Gå til innhold

Pc'n kutter når mobilen ringer...! HVORFOR?!?!?

Anbefalte innlegg

Hei..

Har problemer med at pc'n kutter av og til om mobilen ringer, får sms/mms eller bare kommuniserer med nettet (hører sånn "mobillyd" via tv'n) når den ligger nerme pc'n.. Ekstra ille er det når sidedøra på kabinettet er av..

Hvorfor? Kan det være at det har noe med strømforsyningen å gjøre?

Eller bare "er det sånn"? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en Nokia 6680... Og kjerringa en Samsung D500.. Skjer med begge telefonene!

Det skjer ikke når telefaen ligger oppå pc'n.. men ved siden...

Kan noen av dere andre prøve å åpne pc'n å holde telefonen rett ved siden av å så ringe til den? Bare for å sjekke om det samme skjer, eller om det kun er min pc som er mongo...

Lenke til kommentar

Skjedde meg meg også, broren min har en gammel Nokia tlf, (men ganske foruten sin tid, men er litt utdatert nå), så satt han å spillte et teit spill på pcen min, så ringer den forbanna tlfen hans, og maskina mi slår seg av, så hører jeg: XXX(navnet mitt :p), maskina di slo seg av!

Han kan 0 og niks om pc nesten.

Dette er jo den dårlige hwen min da, men :p, er fattig gutt:

512mb 133 ram, xp 2000+(palomino), og foruten en gammel IDE 5400RPM, GF2 MX400.

Lenke til kommentar
Se i BIOS om du finner noe som heter 'FSB Spread Spectrum', og gi tilbake melding om hva den står på og hvilke valg som er mulige.

Har du overklokket?

5423424[/snapback]

Er ingenting som heter det i biosen min gitt...

Har ikke overklokket nei... Skal se meg rundt etter en biosoppdatering nå, da jeg skal klokke den opp etterhvert...

Lenke til kommentar

Da har du kanskje ikke fult tildekt med metall på siden? Muligens plexiglass etc.? I såfall er da ikke kabinettet ditt fult skjermet sett fra siden, og signalene mobilen din mottar kan virke inn på f.eks. hovedkortet. Når den ligger oppå er det svært få som ikke har fult tildekt med metall der, og det vil derfor være nok skjerming.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...