Gå til innhold

Verste musikken som finnes!

L@sse

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Å si "White Stripes", "The Strokes", "The Hives" og "The Stooges", er det samme som å si "Radiohead", "Smashing Pumpkins", "The Flaming Lips" og "Black Sabbath". Noen som ser hvem som ikke passer inn?

The Stooges hadde noen skikkelig rå album, spesielt de tre første: The Stooges (1969), Fun House (1970) og Raw Power (1971). Dette er ikke akkurat easy listening, og noe moterock er det iallefall ikke. Raw Power kan røske ballene av selv hardbarka tøffinger som headcleaver.

Så når vi snakker om The Stooges, snakker vi helt annen type musikk enn The Hives. Makan til slakk kunnskap hos enkelte folk.

Edit: lord_vivec9? Din mening? Okey... Lukt på denne: "Gåte var et veldig bra Jazz-band" <-Feil? Ja, men ifølge deg kan man jo bare mene det.

5423261[/snapback]

Urk, vet du hva moterock er? Det er fjortiser som går rundt og hører på alt av rock som er litt "nyskapende", deriblant The Stooges. Derfor ser jeg disse bandene i samme rekke. Og jeg liker heller ingen av dem.

Jazz og Iggy Pop er forsåvidt kvalitets musikk, men The Stooges, det er for bråkete for meg.

Lenke til kommentar
Urk, vet du hva moterock er? Det er fjortiser som går rundt og hører på alt av rock som er litt "nyskapende", deriblant The Stooges.

5423516[/snapback]

Herregud! Er de fortsatt nyskapende, de som ga ut sin siste plate i 1973?

Edit:

Iggy Pop er forsåvidt kvalitets musikk

5423516[/snapback]

Iggy Pop er jo The Stooges og omvendt. Du må sette deg ned å lese i musikkhistoriebøkene.

Endret av anth
Lenke til kommentar
Klarer heller ikke skikkelig hard black-metal (Dimmu Borgir funker, Emperor osv er for hardt og "bråkete"!) :hmm:

5423557[/snapback]

Mao. du liker egentlig ikke black metal da Dimmu Borgir knapt kan kalles black metal. (De er en mye mer radiovennlig versjon av det...)

Lenke til kommentar
Klarer heller ikke skikkelig hard black-metal (Dimmu Borgir funker, Emperor osv er for hardt og "bråkete"!) :hmm:

5423557[/snapback]

Mao. du liker egentlig ikke black metal da Dimmu Borgir knapt kan kalles black metal. (De er en mye mer radiovennlig versjon av det...)

5423590[/snapback]

Nei, Dimmu er ikke vanlig black. Det er vel heller Symphonic Black metal, og det er vel kanskje derfor jeg liker det! :hmm:

Lenke til kommentar

Det er Iggy Pop and The stogges som spiller Lust for Life. Så da er jo hele den skiva også moterock ifølge deg... Eller har du et filter som fjerner bandet slik at du bare sitter igjen med vokalen?

Må jo være vanskelig å likeIggy Pop ettersom du ikke kan fordra The Stooges.... Paradokset er et faktum!

Lenke til kommentar
Det er vel heller Symphonic Black metal, og det er vel kanskje derfor jeg liker det! :hmm:

5423643[/snapback]

Emperor, Anorexia Nervosa, osv blir kalt symphonic black metal, da de har typisk black metal tromming, riffing og vokal blandet med symfoni. Dimmu Borgir har riktignok røtter i black metal ettehvert så begynte det å blande in mye annet inn i musikken sin og det er mindre og mindre black metal igjen. Ikke at dette er så veldig negativt, selv synes jeg det er kult at Dimmu gjør sin egen greie...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...