Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

worklog 91 volvo 240TIC "Prosjekt gRåtass"

kentsor

Anbefalte innlegg

så ikke på et'n på dem jeg. men har jo fortsatt dem spacera jeg brukte på wenatchi-felga.

edit.10/7 da er det bestillt mo'r. tar litt td, men på plass til høsttreffet på rudskogen.

har havnet så langt bak i alle ting jeg hadde planer om å få gjort med bilen i sommer på grunn av masse jobbing i ukene og masse festivaler og treffm i helgene, at jeg ikke gidder å ta med meg bilen på sommertreffet engang. er ett sørgelig syn om dagen. uvasket, med gåen bakaksel, løene foringer, og med 15"turbofelger med helårshjul.. kan like gjerne ta rutebussen ut dit.. hahahaha

post-91628-1154466011_thumb.jpg

Endret av kentsor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1041 med Eaton Locker er vel ikke å forakte.

Men er ikke den bakakselen 7 cm breiere på hver side, siden den satt på 940 (og 740?)? :hmm:

Du kan jo bare gå til en hugger og se på noen 240er da. Er vel en 1031 aksel med diffbrems du skal ha,

diffbrems var vel ekstrautstyr på denne. :)

Endret av SupremeX
Lenke til kommentar

Riktig, 1041 er for 740.. Breiere aksel, funker daarlig paa 240 :p

Jeg har en 1031 paa min bil, saa det er ganske kos.. Men ingen sperre dessverre.. Saa jeg er paa jakt etter innmaten jeg bare.

Og jeg har ikke el.speedo, saa enda litt lettere for meg.. aah, '83 var en fin modell.. >D

Lenke til kommentar

Jeg har en 1031 paa min bil, saa det er ganske kos.. Men ingen sperre dessverre.. Saa jeg er paa jakt etter innmaten jeg bare.

Og jeg har ikke el.speedo, saa enda litt lettere for meg.. aah, '83 var en fin modell.. >D

6475883[/snapback]

har du 1031 hus, og ikke el speedometer så er det jo bare å bestille en truetrack da. irriterende detta ass, for på den 89mod'n som jeg solgte satt det sperre på... pokker assa.... nå skulle jeg N E S T E N ønske jeg hadde gammel volvo jeg også... bare nesten. nå er finansen i orden på chevyen, så nå stiller jeg kanskje volvoen bak låven som langtidsprosjekt... hehe. tenketenketenke..........

Lenke til kommentar

6475883[/snapback]

har du 1031 hus, og ikke el speedometer så er det jo bare å bestille en truetrack da. irriterende detta ass, for på den 89mod'n som jeg solgte satt det sperre på... pokker assa.... nå skulle jeg N E S T E N ønske jeg hadde gammel volvo jeg også... bare nesten. nå er finansen i orden på chevyen, så nå stiller jeg kanskje volvoen bak låven som langtidsprosjekt... hehe. tenketenketenke..........

6475902[/snapback]

Selg 240`n din til meg :p Hehe, blir nok i dyreste laget for meg muligens ja. Var det mye du skulle ha når det lå på autodb sist?

Lenke til kommentar

6475883[/snapback]

6475902[/snapback]

Selg 240`n din til meg :p Hehe, blir nok i dyreste laget for meg muligens ja. Var det mye du skulle ha når det lå på autodb sist?

6478306[/snapback]

sku ha 42 med felg og 32 uten. føler at den er verd det. men tar gjerne imot bud. på pm da selvfølgelig. er jo ikke lov å kjøpe å selge her.

Lenke til kommentar
1031 hadde vært no, men ikke alle 1031 er med diffbrems. skal vel ha bra flaks om du finner no sånt på en hugger rundt omkring vil jeg tru. 1041 er vel ikke en 240aksel nei. og den eaton sperra passerr vel ikke med el speedometeret trur jeg.

6475874[/snapback]

Tror diffbremsen gikk for å hete "antispinn", så du kan jo se etter en bil med slikt utstyr. :p

Endret av SupremeX
Lenke til kommentar
Høres bra ut kentsor ;) Moro å se etterhvert da, om du noengang ferdigstiller bilen :)

6488477[/snapback]

går litt lei iblant når man ikke har tid eller finans til å koste på litt. men når man får kosta på litt går man på skyer en stund, hehe. det går til ett visst punkt, også poff, så har man kosta på for mye til å selge den. driver å planlegger den nye motoren om dagen, og er foreløpig oppi 80.000kr, sukk (langt igjen)

men akkurat nå er det motivasjon på plass... han som hadde den chevyen virka plutselig ikke så inntressert i å selge, så sånn det ser ut nå, så blir bilen der den er... hvis jeg ikke kommer over noe annet morro da.. hehe

Lenke til kommentar

trur du er blitt lurt..

Hvorfor tror alle på det "Gruppe A" greiene? Er det ingen som skjønner at GRUPPE A ER GROMT, SJELDENT, OG IKKE LAGET MASSE AV?!

Er så lei av at folk skal selge ting og sier "gruppe a" og "r sport"..

Jeg vet at "gruppe a" også ble laget som veibil, men det er kun 500 biler, og alle ble sendt til USA.. og gruppe A-deler er sjeldne, dyre og gull verdt.. ikke mange banebiler heller..

De bakakslingene har forøvrig 8 grader caster-vinkel orginalt, støpt i akselen.. eller, akselen er støpt slik...

Så: du har nok bare en vanlig lamell-sperre.. den er det også el. speedo..

Kan også hende du har kjøpt deg en TruTrack.. ;)

Lenke til kommentar

var r-sport sperre sa han fyren som solgte den. men egentlig samme f hva det er. syns prisen var grei, og den var jo helt ny. krh sa han hadde kjørt med helt lik på grønningen, og der fikk den jo kjørt seg, så holder nok til mitt bruk også.. kjøpte no småstæsj på rudskogen nå også. en veldig fin greddy catchtank og noen små brannslukkere. kjekt å ha når man leker med fuel, hehe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...