Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

worklog 91 volvo 240TIC "Prosjekt gRåtass"


kentsor

Anbefalte innlegg

den ac'n går nok snart i presssa på eriks bildemontering, hehe. synd men sant

6696458[/snapback]

 

Jeg hadde ac i min Volvo 242.. og den fungerte veldig bra.. hev den riktignok ut når jeg byttet til turbomotor, men alikevel.. :p Grunnen til at min hadde det var jo at den var tatt inn fra Texas da.. så hadde sort skinn, el-vinduer og rare frontlykter. Bilen er en -76 mod

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

begynnt å bytte akseln på bilen nå. fått bytta alle foringer og fått opp den nye akseln. er nesten bare å få tak i dem nye bremseskjolda nå og få montert brems, så er det i orden. er spennt på om speedometeret endelig kommer til å vise riktig nå. har henta sensorn og speedomteret fra samme bil og det er lik giver-ring, så burde bli bra...

 

DSC00025.jpg

opp med bilen

 

DSC00024-1.jpg

demontere alt som skal flyttes over

 

DSC00026-1.jpg

og opp med den nye akseln

Lenke til kommentar
hørtes ut som en rå bil... ikke den fæle fronten med dobble runde lykter vel?

 

hatr lyst til å ta vare på den ac'n, men for mye jobb å plukke ut syns jeg, også har jeg vel egentlig for mye drit fra før... hehe

6713671[/snapback]

 

Hrmpf.. jo, det er med "den fæle fronten med dobble runde lykter"

 

Personlig liker jeg den fronten mye bedre enn den med 4 stk firkantede da.. hverfall om man skal ha dem på de gamle 240 modellene før 1979, som har runde orginalt

Lenke til kommentar

ja, vi får se... er ikke ferdig enda, har fortsatt ikke fått de jævla bremseskjolda. har blitt lovt dem på onsdag, og sams skal ikke ha no skryt dem heller, for har fortsatt ikke motatt spacersatsen og framvagnstagga jeg bestillte tidlig i forrige uke, grrrrr...

men bakstillinga er helt ferdig sånn ellers, så burde jo komme i mål hvis jeg får dela og det ikke blir for mye overtid.

 

fikk montert catchtanken idag da. litt hodebry over hvor jeg skulle sette den, så endte over turboen. får håpe den er glad i varme, hehehe

 

DSC00027.jpg

 

DSC00025-1.jpg

 

var på volvo igår. da så jeg denne c70 t5... hadde ikke gjort no å hatt en sånn...

 

DSC00024-2.jpg

Lenke til kommentar
det er jo smak og behag det da, har alltid syntes atb den med 4 firkanta lykter er den peneste fronten volvo leverte på 240 ever, men som sagt smak og behag. har du ett bilde av den??

6715000[/snapback]

 

Har ikke så mye bilder av hele bilen.. men fant ett fra Rudskogen

post-30498-1156196674_thumb.jpg

Lenke til kommentar

den bilen mener jeg å ha sett på skogen ja.. på ett ford treff, el var det bilmekanikertreff? hvis jeg ikke tar helt feil. trur jeg var der med 142'n.

 

 

snakka med sams idag, dem hadde spora pakka og mente at den var på vei til postkontoret idag, så da burde jeg få spacera og framvagnsstagga imorgen. er også lovt bremseskjolda imorgen, og sjefen har lovt at jeg slipper overtid imorgen (mere korrekte ord er: ihvertfall ikke så mye overtid....) så da krysser jeg fingre og håper at jeg får kjerra klar imorgo. hadde vært deilig å hatt fredagen til litt vask og shining før det bærer oppover på lørdag.. :blush:

Lenke til kommentar

aah, fett... Selv om du ikke får noen stag og slikt, så kan du komme for det, det er ikke såå viktig..

Men det høres ihvertfall supert ut..! Skal shine opp min også nå før jeg drar, polering og hele shiten. Blir bra ja, så får jeg vise fram min 23 år gamle skinnende lakk.. hehe

Lenke til kommentar
aah, fett... Selv om du ikke får noen stag og slikt, så kan du komme for det, det er ikke såå viktig..

Men det høres ihvertfall supert ut..! Skal shine opp min også nå før jeg drar, polering og hele shiten. Blir bra ja, så får jeg vise fram min 23 år gamle skinnende lakk.. hehe

6727111[/snapback]

 

setter ikke inn stikkaksla før jeg har de nye hjulboltene. og fikk ikke pakka idag heller.

nå hviler alt på det norske postvesenet, og det lover ikke bra eller hva?? fått bremseskjolda og montert dem, kobla cathtanken.... også er det liksom stopp...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...