prosessor fra komplett engang. Jeg bare sendte det tilbake sammen med et returskjema hvor jeg skrev at den var defekt. Regner med at du vil ha et nytt kort i retur så da bare skriver du det. Jeg skrev dengang at jeg ville bare ha pengene tilbake, siden jeg ikke ville vente til jeg fikk en ny i retur da, gikk uten problemer det. Lenke til kommentar
Cubicle Dude Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Ser ut som artifacts. Mulig en pipeline er defekt. Du bør returnere kortet! Ellers kan du laste ned riva tuner her Guru3d.com for så å deaktivere (krever noe testing og leting) pipelines. (samme måte som de som aktiverer pipelines på 6800LE kort altså softmod!) Ciao Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå