834HF42F242 Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Så et band som ble oppløst i 1973, har veldig mye til felles med moderne moterock-band? Jeg skjønner f**** ikke hvorfor sammenligningen ble gjort... Mangel på kunnskap, rett og slett. Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 The Stooges var ikke punk. De var et hard rock-band. 5423427[/snapback] Tja...de regnes jo av veldig mange som blant forløperne til 70-tallets punk, men stilmessig har de vel mer hardcore i seg, kanskje..? Moterock er det det derimot definitivt ikke. Lenke til kommentar
RastaXP Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Å si "White Stripes", "The Strokes", "The Hives" og "The Stooges", er det samme som å si "Radiohead", "Smashing Pumpkins", "The Flaming Lips" og "Black Sabbath". Noen som ser hvem som ikke passer inn? The Stooges hadde noen skikkelig rå album, spesielt de tre første: The Stooges (1969), Fun House (1970) og Raw Power (1971). Dette er ikke akkurat easy listening, og noe moterock er det iallefall ikke. Raw Power kan røske ballene av selv hardbarka tøffinger som headcleaver. Så når vi snakker om The Stooges, snakker vi helt annen type musikk enn The Hives. Makan til slakk kunnskap hos enkelte folk. Edit: lord_vivec9? Din mening? Okey... Lukt på denne: "Gåte var et veldig bra Jazz-band" <-Feil? Ja, men ifølge deg kan man jo bare mene det. 5423261[/snapback] Urk, vet du hva moterock er? Det er fjortiser som går rundt og hører på alt av rock som er litt "nyskapende", deriblant The Stooges. Derfor ser jeg disse bandene i samme rekke. Og jeg liker heller ingen av dem. Jazz og Iggy Pop er forsåvidt kvalitets musikk, men The Stooges, det er for bråkete for meg. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Det var mange band med punk-retning på den tiden, og The Stooges gikk nok mot den typen sjanger ja. Men David Bowie, Lou Reed, The Velvet Underground osv. dannet vel nærmest en egen uttrykksform, da de hadde veldig mye til felles og jobbet en del på kryss med hverandre. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 (endret) Urk, vet du hva moterock er? Det er fjortiser som går rundt og hører på alt av rock som er litt "nyskapende", deriblant The Stooges. 5423516[/snapback] Herregud! Er de fortsatt nyskapende, de som ga ut sin siste plate i 1973? Edit: Iggy Pop er forsåvidt kvalitets musikk5423516[/snapback] Iggy Pop er jo The Stooges og omvendt. Du må sette deg ned å lese i musikkhistoriebøkene. Endret 11. januar 2006 av anth Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Liker ikke Techno/trance, rap, hip-hop og listepop. Klarer heller ikke skikkelig hard black-metal (Dimmu Borgir funker, Emperor osv er for hardt og "bråkete"!) Lenke til kommentar
RastaXP Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Jøssemann! "Nyskapende", blant fjortisene! Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 lord_vivec9: Ro ro, New Kids On The Block-skapfetish-mann. Du har jo vist at du ikke vet hva The Stooges var. Vedgå dine feil... Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Klarer heller ikke skikkelig hard black-metal (Dimmu Borgir funker, Emperor osv er for hardt og "bråkete"!) 5423557[/snapback] Mao. du liker egentlig ikke black metal da Dimmu Borgir knapt kan kalles black metal. (De er en mye mer radiovennlig versjon av det...) Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Rune Rudberg er ikke akkurat noe jeg hører på hele dagen. Ikke listepop, techno og sånn heller. Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Klarer heller ikke skikkelig hard black-metal (Dimmu Borgir funker, Emperor osv er for hardt og "bråkete"!) 5423557[/snapback] Mao. du liker egentlig ikke black metal da Dimmu Borgir knapt kan kalles black metal. (De er en mye mer radiovennlig versjon av det...) 5423590[/snapback] Nei, Dimmu er ikke vanlig black. Det er vel heller Symphonic Black metal, og det er vel kanskje derfor jeg liker det! Lenke til kommentar
RastaXP Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Iggy Pop er jo The Stooges og omvendt. Du må sette deg ned å lese i musikkhistoriebøkene. 5423552[/snapback] Ja, men klarer fortsatt ikke og høre likheten i I Wanna Be Your Dog og Lust For Life, eller Nightclubbin'. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Det er Iggy Pop and The stogges som spiller Lust for Life. Så da er jo hele den skiva også moterock ifølge deg... Eller har du et filter som fjerner bandet slik at du bare sitter igjen med vokalen? Må jo være vanskelig å likeIggy Pop ettersom du ikke kan fordra The Stooges.... Paradokset er et faktum! Lenke til kommentar
RastaXP Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 (endret) Argh! Moterock eller ei, det er ikke fin musikk og fjortiser digger det. BASTA! The Stooges uten Iggy Pop er metallisk bråk. Det kan du jo høre selv! Endret 11. januar 2006 av lord_vivec9 Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Det er vel heller Symphonic Black metal, og det er vel kanskje derfor jeg liker det! 5423643[/snapback] Emperor, Anorexia Nervosa, osv blir kalt symphonic black metal, da de har typisk black metal tromming, riffing og vokal blandet med symfoni. Dimmu Borgir har riktignok røtter i black metal ettehvert så begynte det å blande in mye annet inn i musikken sin og det er mindre og mindre black metal igjen. Ikke at dette er så veldig negativt, selv synes jeg det er kult at Dimmu gjør sin egen greie... Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Hvor er The Stooges representert uten Iggy Pop? Og hvis jeg forteller deg at en tenåring hører på et av dine favorittband, vil du da begynne å misslike bandet? Beklager å måtte si det, Lord, men du fremstår som noe umoden i et sådan utsagn som "...og fjortiser digger det. BASTA!" Lenke til kommentar
RastaXP Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Som Carl Ivar sier: Nå, må du slutte med disse løgnaktige påstandene dine. Svarer til Verste musikken som finnes, og da sa jeg jo i mitt tidligere innlegg at smaken er som baken. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Det har du rett i, men du må passe på å ha rot i fakta når du påstår ting. Du har nemlig kommet med en del feilaktige påstander, og sagt at påstandene er din personlie mening. Det henger ikke helt på greip vet du. Lenke til kommentar
RastaXP Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Det er ikke en feilaktig påstand at The Stooges sees på som nyskapende i moterock miljø, men du har kanskje aldri vært borti noe sånt. Men..men.. nå slutter vi der. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 At DB gjør sin egen greie er meget bra syns eg, det skiller dem en god del ut ifra det Norge ellers eksporterer av metal Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg