kentsor Skrevet 5. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2006 (endret) ett par vinterbilde av epa'n. (slettet for mer plass..) Endret 9. juni 2006 av kentsor Lenke til kommentar
kremt Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 Tøff bil Er vel fin å leke seg med nå på vinteren tenker jeg Lenke til kommentar
kentsor Skrevet 6. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2006 Tøff bil Er vel fin å leke seg med nå på vinteren tenker jeg 5706732[/snapback] joa. morsom bil å kjøre nå, men merker jo at jeg skulle hatt sperreaksel. målet er jo at den skal bli like morsom å kjøre til sommeren.. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Den slipper vel nesten for lett, tenker jeg Ikke artig når det blir for lett heller, så en sperre hadde vel ikke vært å forakte. Mitt søskenbarn har forresten en 240 som det skal bli 600 nm i snart Lenke til kommentar
kentsor Skrevet 6. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2006 Den slipper vel nesten for lett, tenker jeg Ikke artig når det blir for lett heller, så en sperre hadde vel ikke vært å forakte. Mitt søskenbarn har forresten en 240 som det skal bli 600 nm i snart 5711066[/snapback] 600nm. ja, det burde jo holde. sleng inn ett bilde av den davel.. Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Merkelig at jeg ikke har kommentert bilen din Pen 240 det der, kentsor. Lenke til kommentar
kentsor Skrevet 6. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2006 Merkelig at jeg ikke har kommentert bilen din Pen 240 det der, kentsor. 5711283[/snapback] joa, kjerr a er grei den, men bedre skal det bli Lenke til kommentar
kremt Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Store planer for bilen altså? Uansett, ikke jazz for mye med den, det blir bare stygt. Og en ting til: IKKE KRASJ DEN! Har sett så sinnsykt magne fine 240 som er blitt krasjet, trist syn Lenke til kommentar
kentsor Skrevet 7. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2006 Store planer for bilen altså?Uansett, ikke jazz for mye med den, det blir bare stygt. Og en ting til: IKKE KRASJ DEN! Har sett så sinnsykt magne fine 240 som er blitt krasjet, trist syn 5712537[/snapback] joa, skakke kjøre en kjip gubbebil, men hvor langt prosjektet dras vet jeg ikke. krasjer jeg, så krasjer jeg., men er jo ikke å foretrekke nei.. lol Lenke til kommentar
kentsor Skrevet 11. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2006 (endret) kjøpt meg litt komponenter til stereoanlegget. Var i tyskland å kjøpte meg en ganske årleit Blaupunkt seattle. virker helt årleit. Oxo kjøpt meg jbl hattehyllehøytalere. ska bare kjøre diskant og mellomtone på dem. har blaupunkt 12" sub, 4kanals pioneer forsterker og alpine 5,25" fronthøyt fra før, så detta blir nok bra. og nå til uka S K A L clutchen og den nye manifoldn på, og turbotrykket OPP OPP OPP! Endret 6. april 2006 av kentsor Lenke til kommentar
El Netzor Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Hvor mye trykk tipper du du får? (Hvor mye er normalt?) Har ikke så god peiling på turbo osv.? Lenke til kommentar
kentsor Skrevet 14. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2006 Hvor mye trykk tipper du du får? (Hvor mye er normalt?) Har ikke så god peiling på turbo osv.? 5754711[/snapback] regner med at jeg kommer til å havne på rundt 1,1kilo. turboen er god for mer, og likeså bensintilførselen, men har orginal intercooler som et ett svakt punkt, og hvis jeg skal lade mer burde jeg også hatt en forsterka topp pakning. Lenke til kommentar
