Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

worklog 91 volvo 240TIC "Prosjekt gRåtass"


kentsor

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hvordan spacere har du? sitter 25mm spacere på det ene bilde, tenkte jeg sku prøve å dreie ned de 5mm, så trur jeg at det blir greit. har ihvertfall ingen planer om å sende de bort fra meg, hehe. felger og dekk kom meg på 13600kr. det eneste jeg angrer litt på var at jeg ikke bestillte felga i 8"bredde. men men, blei jo bra syns jeg

Lenke til kommentar
hvordan spacere har du? sitter 25mm spacere på det ene bilde, tenkte jeg sku prøve å dreie ned de 5mm, så trur jeg at det blir greit. har ihvertfall ingen planer om å sende de bort fra meg, hehe. felger og dekk kom meg på 13600kr. det eneste jeg angrer litt på var at jeg ikke bestillte felga i 8"bredde. men men, blei jo bra syns jeg

6611131[/snapback]

 

Jeg har 20mm alu, 25mm rf-stål, 25mm overgang fra ET43/45 alu og 30mm overgang fra ET43/45 alu.

 

8" bredde = subb subb subb :p

 

Satte på mine gule koni og lesjöfors igår og jeg _må_ ta bort innerskjermen og den teite utstikker'n fra hjulbuen. Evt. stille camber, men det er ikke heldig (slite ut 4 dekk i uka).

 

13.600?? Det var jo råbillig! *Bah!*

Lenke til kommentar

på 240ien hadde det ihvertfall ikke vært no problem med 17x8. hadde jo 8x18 med de samme spacera du har. har dem spacera fortsatt, så blir til at jeg dreier ned 5mm på 25mm spacern.

 

fått intercooler røra idag. fått polert dem og toppdekselet, og fått prøvemontert røra. så nå er det bare å begynne med innfestingene til ic og oljekjølern. har liksom ikke turt det før røra var i boks. stoler ikke helt på egne mål... hehe

 

DSC00003.jpg

 

DSC00009-1.jpg

 

var på pedersen å henta forskivene og klossa idag også, så nå er det tarox bremser rundt hele.

 

DSC00006.jpg

Lenke til kommentar

la på så mye som 20mm, og det ble kjempebra. og det kreves litt modifisering av hjulbue ja. volvo leverte jo 20mm spacere til denne bilen orginalt, men syns de er litt stive i prisen. noe bombesenking blir det ikke snakk om her. den skal ned 2cm i ræva, da er den helt rett.

 

joa, el-vifte kommer etterhvert...

 

de dysene i trykkrøret er ett tilleggsdysesystem, ett slags halvt datasprut, styrt av en boks jeg har inni bilen med justering, og styrt av en mapsensor. ska du kjøre litt trykk på bilen din må du nok lage no lignende. jeg fikk tenningsbank ved 0.3 i ladetrykk med orginal injection. kan lages enkelt med en vanlig dyse, og en justerbar trykksensor egentlig. du kan lese mer om det systemet på de første sidene i tråden.

Endret av kentsor
Lenke til kommentar
Eneste jeg tror jeg har å utsette, er vel at jeg syntes R'en på bakluka ser litt stor ut :p

5946779[/snapback]

 

Enig, den så malplassert ut... Jeg har alltid vært fan av helt dekalløse bakluker, ser mye, mye penere ut. Hadde jeg kjøpt en Volvo V70R (eksempel), hadde jeg bedt de levere den dekalløs - Helt clean ;)

5946788[/snapback]

 

DSC00018.jpg

 

fornøyd? hehe :D "R'n" kom jo med r-felga, så nå gikk den av bilen igjen.

 

ordna litt med bilen idag. satt fast cooler og oljekjøler, satt på snap-off, fjerna litt klistremerker og tull, og ikke minst prøvd å finne en plass til det forbanna luftfilteret. drar på feiltema imorgen og prøver å få tak i en mindre spylervæsketank, så jeg får litt mer plass.

 

DSC00014-1.jpg

 

DSC00013-1.jpg

 

DSC00006-1.jpg

 

DSC00016.jpg

 

DSC00017.jpg

 

:thumbup:

Lenke til kommentar

Imponerende kentsor ;)

 

Men hvorfor i alle dager fikk du tenningsbank ved 0.3 bar? Det er jo "ingenting" trykk? Hva slags turbo kjører du?

 

Btw - Hvordan fungerte TarOx-skivene/klossene kontra de originale? De er jo ikke større i diam.? Skal du bytte kalippere/pumper/ledningsnett også senere?

 

Hvor brede dekk kjører du nå? 215? Tar det oppi i det hele tatt for deg?

Lenke til kommentar

nå har jeg jo ikke hatt bilen på veien med de hjula enda, men har masse klaring.

 

taroxskivene er vel som de oginale bortsett fra at de kjøler mye bedre vel.. samma f det vel, ser jo kult ut... lol

 

kjører injection fra sugemotor jeg. det er derfor jeg har montert det tilleggsprutet..

Lenke til kommentar
nå har jeg jo ikke hatt bilen på veien med de hjula enda, men har masse klaring.

 

taroxskivene er vel som de oginale bortsett fra at de kjøler mye bedre vel.. samma f det vel, ser jo kult ut... lol

 

kjører injection fra sugemotor jeg. det er derfor jeg har montert det tilleggsprutet..

6625594[/snapback]

 

Hehe ;) Ang. bremsene: Tenkte det måtte være noe :p Ble en dyr penisforlenger da ;)

*Gi mine skiver til en kamerat som slisser de for meg^^*

 

Da forstår jeg :) Vil mappe min også når jeg er ferdig med all byttinga mi, hehe.

Lenke til kommentar

da har jeg fått skrudd sammen motorommet på kjerra igjen, tok vekk den orginale spylervæsketanken og satt inn en liten en fra feiltema for å få plass til luftfilteret

DSC00001-1.jpg

 

og da ble det plas i massevis

DSC00003-1.jpg

 

DSC00002-1.jpg

 

så da ble resultatet seende sånn ut

DSC00011-1.jpg

 

DSC00010-1.jpg

 

så da er det bare å få på plass nye motorfester. den vrir seg så jævlig nå at jeg får gassheng, og det er ikke trivelig

 

DSC00012-1.jpg

 

:w00t:

Lenke til kommentar

nei, har ikke bremset den. men nå går den helt rent på 1.1 i trykk, og funker bedre enn den noensinne har gjort. så er fornøyd. mistenker at den går på litt fet blanding enda, så skal få KRB'n til å mappe opp tillegsprutet å få justert det, så får jeg få bytta turboen før det eventuelt blir no bremsing.

Lenke til kommentar

Jeg hadde tenkt å si at jeg var imponert over at du fremdeles hadde lykteviskerne, de er jo helt råe, men neida, nå var de borte..

 

Panseret ditt ser litt skakkt ut på siste bildet? Ligger ikke plant, det samme problemet har Sølvpilen også :p

 

Skal du på Ål Treffet forresten?

 

Men nå ser bilen skikkelig ut, og du din jævel med motor og..! :D Mye bruker den på mila?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...