Gå til innhold

Verste musikken som finnes!

L@sse

Anbefalte innlegg

Moterock som White Stripes, The Strokes, The Hives, The Stooges

5420370[/snapback]

4 vidt forskjellige band. Black og Progressiv Metal er mye mer stereotypisk, og mange ganger overdrevet i effektbruk slik at lytterne blir for bortskjemte. Alt annet høres tamt ut etterpå, og da forstår jeg godt at de kan overse gode rockeband.

Men men. Du, forresten: Hva i alle dager gjør The Stooges i den sammenligningen din? Har du noen gang hørt The Stooges? Å kalle det for moterock, er det samme som å kalle Høst for popdronning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Black metal er veldig stereotypisk ja, da alle bandene jobber mot å få den samme "black metal sounden". De forandrer seg litt da de stadig prøver å finne denne, men forskjellen er ikke så stor.

Men progrresiv metal. Please, si meg likheten mellom Dream Theater og Arcturus?

Lenke til kommentar
Moterock som White Stripes, The Strokes, The Hives, The Stooges

5420370[/snapback]

4 vidt forskjellige band. Black og Progressiv Metal er mye mer stereotypisk, og mange ganger overdrevet i effektbruk slik at lytterne blir for bortskjemte. Alt annet høres tamt ut etterpå, og da forstår jeg godt at de kan overse gode rockeband.

Men men. Du, forresten: Hva i alle dager gjør The Stooges i den sammenligningen din? Har du noen gang hørt The Stooges? Å kalle det for moterock, er det samme som å kalle Høst for popdronning.

5420615[/snapback]

Det er nå min mening mot din mening. Lite du kan gjøre med det, for baken er todelt. Ja, har hørt The Stooges og det går i samme moterock rekke som de andre (White Stripes osv.). Dessuten kan det fint kalles moterock, da alle de "kule" fjortizene hører på det.

Lenke til kommentar
Moterock som White Stripes, The Strokes, The Hives, The Stooges, The Ditt og The Datt. Kjedelig, og bæljete musikk som høres ut som om den er blitt innspilt i en kakeboks.

5420370[/snapback]

de går nok under moterock alle disse bandene, men de har ganske varriert musikk. men for all del. sleng med the killers så har du lista over alle bandene som virkelig burde brenne! the shags er ingen ting i forhold!

Lenke til kommentar

Å si "White Stripes", "The Strokes", "The Hives" og "The Stooges", er det samme som å si "Radiohead", "Smashing Pumpkins", "The Flaming Lips" og "Black Sabbath". Noen som ser hvem som ikke passer inn?

The Stooges hadde noen skikkelig rå album, spesielt de tre første: The Stooges (1969), Fun House (1970) og Raw Power (1971). Dette er ikke akkurat easy listening, og noe moterock er det iallefall ikke. Raw Power kan røske ballene av selv hardbarka tøffinger som headcleaver.

Sammen med Iggy Pop lagde de i 1977 de to fantastiske skivene Lust for Life og The Idiot. Foruten den ihjelspilte sangen "Lust for Life", er dette også ganske rå musikk som er svært lite tilgjengelig for almennmannen. Låten "Dum Dum Boys" (som ga navnet til et ikke så ukjent norsk band) er ganske bra, og albumene byr på flere psykedeliske og kreative sekvenser.

Så når vi snakker om The Stooges, snakker vi helt annen type musikk enn The Hives. Makan til slakk kunnskap hos enkelte folk.

Edit: lord_vivec9? Din mening? Okey... Lukt på denne: "Gåte var et veldig bra Jazz-band" <-Feil? Ja, men ifølge deg kan man jo bare mene det.

Endret av anth
Lenke til kommentar
Blackmetal/deathmetal er smertefullt å høre på

5423299[/snapback]

Å si at det er dårlig blir som å si at fks. en skrekkfilm eller en film forteller en grusom historie er dårlig. Mye ekstremmetall handler jo faktisk om smerte.

Lenke til kommentar
Å si "White Stripes", "The Strokes", "The Hives" og "The Stooges", er det samme som å si "Radiohead", "Smashing Pumpkins", "The Flaming Lips" og "Black Sabbath". Noen som ser hvem som ikke passer inn?

5423261[/snapback]

ja, stemmer det. men jeg ville alikevel klassifisert musikken til stooges som moterock. kanskje ikke for 20. år siden, da ville jeg nok kalt de punk, men nå som denne moterocken har vokst seg stor og fet, vil jeg si at de går mer under den sjangere enn punk.

edit:

ok, jeg gjenntok meg selv gjennom hele posten

Endret av headcleaver
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...