Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

worklog 91 volvo 240TIC "Prosjekt gRåtass"


kentsor

Anbefalte innlegg

Høres bra ut dette, kentsor!

 

Når får du den igjen? fint du skal lakke spoileren og :)

5857992[/snapback]

 

han regna med at det tok ett par tre dager. mangla folk om dagen, så han kunne ikke si helt sikkert. men bedre med ett bra resultat enn stressarbeid, så skal ikke mase på han.

ja, fant ut at den ville se lavere ut forfra med lakka spoiler.

Endret av kentsor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Veldig pen 240, kentsor. De tåkelysa du har der, har du ordnet hull på de selv eller fikk du taki en fanger for tåkelys? HAr lyst til å få taki meg fanger med plass for tåkelys.

5860804[/snapback]

 

bare skjørt hull med hullsag. poppa fast spredera i nederste kanten på spoilern og satt støttestag opp i karosseriet. veldig enkelt. og ja, ser bra og cleant ut. det styggeste man kan montere på en 240 er jo firkanta lamper under fangern. (syns ihvertfall jeg=)

Lenke til kommentar
Veldig pen 240, kentsor. De tåkelysa du har der, har du ordnet hull på de selv eller fikk du taki en fanger for tåkelys? HAr lyst til å få taki meg fanger med plass for tåkelys.

5860804[/snapback]

 

bare skjørt hull med hullsag. poppa fast spredera i nederste kanten på spoilern og satt støttestag opp i karosseriet. veldig enkelt. og ja, ser bra og cleant ut. det styggeste man kan montere på en 240 er jo firkanta lamper under fangern. (syns ihvertfall jeg=)

5863055[/snapback]

syns nå det er litt tøft og jeg:

 

nf1.gif

 

Det er riktignok en Bross-fanger, men..

Lenke til kommentar

jo med bross frontspoilern og lampene innfellt er det ikke gærnt. mente med orginalspoilern jeg :D

 

har forresten fått nyss om billige sperrer å importere ifra statene, så skal sjekke opp litt mer rundt det.

 

fant noen baklysglass på nettet nå. detta syns jeg var pent.. lurer på om det er en bestilling i emmning her

post-91628-1144096564_thumb.jpg

Endret av kentsor
Lenke til kommentar
jo med bross frontspoilern og lampene innfellt er det ikke gærnt. mente med orginalspoilern jeg :D

 

har forresten fått nyss om billige sperrer å importere ifra statene, så skal sjekke opp litt mer rundt det.

 

fant noen baklysglass på nettet nå. detta syns jeg var pent.. lurer på om det er en bestilling i emmning her

5863322[/snapback]

De der er ganske pene ja, litt opp og ned på fargen på bilen om de passer syns jeg men.. Men stor sjangs for at de passer på din! Kan finne et bilde av en som har de..

 

Truetrac sperre du snakker om forresten?

 

edit: bildet:

IMG_0597.jpg

Endret av ZyreX
Lenke til kommentar

da kjøpte jeg meg en 240 til idag. koksgrå 88mod. bytter ut dem delene jeg vil ha med mine egne, eu-godkjenner og selger videre. litt problemer med minnekortet i tlf, så får ikke lagt ut bilder av den enda, men det kommer.

 

og anngående de hvite glassene jeg tenkte på å bestille bak, blir nok ikke det no av... har jo allerede lakkert ryggelyset rødt... hehe. må nok kjøpe nye rød/hvite komplette om en stund. men haster ikke. helrødt er jo like kult... syns jeg da.. hehe

Endret av kentsor
Lenke til kommentar

det er en fin dag.... hehe, får tilbake 18lapper på skatten. så da blir det tarox-bremser, sperre og polyrethan foringer iløpet av sommern... :dribble:

 

snakka forresten med lakkerern idag. bilen blir ikke klar før tidligst lørdag.

Overbooking og mangel på folk mente han. lite å få gjort med, men alikevel :cry:

 

Var innom martins å handla nye hjulmuttere til spacera. og senterkoppene og offsetringene fikk jeg igår, så da får jeg på felga før skjærtorsdag.

Endret av kentsor
Lenke til kommentar
Har hørt at bakaksler som har vært på 240 varebiler er ekstremt sterk mtp hvor mye hestekrefter den tåler gjennom seg, denne bilen har jo forsterket fjæring og slikt for å tåle mere vekt :)

Kanskje en ide, hørte bare om en som nevnte nettopp det.

5873101[/snapback]

Pleier å sitte en 1031-aksling på de bilene, de er de sterkeste ja..

Men er bare to typer, 1030 og 1031..

Lenke til kommentar

Dum? jaja... :ohmy:

 

Vel på tide med å legge ut noen bilder av 240'n igjen nå vel.

 

nå er den lakkert. Lakka listene over frontlampene, frontspoiler, bagasjelokk med vinge, høyre bakdør og høyre skinke. lakkerern klarte å glemme å lakke speila, så det får han ta senere. har også bytta listene under vinduene, disse har av forrige eier blitt voldtatt av en ståliskrape, så dette hjalp betraktelig, de nye var helt strøkne. de gamle hadde i tillegg begynt å skale av, så så ikke ut som sagt.

 

Og leste i avisene på fredag, at nå kommer sola, så da måtte jo 18tommera på, angra imidlertid noe når jeg sto på strømmen med snø til over felgkanten.. :whistle:

Ble seende litt høy ut med felga, så må slippe den litt ned i ræva etterhvert. her er ihvertfall sånn bilen ser ut nå, så da kan dere bedømme selv...

 

:w00t:

post-91628-1144541840_thumb.jpg

post-91628-1144541937_thumb.jpg

Endret av kentsor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...