Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

worklog 91 volvo 240TIC "Prosjekt gRåtass"


kentsor

Anbefalte innlegg

Jeg hadde tenkt å si at jeg var imponert over at du fremdeles hadde lykteviskerne, de er jo helt råe, men neida, nå var de borte..

6632434[/snapback]

 

du kødder med meg nå sant?

hakke lagt merke til det panseret engang jeg. det er vel bare at du er så forbanna kritisk, hehe. den har vært veldig sinna på bensina, men har trua på at den kommer til å billigere nå. går så lett atte, hehe. blir nok mye bedre når krb'n får justert sprutet.

 

trudde ål-treffet hadde vært jeg. har alltid hatt veldig lyst til å dra dit, så må vel få rota meg oppp dit. men spørs vel om 240'n blir stående på parkeringsplassen. er jo ikke noen showbil..

 

hgver gang jeg ringer krb anng justering, så sier han bare: "vi får se til uka" virker neten som om han vegrer seg litt..... grrrrrr

Endret av kentsor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg også liker en orginal volvo med felger, og selve proporsjonene på bilen, det er jo ikke store sprella jeg gjør med utseende på den heller syns jeg. kommer aldri til å komme noen stor plastfront på den for å si det sånn, men skal ha det cleant.

 

fått gjort noen forandringer på bilen idag også.

 

satt på mellomstykkene til vingen. så nå ligger vingen i plan med bakken.

DSC00008-2.jpg

 

kasta litt dødvekt

DSC00003-2.jpg

 

så nå er den senka så den er nøyaktig like høy foran og bak. syns det ble meget bra, skal ikke ha noen bombesenka bil.

DSC00007-2.jpg

 

også har jeg fått satt inn polyforinger i panhardstagget. ble sykt bra forskjell å kjøre med i kombinasjon med senkinga bak. mer rett panhardstagget ligger, jo bedre.

DSC00001-2.jpg

 

fikk også satt inn stivere motorfester, så nå vrir ikke motorn seg til gassheng. :thumbup:

Lenke til kommentar
Ål er jo litt større da vel.. Og flere biler fra hele landet, helt klart du må ta deg en tur dit

6633629[/snapback]

 

burde vel egentlig dra ja. hatt lyst til å dra dit siden jeg kjøpte min første volvo i 95. og er jo medlem i volvo klubben buskerud faktisk, hehe.

Lenke til kommentar

blitt noen updates nå også. fikk tak i en god del orginal instrumenter på huggern i forrige uke, så fått i dem. også tatt ut 300kmt speedometeret.( :cry: ) dette fordi jeg måtte bytte speedometer pga at det satt 12trinns giverring på diffen.

 

DSC00003-3.jpg

 

som dere ser på bildet måtte cd-spillerm ofre plassen sin. den tenkte jeg at jeg skulle montere skjult inne i hanskerommet sammen md styreenheten til tilleggsprutet vet jeg kunne flyttet den til foran girspaken, men den plassen har jeg andre planer for... :whistle:

 

sperra ligger til montering hos alf engh nå, og har blitt lovt at den skal være ferdig iløpet av uken. og det håper jeg stemmer, for hvis ikke den blir det, så kan jeg glemme hele ål-treffet. det uler som en stukken gris baki den gamle akseln nå, så det er ikke noe å kjøre langt med.

 

videre har jeg bestillt volvo-orginal 20mm spacersats og "framvagnstag" fra sams, noe jeg håper å få før vi monterer akslen. så vi får bytta hjulboltene først.

 

nye bærebruer med polyrethanforinger ligger klare. har også foringene som sitter i bakakselen liggende, så da er det fullt hus med polyrethan bak. har forsåvidt alle foringene foran liggende også, så bare ett spørsmål om tid.

 

videre har jeg hatt litt tull med strømmen på bilen min. og har opptaget nå at vifta ikke skrus seg av når man skrur av tenninga, så lurer på om tenningslåsen har sagt god natt. funker fint ellers da... hmmm :hmm:

Endret av kentsor
Lenke til kommentar

har vært der nå.. ringe litt imorgen... mye rart dem selger der ass.... men skeptisk til å sende penger før man mottar en vare...

 

bilen står forresten hos lakkerern og får lakka speilhusa sine. betalte for detta når jeg lakka vingen bagsjelokket og skaden på høyresiden i våres, så tenkte det var på tide. har ett par nye speil liggendes fra politibilen, så bytter tilbake hvis det ikke blir seende bra ut..

 

DSC00539.jpg

Endret av kentsor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...