kentsor Skrevet 14. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2006 (endret) Da er den nye manifolden og clutchen på plass. endelig kan man vel si. den gamle manifolden åpenbarte mange sprekker når vi tok den av (den har nok fått kjørt seg skikkelig) men den største lekkasjen var alikevel i en av eksos pakningene. Fikk også satt på oljekjølern idag. Justerte trykket opp litt. må jo ta det litt pent. viste seg at vi bare hadde justert til 0,5. så ble ikke store effektøkninga. men en ting, trykket kom dit det skulle. Kan love at den popp off ventilen begynner å få rimelig (nesten flaut(ja, bare nesten )) høyt volum. vi skulle egentlig justere videre oppover, men klokka ble sent og bilen var glovarm, så da utsatte vi det litt. men nå er det jo bare å justere på wastegaten, så det kommer ikke til å drøye lenge. kunne satt på den krana jeg hadde imellom setene til å begynne med, men den viste seg å være veldig ustabil . Også kan jeg avsløre at polariskopi felgene fra eiker er videresolgt, og nye og større saker er bestillt. videre skal bilen dellakkeres før påske, så hvis ting går som planlagt nå, blir det vinge, store hjul og 1,1kilo ladetrykk i strømstad skjærtorsdag. Hvis den jævla snøen forsvinner da.... Endret 6. april 2006 av kentsor Lenke til kommentar
kentsor Skrevet 16. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2006 (endret) Bylerolsen diffservice! Satt bort byttet av cluthen og manifolden til Byler. Det sku vise seg å gi en smule problemer. men etter rask utrykning av "døgnvakt" gikk det etterhvert bra. Justerte trykket til såvidt over 0,6 idag. og tetrunden gikk bra. ingen tegn til tenningsbank eller at den går for magert. men på testrunden hørte jeg plutselig ett pling når jeg kjørte over en fartsdump. stoppa og så over, men konkluderte med at det måtte ha vært eksosanlegget som slo nedi. så kjørte skeptisk videre. når jeg svingte inn på en sidevei, og ga gass hørte jeg plutselig ett jævla leven. det banka i hele bilen og girspaken hoppa opp og ned. noe var på ferde, men hva var det. joa, byler hadde glem å skru til skruene til mellomakseln. Ringte byler og erik, og dem var på plass før det hadde gått 0,niks. Så en drøy time senere var volvoen igjen på veien med nye skruer på mellomakselen. Byler tok til seg dette som en garantisak. (trua med tv2 hjelper deg;) Det er ikke engang ett år siden jeg dro av melolomaksel på v8 volvoen min og rydda opp i girkasser og eksosanlegg, gikk heldigvis bedre nå.. Iløpet av helgen ska volvoen gå med ihvertfall 0.9 i trykk.... Ps! byler olsen diffservice er ett liksomfirma driftet av Turbohodet bobo, og tv2 var aldri planlagt involvert.. lol. låner litt plass til ett bilde her, hehe Endret 16. juli 2006 av kentsor Lenke til kommentar
kremt Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 (endret) Dette må jeg bare si: Den 142 som du hadde, den var fullkommen Kan ikke se noe som kunne vært gjort annerledes. Edit: Du angrer vel på at du solgte den? Endret 16. mars 2006 av kremt Lenke til kommentar
kentsor Skrevet 17. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2006 Dette må jeg bare si:Den 142 som du hadde, den var fullkommen Kan ikke se noe som kunne vært gjort annerledes. Edit: Du angrer vel på at du solgte den? 5766147[/snapback] nå som sola titter fram igjen hadde det vært deilig å trille den ut fra vinterlagring ja, men hadde hverken tid, råd eller mulighet ti å ha den. men kan skryte på meg å hatt (i mine øyne) en av norges råeste 142'dl. og den gleden bærer jeg videre, hehe Lenke til kommentar
kremt Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 Ja, den 142`n var bare knall, helt strøkent gjort Fått nå mer trykk på 240`n da? Lenke til kommentar
kentsor Skrevet 17. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2006 Ja, den 142`n var bare knall, helt strøkent gjort Fått nå mer trykk på 240`n da? 5768647[/snapback] nei, ikke mer trykk enda. er på vei til verkstedet i skrivende stund for å montere vinge og bagasjelokk, mulig jeg tar meg tid til å stramme til litt på wastegaten... hehe Lenke til kommentar
ampersand Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 strøken 142 der ja , fikk lyst på en selv når jeg så din Lenke til kommentar
kentsor Skrevet 17. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2006 blei ikke montert noen vinge idag. blei sittende å pusse alcoa felger istedet siden verkstedet allerede var okkupert, men har derimot kommet opp til ca 0.75 i trykk, og fortsatt ingen problemer. så blir vel en 0.1 ekstra i trykk imorgen... ekke mye gjenger igjen på stagget, så lurer på om jeg må kjøpe meg en "blødende" kran, og ta resten av trykket på den, men får se... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå