kentsor Skrevet 13. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2006 (endret) Og da har det vært stor aktivitet på volvofronten. vært hos KRB trading og handla tilleggsdyser, map-sensor, styringsenhet og 3" jt eksos. skulle egentlig til eiker å handle 17"ere oxo, men penga fikk bein å gå på hos krb, hehe. Rivd ut 230f motorn av bilen, og begynt med å tilpasse injectionsystemet på lavkompmotorn. håper på å få montert ferdig motoren iløpet av helgen hvis jeg får tak i en trykkbryter jeg trenger til tilleggsdysene... oxo må jeg få lagd meg en jævla fuelrail.. gleder meg ikke til det ass.. Takk til Bobo og Erik for god hjelp. Ser at det former seg sakte men sikkert Endret 6. april 2006 av kentsor Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 En showcase er vel igrunn bare en skrytetråd der man legger ut bilder, mens en woklog er en tråd hvor man etter hvert som man gjør noe legger ut bilder og forklarer hva som blir gjort..En slags byggedagbok for bilen.. 5424282[/snapback] ok.. da skjønner jeg (litt mer ihvertfall) hehe. men legges ut på samme sidene, forsjellen ligger bare i innholdet? 5428183[/snapback] Jepp, er en felleskategori for de to.. Dessuten blir vel de fleste tråder fort en blanding av begge to.. Lenke til kommentar
sofarot Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 Lykke til videre, ser bra ut Penger får fort ben å gå på :/ Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 mye fikk du for 142'n ? :O Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 Lykke til videre, ser bra ut Penger får fort ben å gå på :/ 5435926[/snapback] Skremmende fort.. Lenke til kommentar
kentsor Skrevet 14. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2006 mye fikk du for 142'n ? :O 5436528[/snapback] 40.000kr Lenke til kommentar
kentsor Skrevet 14. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2006 (endret) knakk 4 av 8 bolter til svinghjulet når vi skulle bytte dette idag... en av mange hodepiner. borre og gjenge i veiva ska gjøres nøye. Husk! bruk ikke vanlige 8.8bolter til svinghjulet. holder rett og slett ikke mål. satt inn 12.9. etter mye tull og fram å tilbake for å få inn, og tak i, nytt trøstelager osv havna motoren i bilen til slutt. mesteparten kobla til. imorgen begynnes det med tillegsdysene, fuelrails,intercooler, radiator, oljekjøler, intercoolerrør, kn-filter og eksos. Endret 6. april 2006 av kentsor Lenke til kommentar
sofarot Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 Klarer du og skaffe skikkelig digitalkamera? Mye bedre og se arbeidet Lenke til kommentar
kentsor Skrevet 15. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2006 Klarer du og skaffe skikkelig digitalkamera? Mye bedre og se arbeidet 5440856[/snapback] farlig enkelt å bruke kamatelefon a gitt. bildene blir jo ikke så store i format heller. Ta med digitalkameraet når vi er ferdige Lenke til kommentar
kentsor Skrevet 15. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2006 (endret) ikke mye som skjedde idag, men eksosanlegget, radiator, intercooler og slangene imellom intercooler og spjellhuset er på. Oxo fått skjøta ledningene til luftmengdemålern. Den må jo flyttes over til andre siden og plasseres imellom turbo og KN-filteret. Hvis noen lurer på 3" eksos. så anbefaler jeg JT. kjøpte hos KRB trading for 3000kr, og har en veldig god passform. litt imponert faktisk. den eneste modifikasjonen vi gjorde var å sveise på en mutter til lambda-sonden. fikk en liten overaskelse. det gamle innsuget var vannavkjølt, det var ikke det nye, så uten sperreplugger i vannkanalen ville den egentlig ikke holde på vannet... fossa ut, lol. Hvis andre har lyst til å lære mer anngående turbo. så anbefaler jeg å se innom powerpage.dk lærerik side. l Endret 6. april 2006 av kentsor Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 Du er en effektiv mann, stå på! Lenke til kommentar
sofarot Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Smooth! Stå på, gleder meg til å se på resultatet Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Kentsor ; Du bor vel ikke tilfeldigvis i Syverstad/ Skjeberg/Østfold ? Vet om en som har en 240med V8 i... Lenke til kommentar
kentsor Skrevet 16. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2006 (endret) hobøl, østfold her. Har ikke den v8 245 lenger. ble solgt til en oppi gudbrandsdalen tidlig i år. Endret 16. januar 2006 av kentsor Lenke til kommentar
kentsor Skrevet 16. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2006 (endret) Skjedd ting på turbofronten idag oxo, litt hymming som man sier. lagd boksen som vi skal sette tilleggsdysene på intercoolerrøret. Detta er bare en midlertidig løsning så vi ser om alt funker, funker det bra lager vi alt om igjen i rustfritt. Nå går altså funksjon foran utseende. ellers er alle slanger og alt ferdig. kun monteringa av dyser og map-enheten igjen. bilen starta opp og alt idag. var grom låt i 3"anlegget må jeg si.. skrudde turbotrykket helt ned pga mangeln av ekstra bensin. effektiv? vet nå ikke det.. men bilen må ut.. må frigjøre verkstedet snart.. er fryktelig spendt på resultatet av dette ass... aldri bygd turbo før.. Endret 18. januar 2006 av kentsor Lenke til kommentar
kentsor Skrevet 16. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2006 må bare legge ut dette bildet. 960 som står tilsalgs på autodb. dette må være det mest brutale karosseriet volvo har lagd. det er ihvertfall min mening. noen som har no erfaring med volvo-seksere. ligger lavt i pris, så må være noen svake punkter føler jeg... hehe Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 (endret) må bare legge ut dette bildet. 960 som står tilsalgs på autodb. dette må være det mest brutale karosseriet volvo har lagd. det er ihvertfall min mening. noen som har no erfaring med volvo-seksere. ligger lavt i pris, så må være noen svake punkter føler jeg... hehe 5450340[/snapback] Elsker det senere 960-karroseriet, AKA S/V90.. helt utrolig.. Volvo R6ere er egentlig veldig bra, samarbeid mellom Volvo og Porsche, og ingen svakheter jeg har klart å finne ennå.. bare en deilig motor.. B6034FS feks.. Dog, en ting, er litt svake råder.. Mens Volvo sine V6ere, de eldre, var et samarbeid mellom Renault.. Store problemer med de, lekkasje, pakninger som ryker i ny og ne, og diverse småtteri som blir dyrt å holde i orden.. Endret 17. januar 2006 av ZyreX Lenke til kommentar
kentsor Skrevet 17. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2006 prosjektstopp, venter på lønn og deler til map-enheten. Lenke til kommentar
kentsor Skrevet 18. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2006 (endret) slaglodda innfestingene til tilleggsdysene idag (takk til t.k.rasing) og montert det på bilen. venter på map.sensor, så ikke kobla til dysene el mf2 boksen på bilen. imorgen blir det turbotrykksmåler og pop-off ventil. og forhåpentligvis kommer sensoren fra KRB-trading. Endret 6. april 2006 av kentsor Lenke til kommentar
kentsor Skrevet 19. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2006 (endret) Har lenge hatt litt mistillit til hvordan det orginale injectionsystemet ville reagere på de forandra verdiene fra turbomotoren, men idag har jeg blitt troende.. ihvertfall litt mer optimistisk :!: da er alt på plass i bilen. Montert pop-off( turboX) og turbotrykksmåler(Tess). Og tatt første prøvetur. lada ikke mer enn 0,3. Har en eksoslekkasje på manifolden, så litt vanskelig å høre etter tenningsbank. (prøve å bevare stempla litt ) I mf2 boksen er det en lampe som skal indikere at at boksen får signaler fra map-sensoren, og en lampe som ska indikere at dysene er igang. ingen av disse lyste, så må ta en telefon til krb trading imorgen og høre om hva grunnen til det kan være. muligens for lite trykk.. i dont know. håper at noen svar kan fåes.. gikk jo årleit med 0.3, men må ha mye mer.. hehe. den kontakta på bilde er kontakta til mf2 boksen i hanskerommet. og på det andre bilde legger Erik opp ledningsnettet til mf2 boksen. Endret 6. april 2006 av kentsor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå