Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

worklog 91 volvo 240TIC "Prosjekt gRåtass"

kentsor

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har lest tråden med stor interesse, har vanligvis ikke sansen for 240 men din får være unntaket :thumbup:

Er amazon-mann selv, og kan bekrefte at penger er noe som gjerne forsvinner raskere enn det kommer inn :whistle:

Men det ser da ut som ting er på rett vei hos deg også, og hvis du fortsatt trenger Photoshop-hjelp så si gjerne ifra ;)

Lenke til kommentar

kjempemorsomt å høre at det er flere som liker prosjektet mitt. amazon mann ja.. karaktiserer meg selv som volvo mann jeg da. setter like stor pris på en låg amazon som en bredda 960, hehe.

photoshop hjelp ja. tråden min ligger vel fortsatt under modd my ride på bilforumet, og det er design som gjelder. bilen i seg selv er som jeg vil ha den. men liker å se for meg litt forskellige løsninger med striper og grafikk, så det er bare å sette igang. btcc stripene til 850, gruppe-a stripene til 240 el lignende. alle forslag mottas med takk. alt som kan løses med folie er jo ekstra morsomt, da det er litt mer sansynelig. hehe, men er jo ganske pen clean også da.

blåste forresten intercoolern min igjen idag, så nå SKAL alucoolern presses inn i frontplata, nye coolerrør SKAL lages i 3"rustfritt. og tilleggsdysene skal felles litt penere inn. drysse litt samco slanger på toppen, så burde detta bli bra. nå kommer det ikke flere orginalcoolere...

Lenke til kommentar

begynnt å installere den nye intercoolern idag. mangla noen gummibrakketter og silikonslanger, så ble ikke ferdig, men kommer snart. ble heldighvis ikke så trangt som jeg hadde forestillt meg oppi der, så intercoolern blir montert helt inne i frontplata så jeg får radiatoren tilbake på sin orginale plass. ble ikke no bilder idag, men ikke mye å se uansett. fikk konstatert at turboen var litt sliten nå, så den må nok byttes. fant både olje og slark inni der. knfilteret har det blitt gnagd hull på, så det må byttes. fikk det nye maxima batteriet mitt idag oxo så det åkte i. oppdaga at vi hadde kobla tilleggsprutet litt feil, så fikk retta opp det. kommer tilbake med mer updates, men nå til helgeroa på grisefest.... see yaa

Endret av kentsor
Lenke til kommentar
Filter og turbo har kanskje litt sammenheng? :roll:

6537412[/snapback]

Tullprat, hvorfor skulle det være det?

Hvis filteret er skjermet godt mot motorvarme og får luft fra friske kanaler så har det svært liten innvirkning på turboen. Hvis du i tillegg setter på en skikkelig resirk./åpen dumpventil, blir det enda mindre belastning på turbo.

Lenke til kommentar

Hvis filteret er skjermet godt mot motorvarme og får luft fra friske kanaler så har det svært liten innvirkning på turboen. Hvis du i tillegg setter på en skikkelig resirk./åpen dumpventil, blir det enda mindre belastning på turbo.

6537864[/snapback]

Jeg ser han skriver det har blitt gnagd hull på kn-filteret, mao grus eller støv kan komme inn, og det blir vel turboen neppe glad for :roll:

Lenke til kommentar

6537864[/snapback]

Jeg ser han skriver det har blitt gnagd hull på kn-filteret, mao grus eller støv kan komme inn, og det blir vel turboen neppe glad for :roll:

6538692[/snapback]

Sånn ja :p Trodde du var en av de som absolutt måtte kverlurere og si at åpent filter = døden for hele bilen omtrent. hehe

Lenke til kommentar

Blir bra når alt er på plass kentsor, må ta noen bilder så vi får se litt, selv om det ikke er mye å se.

Syns du gjør en god jobb med Volvoen, får håpe du ikke tar livet av den etter intercooleren er 100% på plass.

Lenke til kommentar

har tenkt tanken på at det kan være årsaken til at turboen er blitt sliten ja. har ikke den plastplata under motoren heller, så virvler opp mye dritt når jeg kjører på grusveier, men men, gjort er gjort. får fundere litt påadde en ny plassering av det nye filteret vel. og lage sklipanne under igjen. lage no kult i dørkaluminium vel

ta livet av den?? hehe, hadde ikke tenkt til å drepe den helt nei...

Lenke til kommentar
har tenkt tanken på at det kan være årsaken til at turboen er blitt sliten ja. har ikke den plastplata under motoren heller, så virvler opp mye dritt når jeg kjører på grusveier, men men, gjort er gjort. får fundere litt påadde en ny plassering av det nye filteret vel. og lage sklipanne under igjen. lage no kult i dørkaluminium vel

ta livet av den?? hehe, hadde ikke tenkt til å drepe den helt nei...

6542861[/snapback]

Hvorfor ikke bruke en av underdelene til en original luftfilterboks som "skilpadde"?

Jeg har en til min jeg ikke bruker, kanskje du kan få noe utav den?

Lenke til kommentar

orgina luftfilterboks til turbo? har tenkt egentlig å sveise en brakkett på ett rør for så å montere luftmengdemålern og kn-filter på hver sin side av det røret igjen. da får jeg filteret stående opp bak høyrelykta. da kan jeg skru av lykta ved banekjøring hvis jeg skulle bli høy på pæra en dag... hahahaahahaha

Lenke til kommentar

bestemt meg idag for å få bygd alle ic-røra i rustfritt, så tar ting brått litt lenger tid. men men, så lenge det er vær til å kjøre harley, så er det jo samme f.. får ta en shinings oppi resten av motorrommet også. lakkere alle stagga, polere topplokket osv.. vært morsomt om det så litt normalt ut oppi der. er jo ett forbanna virrvarr og ledninger og stæsj.. uffa... tatt bilder idag da, men bytta telefon og ikke fått med den riktige programvaren hjem enda, så får ikke overført dem.. skal liksom ikke være enkelt, hehe

Lenke til kommentar

da er tegninger av ic-røra levert til han som skal lage dem. han fyren her er en tusenkunstner ass. enten det er tre el metall, el stein el nylon. han har bla annet vært med å lage div deler til bilen til hafsengen. så at resultatet her også blir bra tviler jeg ikke på. nå er det jo tegning på det meste, men tilleggsdysene fikk han frie hender med. kan hende det tar litt tid, siden han for tiden hadde ferie, men kjenner jeg han rett, så er han nok på verkstedet iløpet av uken, hehe. har nok å henge finga i på jobb nå, og er mc-treff igjen til helgen, så har jo ikke tid før til neste uke alikevel, så venter gjerne. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...