Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

worklog 91 volvo 240TIC "Prosjekt gRåtass"

kentsor

Anbefalte innlegg

:D Da har jeg montert det nye bagasjelokket, og satt på grp A vingen. Trur kanskje jeg må få tak i heveklossa til den vingen, syns den ble litt for lav. Får se hvordan det blir når jeg får lakkert den. Ska lakke speil, frontspoiler, høyre skinke og h.bakdør.

Så noen v70R emblemer lå ute på qxl for salg. fikk tilslag på dem. Så på bagasjelokket blir det bare stående Volvo R. :thumbup:

post-91628-1142711297_thumb.jpg

Endret av kentsor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ingenting er så vakkert som biler med forskjellig farger på karosseriet. ;) Blir sikker bra etter lakking.

5774638[/snapback]

kjempelekkert.. ser ut som den røysa...

Men så lenge den ikke blir gående sånn for lenge er det jo framgang det også. håper det blir til at jeg kan sette på dem nye sommerfelga den dagen den kommer tilbake fra lakk... da blir det liksom mye framgang på en dag... lol :thumbup:

Lenke til kommentar

Dagens volvo-gjerning

Satt inn nye autogauge-metere. hivd ut voltmeteret og turtelleren fra biltema og tess turbotrykksmåleren. Og satt inn turbotrykk og turtall fra Autogauge. Dashbordet ble mye ryddigere og mindre iøyenfallende. Fornøyd :thumbup:

Fikk også ryddet i bagasjen. satt på plass alle orginale tepper, deksler og den strikken over reservehjulet. Virker som en bagatell den strikken, men drit irriterende når den ikke er der.

post-91628-1142796679_thumb.jpg

post-91628-1142796870_thumb.jpg

Endret av kentsor
Lenke til kommentar
:cry: og dagen endte i å henge i stropp bak en chevy tilbake til garaget. Når vi flytta over injectionsystemet over på turbomotorn, så mangla vi en sperreplugg som sperra for vannkjølinga til det gamle innsuget. trudde vi hadde klart å lage en patent som funka der, men nei... Den pluggen kom i full fart ut, og med tilsvarende med frostvæske. Må ta av innsuget og gjenge opp den kanalen å få skrudd i en skrue med gjengesikring. så får vi se om det duger

post-91628-1142797388_thumb.jpg

Lenke til kommentar

hehe.. den stroppen til reservehjulet har jeg ikke lenger, og det er sinnsykt irriterende..

Og, trodde du hadde 52mm turteller jeg, som jeg.. mye bedre.

og, hvorfor '86+ bagasjelokk? Kan jo ikke ha Grp. A-vingen på det lokket, må ha sånt som jeg har da, det var jo slik det var orginalt ;) men men, er helt greit det..

Lenke til kommentar
hehe.. den stroppen til reservehjulet har jeg ikke lenger, og det er sinnsykt irriterende.. 

Og, trodde du hadde 52mm turteller jeg, som jeg.. mye bedre.

og, hvorfor '86+ bagasjelokk? Kan jo ikke ha Grp. A-vingen på det lokket,  må ha sånt som jeg har da, det var jo slik det var orginalt ;) men men, er helt greit det..

5779478[/snapback]

Nei, har ikke den orginale nei. og når jeg først har behovet for ekstra metere så hadde ikke det blitt no bra uansett.

anngående bagasjelokket, så har jeg tenkt tanken på å sette på ett gammalt lokk, men blir feil med panseret også. trur jeg bare stter på heveklosser på gruppe avingen og lever med det slik det er.... :tease:

pokker ta, nå begynte jeg å tenke. sku jeg bytta panser og lokk tru...

Kunne du ikke holdt munn zyrex? lol :hmm:

Endret av kentsor
Lenke til kommentar

*ler*

hehehe.. Du skulle hatt mitt stuk, veit du.. flatnose, flathood og "flatt baggasjelåkk".. Det som er den rette 240-stilen ;)

dog, jeg skal ha på 850R-vingen, så sånn sett skulle jeg ha hatt '86+ lokket.. Men har sjekka litt, og det ser pent ut med det på mitt og..

Ser forresten du har ei oljekanne baki der ja ;) alle 240er har visst det :whistle: hehe, kjekt å ha syns jeg, selv om min ikke bruker olje.. sist jeg sjekka, hadde jeg kjørt 1500 kilometer uten at jeg kunne se utslag på målepinnen.. :dontgetit:

Lenke til kommentar
*ler*

hehehe.. Du skulle hatt mitt stuk, veit du.. flatnose, flathood og "flatt baggasjelåkk".. Det som er den rette 240-stilen ;)

dog, jeg skal ha på 850R-vingen, så sånn sett skulle jeg ha hatt '86+ lokket.. Men har sjekka litt, og det ser pent ut med det på mitt og..

Ser forresten du har ei oljekanne baki der ja ;) alle 240er har visst det :whistle: hehe, kjekt å ha syns jeg, selv om min ikke bruker olje.. sist jeg sjekka, hadde jeg kjørt 1500 kilometer uten at jeg kunne se utslag på målepinnen..  :dontgetit:

5780074[/snapback]

For jævlig å bygge bil bakover i tid da. Vanligvis setter man jo på nyere deler, hehe.

Nei, det er frostvæske. den gamle motorn lakk i tettninga til vannpumpa denna motorn bruker ikke olje eller frostvæske, dvs så lenge sperrepluggen er på plass, :roll:

Lenke til kommentar
Apropos Volvo 240, så forresten en annen 240 i dag.

På høyresiden der det skal stå f.eks DL, GL eller GLE, hadde eieren av bilen byttet om så det stod ELG

Lo godt jeg da ja :lol:

5783498[/snapback]

Sånt liker jeg. Kjørte rundt med en god porsjon humor og en god porsjon selvironi han da :!: selv hadde jeg en kompis, det også en 240., som hadde felg import klistremerke i bakruta. en annen kompis fjerna f'en, men det brøy han seg lite om.. dermed: :!: Elg-Import. :D

Lenke til kommentar

Dagens events:

Bestillt sperreplugg til toppen hos volvo. måtte hentes fra gøteborg, så får den ikke før imorgen.

Vært innom Pedersen racing å kjøpt Torpedostag (stag fra torpedovegg til støtdempertårn) og spacere.

Levert felga til Dekkpartner i ski til montering.

Avtalt tid med lakkerern anngående lakkering. 3april

:D

Lenke til kommentar
Hvilken farge blir det på bilen da?

Litt moro med elger, ikke sant :p

5788735[/snapback]

elg er kanskje en mer passende modellbeskrivelse enn gle, ingen sportsbil sånn i utgangspunktet, hehe. Jo, ser absolutt humorn i en elg :D

Skal ikke bytte farge. nå skal jeg bare dellakere litt. er en bulk i høyre hjulbue bak, pluss lakke speil, spoiler, bagasjelokk og vinge. Fargen i seg selv er ikke så gæærn. den sølvfargen til "nye" typen 240 ser nesten perlemor ut i sola, så den klarer jeg å leve med. :thumbup: blir ihvertfall girkasse og bakaksel før hellakkering.. Neste nå blir tarox bremser...

Endret av kentsor
Lenke til kommentar

Fikk sperrepluggen hos volvo idag, så fikk montert den og satt på innsug + + igjen, så nå blir det bra. fått montert torpedostagga også. skal lakkere dem, fjærbeinstaget og alle dem midlertidige intercoolerrøra i samme farge før sommern, men vet ikke helt hvem farge enda, så dem får sitte på mens jeg sitter i tenkeboksen.syns dem stagga får motorommet til å se mye mer voksent ut.

Fikk henta felga ifra montering idag, så legger ut ett lite teaserbilde av dem også. Hadde veldig lyst til å montere dem på bilen idag, men får vente til bilen er ferdig lakkert. er jo ikke akkurat helt vår enda heller, men ser det er mange som ruller med gromhjul allerede.

Og sist men ikke minst legger jeg ut ett bilde av leketøyet ti brodern. Litt off topic kanskje, uansett, en 1983model Peterbilt 359

post-91628-1143057664_thumb.jpg

post-91628-1143057737_thumb.jpg

post-91628-1143057768_thumb.jpg

post-91628-1143057792_thumb.jpg

Endret av kentsor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...